-=Petter=- Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Hei Hva bruker dere av program for å lage PDF med redigerbare felter. Eks: Har et kart/bilder som jeg vil legge inn felter for å nummerere baner på. Men vil da at disse feltene enkelt kan redigeres senere, da dette kan bli forandret. Ser helst etter gratis program for dette :-) Petter Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 17. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2019 Takker Må man legge inn hele pakka, og hvilken del a Libre har PDF delen? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Takker Må man legge inn hele pakka, og hvilken del a Libre har PDF delen? Jeg pleier å installere hele pakken. Du finner også Libre Office som portableapps - dvs du slipper å tenke på installering, du bare pakker ut filene, men må lage snarvei på skrivebordet manuelt. Jeg tror eksportering til pdf er innebygget, det er ikke noe du kan eller ønsker å velge bort under installasjonen. Du kan redigere verktøylinje/knapperader og på den måten ta bort selve knappen som åpner funksjonen. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 18. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2019 Oki, men er det standard PDF eksport så eksporterer vel ikke de aktive PDF dokumenter? Eller er jeg på vidda? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Oki, men er det standard PDF eksport så eksporterer vel ikke de aktive PDF dokumenter? Eller er jeg på vidda? Kan du omformulere spørsmålet så det gir mening ? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2019 Windows i seg selv har jo PDF eksport innebygd. Men jeg vil kunne lagra som aktivt PDF dokument. Et PDF dokument man kan redigere direkte i PDF leser som personen bruker. Eks: Skjemaer der man skriver inn navn osv, slike man typisk skrev ut for å sende/scanne for noen år tilbake. ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Nja, min jobb-maskin med Windows 10 har av enelleranna grunn ikke PDF export (har installert 3. parts program for dette). Men poenget er at du må velge å bruke den innebygde "export to pdf" i programmet, ikke enelleranna random pdf printer. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 https://www.maketecheasier.com/create-a-pdf-with-fillable-forms-in-libreoffice/ Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 22. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2019 Takk til dere begge, da fant vi løsningen. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå