Gå til innhold

Flash-plugin for mozilla i mdk9.2

connect

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter litt med å instalerere flash-plugin for både mozilla og opera...

jeg har lastet ned siste flashplayer_installer fra macromedia, kjører instalasjonen og instalerer systemvid installasjon som root....

Ser at filene er plasert i /usr/lib/mozilla-1..4/pluigns og tror alt skal være bra.... men den gang ei

Jeg går inn på en side som kreve flash... Du har ikke flash installert osv...

Jeg går til Help -> About plugins... hmmm... der står det ingenting om flash - nei...

Prøve videre å installere den som vanlig bruker i hjemmeområdert (~/.mozilla/plugins/) og tilsvarende for opera... men samme resultat... hverken mozilla eller opera kan registrere at den er der...

Noen som har noen ideer om hva som kan være galt.-..

det som irriterer mest er at jeg ikke får opp noe feilmelding som jeg kan bruke til å lokalisere feilen med..

Systeminfo:

- 3 dager gammel Mandrake 9.2 (skal legge inn slack igjen når jeg får en nyere install-cd)

- Mozilla 1.4 (Mozilla 1.4 Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.4) Gecko/20030630)

- Linux localhost 2.4.22-10mdk #1 Thu Sep 18 12:30:58 CEST 2003 i686 unknown unknown GNU/Linux

- Opera 7.11

- (P3-500, 256ram,30gigg hd)

Da har jeg vel fått med det viktigste...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger egentlig ikke kjøre flashplayer-installer programmet som følger med.

Kopier libflashplayer.so til mappen browseren henter plugins.

I Opera kan du velge dette selv i Preferences -> Plugins. Der legger du til mappa libflashplayer.so ligger evt legger libflashplayer.so i en mappe som allerede blir brukt for plugins. I Opera skal ~/.opera/plugins funke mener jeg.

Mozilla skal hente fra ~/.mozilla/plugins som standard. Dette varierer litt, men søk på mappen mozilla (find / -name mozilla) på systemet og sjekk om en undermappe heter plugins.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...