steinjarle Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 10 av de mest spennende elbilene som kommer i 2020 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Bra med konkurranse. Mest spent på ID.3, men resten er dessverre traktore spesielt BMW. Sedaner hadde kanskje vært bra å, synes jeg. Lenke til kommentar
radiotryne Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Hva med Tesla Roadster? Vil påstå den er mye mer spennene enn... Peugeot. 2 Lenke til kommentar
jonasbc Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Polestar 2 ser altså så bra ut! Som en forhøyet (og forminsket) Aston Martin. Endret 13. oktober 2019 av jonasbc 1 Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Det mest spennende er ikke i Tek artikkelen, men her: "Volkswagen, Skoda og Seat tilbyr alle splitter nye småbiler, som skal gå 26 mil (oppgraderte e-Up, Citigo e iV og Mii). Til en pris av 175.000 kroner!" Altså bil til mopedpris, med en rekkevidde som 95% kan bruke. https://www.dinside.no/motor/derfor-blir-det-prisras-pa-brukte-elbiler/71588678 1 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Den jeg er mest spent på er ikke med på listen. Ford sin MachE. En blanding av verdens mest solgte(?) sportsbil og SUV i familiebilstørrelse som skal ha 600 km rekkevidde. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Polestar 2 ser altså så bra ut! Som en forhøyet (og forminsket) Aston Martin. Enig. Eller den er veldig fin foran og i profil men hekken er ikke så.vakker. Var fast bestemt på.polestar 2 men skuffet over at det er pukkelrygg i gulvet bak. Og at takhøyden bak er elendig. Blir uansett spennende å prøvekjøre før man tar et endelig valg Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Hva med Tesla Roadster? Vil påstå den er mye mer spennene enn... Peugeot. Roadster kommer ikke før 20201 var siste nytt. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Hva med Tesla Roadster? Vil påstå den er mye mer spennene enn... Peugeot. Roadster kommer ikke før 20201 var siste nytt. Helsikes, det var litt av en utsettelse da :o Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Helsikes, det var litt av en utsettelse da :o Hehe. Et helt år ^^ Men, den største selgeren i 2021 (gitt at den kommer i 2021), er nok Model Y. 2 Lenke til kommentar
steinjarle Skrevet 14. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2019 Den jeg er mest spent på er ikke med på listen. Ford sin MachE. En blanding av verdens mest solgte(?) sportsbil og SUV i familiebilstørrelse som skal ha 600 km rekkevidde. En forglemmelse. Jeg har lagt den til. Stein Jarle, Tek Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Hehe. Et helt år ^^ Mer lik 18000 år Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Synes det er spesielt av VW har valgt trommelbrems bak på ID.3. Greit man trenger ikke så mye bremse der grunnet regenerering - men de kan da umulig spare mye penger på å dra frem 70talls teknologi som er mye mere avansert enn moderne bremseskiver, og gjør en mye dårligere jobb. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Synes det er spesielt av VW har valgt trommelbrems bak på ID.3. Greit man trenger ikke så mye bremse der grunnet regenerering - men de kan da umulig spare mye penger på å dra frem 70talls teknologi som er mye mere avansert enn moderne bremseskiver, og gjør en mye dårligere jobb. Skiver bak på elbiler med driv på bakhjulene ruster seg i hjel etter kun noen år her oppe i nord. Med regenerativ bremsing der, så blir jo bremsene aldri brukt. Leverte leasing på eGolf og etter 3 år så var skivene så dårlige at alt av skiver og klosser måtte skiftes, så jeg forstår logikken til VW med denne avgjørelsen. Tromler klarer fint å låse dekkene, og det er vell kun det de er der for. I nødstilfelle. Endret 16. oktober 2019 av oophus3do 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Skiver bak på elbiler med driv på bakhjulene ruster seg i hjel etter kun noen år her oppe i nord. Med regenerativ bremsing der, så blir jo bremsene aldri brukt. Leverte leasing på eGolf og etter 3 år så var skivene så dårlige at alt av skiver og klosser måtte skiftes, så jeg forstår logikken til VW med denne avgjørelsen. Tromler klarer fint å låse dekkene, og det er vell kun det de er der for. I nødstilfelle. Joda, du har forsåvidt ett poeng. Men med bakhjulstrekk vil nok de fleste være forsiktig med å bruke for mye regenerering på vintern. De fleste er mere redd overstyring enn understyring (som på f.eks egolf). Synes alikevell det er merkelig at Trommelbrems fortsatt er en ting Endret 16. oktober 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Nå begynner det virkelig å dra seg til! Kjempe bra:) Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Joda, du har forsåvidt ett poeng. Men med bakhjulstrekk vil nok de fleste være forsiktig med å bruke for mye regenerering på vintern. De fleste er mere redd overstyring enn understyring (som på f.eks egolf). Synes alikevell det er merkelig at Trommelbrems fortsatt er en ting Den bremser uansett med regen på vinteren om den bruker bakdekkene, før trommelene slår til. Så de vil kun bli brukt når regen ikke klarer mer, noe som jo er rimelig sjeldent behov på bakhjulene. Endret 16. oktober 2019 av oophus3do 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå