LayTheLawDown Skrevet 15. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2019 Ja du har jo rett for i trafikkloven sier §12-4 følgende: Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse. Men du skal jo ikke bryte fartsgrensen fordiom du skal kjøre forbi. Og du var heller ikke helt klar over om veien var fri for hinder på tilstrekkelig lang strekning framover. Så jeg vil si at dere begge gjorde en grov feil her. Man bryter vanligvis fartsgrensen når man foretar en forbikjøring... sånn omtrent hver dag. For noe tull... Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Man bryter vanligvis fartsgrensen når man foretar en forbikjøring... sånn omtrent hver dag. For noe tull... Om du velger å ikke følge loven er det i så fall ditt problem når konsekvensen eventuelt kommer. 7 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Man bryter vanligvis fartsgrensen når man foretar en forbikjøring... sånn omtrent hver dag. For noe tull... Uansett en smule forskjell om man ligger 5kmt over under en forbikjøring og 40.. Skjønner at du vil lufte frustrasjonen din, men her var du minst like ille i trafikken. 5 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 https://www.nrk.no/rogaland/skyld-ikke-pa-forbikjoring-1.6649282 Lenke til kommentar
LayTheLawDown Skrevet 15. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2019 https://www.nrk.no/rogaland/skyld-ikke-pa-forbikjoring-1.6649282 Denne situasjonen er en «smule» annerledes enn vår. Det eneste vi har til felles er at begge motparter økte farten under forbikjøringen. Det som er annerledes er ALT annet, som f.eks. den psykopatiske og livsfarlige holdningen til motparten på trafikkerte veger. Enhver sak er individuell, og vil vurderes deretter. Angivelig nok dropper jeg anmeldelsen. Avdelingsleder for hjemmesykepleien tok dette høyst seriøst. Det gir meg mer å gå på en svar slik som dette... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Hvorfor ikke anmelde? Du bør absolutt anmelde det.. 4 Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 aklla har et poeng. Anmeld det 2 Lenke til kommentar
LayTheLawDown Skrevet 15. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2019 Hvorfor ikke anmelde? Du bør absolutt anmelde det.. Hvis det ender med anmeldelse, hvordan burde jeg gå frem med det? Noen som har noen gullkorn? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Møt opp på politistasjonen og anmeld, ta det derifra. Politiet tar seg av resten og veileder deg videre. Du trenger ikke å forberede deg så mye. 2 Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 (endret) Møter du opp på stasjonen blir du bedt om å fylle ut et skjema. Dersom du vil anmelde kan du like gjerne sende en e-post til politidistriktet der dette skjedde og spare deg turen. Jeg har dog en følelse av at de som anbefaler å anmelde gjør dette fordi de mener trådstarter ikke hører hjemme på veien, og ikke fordi det er i trådstarters beste interesse. Man bryter vanligvis fartsgrensen når man foretar en forbikjøring... sånn omtrent hver dag. For noe tull... Jeg reagerer på dette. De fleste foretar ikke en gang forbikjøringer hver dag, og dersom de gjør det holder de seg innenfor fartsgrensen. Du har hatt lappen i rundt ett år, noe som plasserer deg blant en gruppe mennesker som kjører mer aggressivt, med større risiko, og dermed har større sjanse for å dø eller ta livet av andre i trafikken enn noen annen gruppe. Ta denne hendelsen som en oppvekker og vær takknemlig for at tilfeldighetene var på din side denne gangen. Dersom du vil forfølge det overfor arbeidsgiver til motparten, gjør det. Men ikke rettferdiggjør uforsvarlig kjøring fra din side med at "alle gjør det". Endret 15. oktober 2019 av Vegard# 6 Lenke til kommentar
LayTheLawDown Skrevet 15. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2019 Møter du opp på stasjonen blir du bedt om å fylle ut et skjema. Dersom du vil anmelde kan du like gjerne sende en e-post til politidistriktet der dette skjedde og spare deg turen. Jeg har dog en følelse av at de som anbefaler å anmelde gjør dette fordi de mener trådstarter ikke hører hjemme på veien, og ikke fordi det er i trådstarters beste interesse. Godt poeng! Skal tenke nøye gjennom hva jeg gjør, men det starter uansett med møtet i morgen Kl. 12:30. Fortsettelse følger...? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Og hvordan gikk dette? 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Flere i denne tråden som kjører akkurat som denne sykepleier og har ingenting på veien å gjøre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Flere i denne tråden som kjører akkurat som denne sykepleier og har ingenting på veien å gjøre Enig! STOPP RÅKJØRING PÅ FORUMET! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. desember 2019 Del Skrevet 21. desember 2019 Ingen oppdatering? 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 nomore skrev (På 22.12.2019 den 0.13): Ingen oppdatering? Gikk nok ikke så bra som han håpte, ellers hadde han lagt inn et skryteinnlegg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå