Haraldson Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Fikk denne eksterne harddisken til jul, og gikk selvfølgelig rett opp og plugga'n i USB. Alt funka fint, og disken spratt opp på skjermen. Så fant jeg ut at filsystemet var FAT32, et filsystem som jo ikke støtter lange filnavn osv, og jeg gidder ikke rename filnavn... Derfor formaterte jeg til NTFS. Så, mens jeg rippa en CD direkte til harddisken, datt strømforsyninga ut, og etter at jeg plugga i på nytt, var harddiskens filsystem RAW. Jeg formaterte igjen, og klipte over alle filene igjen. I går kveld (alt funka fint, endelig) skulle jeg ta med harddisken et annet sted. Jeg trykka på ikonet for "trygg fjerning av maskinvare", men en feilmelding kom opp som sa at jeg ikke kunne fjerne harddisken akkurat da, men måtte vente til senere. Jeg hadde lest i egenskapene for harddisken at det var aktivert et eller annet som gjorde at jeg bare kunne dra ut USB-en, uten å gå gjennom trygg fjerning, så jeg bare dro den ut. I dag får jeg ikke kobla til til harddisken, XP finner den ikke. Har prøvd på to PC'er, begge med WXP HE. Hvordan skal jeg fikse det her?? PS: Har en del "verdifull" data på harddisken, vil nødig få sletta det... Begynner å bli mektig lei av dette nå... Disken blir ikke oppdaga i Datamaskinbehandling en gang... Endret 26. desember 2003 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Nå plugga jeg i FireWire-kabelen, bare for å ha prøvd alt liksom, for å koble til harddisken. Det følgende skjedde: 1. Jeg hørte en lyd fra høytalerne 2. Jeg lukta røyk 3. Jeg så røyk komme fra bak på harddisken 4. Jeg dro ut strømforsyninga fort som ****** Tror dere at dataen på harddisken fortsatt kan reddes, hvis jeg sender den tilbake til PSData? Edit: Dårlig språk Endret 26. desember 2003 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Vel, siden så mange svarte, så bare sender jeg den inn til PSData, og satser på at de sender den videre til Western Digital eller noe sånn at dataene mine kan reddes... Tviler på om de kan gjøre noe, eller? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Tviler på at dataene dine på hdd kan reddes, det koster da tross alt i dyre dommer å sende den til IBAS i kongsvinger.. Eller , så om det lukta brent så er det nok garantisak som du kan ta med butikk, og da får du ny HDD (lkan seff ikke reparere slike hardware utstyr, det vanlige er at du får nytt) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 IBAS i Kongsvinger? Men kan det bare være noe galt med kabinettet? I tilfelle vil det jo gå an... Men jeg tviler, for dataen har ikke fått kontakt med disken i hele dag, og har seff ikke prøvd etter episoden med røyk og j****skap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå