gtkvamm1 Skrevet 4. november 2019 Forfatter Del Skrevet 4. november 2019 (endret) Tror nok ikke det er oljelampa eller noe annet, er nok batterilampa Beklager mange poster nå, noe rart som skjedde når jeg posta fra mobilen Endret 4. november 2019 av gtkvamm1 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Bra! At lampa plutselig slukka etter at du var å fikla på noe må man nesten følge litt etter. Prøv å riv litt i skringebokser og ledninger, ta ut dome sikring, instrument sikring, skrap litt på dem og sett dem inn igjen. Ladelampekretsen(D+/feltspenning) går rett fra dynamo opp til ladelampe i instrumentet. Det neste blir å ta ut instrumentet, rense kontaktene på baksiden, skru ut ladelampa og sett den inn igjen. Prøv det først. Pa baksiden av disse instrumentene er det masse loddepunkter og printkort. Her kan man ofte se at loddepunktene ruster og "flyter" utover så de treffer nærliggende loddepunkter. Da må du bare skrape litt på dem for å fjerne overledningen. Hvis ikke noe av dette hjelper send meg reg.nr på PM så jeg får riktig koblingsskjema på dette. Lenke til kommentar
gtkvamm1 Skrevet 4. november 2019 Forfatter Del Skrevet 4. november 2019 Bra! At lampa plutselig slukka etter at du var å fikla på noe må man nesten følge litt etter. Prøv å riv litt i skringebokser og ledninger, ta ut dome sikring, instrument sikring, skrap litt på dem og sett dem inn igjen. Ladelampekretsen(D+/feltspenning) går rett fra dynamo opp til ladelampe i instrumentet. Det neste blir å ta ut instrumentet, rense kontaktene på baksiden, skru ut ladelampa og sett den inn igjen. Prøv det først. Pa baksiden av disse instrumentene er det masse loddepunkter og printkort. Her kan man ofte se at loddepunktene ruster og "flyter" utover så de treffer nærliggende loddepunkter. Da må du bare skrape litt på dem for å fjerne overledningen. Hvis ikke noe av dette hjelper send meg reg.nr på PM så jeg får riktig koblingsskjema på dette. Hadde ikke fikla borti noe igår, starta bilen på jobb for å la den gå seg varm før jeg kjørte hjem. Så når jeg satte meg i bilen å skulle hjem la jeg merke til at den ikke lyste..hehe! Jeg skal prøve det du skriver hvordan tar jeg ut instrumentpanelet foresten? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Du finner nok en fin guide på youtube om hvordan du tar ut instrumentpanelet på akkurat din bil. Bruker å være enkelt. Kan være lurt å koble fra batteriet i ca 10 minutt først så du ikke gjør noe feil og utløser airbagen i rattet. Lenke til kommentar
gtkvamm1 Skrevet 7. november 2019 Forfatter Del Skrevet 7. november 2019 Tatt ut instrumentpanelet, sjekka koblinger og kabler, men ingen funn her heller Lenke til kommentar
gtkvamm1 Skrevet 15. november 2019 Forfatter Del Skrevet 15. november 2019 Liten oppdatering. Vet ikke om det har noe å si, men nå når kulda har kommet og gradestokken er under null, så har batterilampa slukknet oftere.... kan temperatur ha noe å si på det elektriske spøkelset mitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå