cecs Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Jeg lurer på om denne PCen er god nok til å kjøre minecraft med mods på, eks feed the beast, revelation? Kan man kjøre discord og minecraft samtidig på denne? https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/32170/lenovo-ideapad-l340-15-6-barbar-gaming-pc-sort#ProductSpecificationTab Eller har dere noen andre tips på bærbar pc? ? Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Ikke så kjent med de modsene på minecraft, men de fleste bærbare med dedikert grafikk skal ikke ha noe problem med å kjøre både minecraft og discord. PCen er sikkert grei, men så er spørsmålet om den skal kunne brukes til andre type spill, og hvor lenge du tenker å ha PCen. Om jeg skal være kritisk, er problemet med den PCen at skjermkortet er ganske begrenset, og absolutt minimum jeg ville anbefalt for en PC til gaming. Dersom det er mulig å strekke litt på budsjettet får du en langt bedre PC om du går for denne: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/32177/lenovo-ideapad-l340-17-3-barbar-gaming-pc-sort Største forskjellen er skjermkortet, GTX 1650 yter ca. 40% bedre enn GTX 1050, så da får man et skjermkort som kan holde mye lengre, før man må bytte. I tillegg er det verdt å nevne at man får 512GB i stede for 256GB. Mange spill i dag krever stor mengder lagringsplass, og spesielt Minecraft kan bli ganske gjerrig på plass dersom man lager flere servere, saves, med mods og resource packs. Så om du kan tøye budsjettet, gå heller for 17.3 tommeren med GTX 1650 Endret 13. oktober 2019 av Emile the rat Lenke til kommentar
cecs Skrevet 13. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2019 Tusen takk for svaret ??? Lenke til kommentar
cecs Skrevet 13. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2019 Ikke så kjent med de modsene på minecraft, men de fleste bærbare med dedikert grafikk skal ikke ha noe problem med å kjøre både minecraft og discord. PCen er sikkert grei, men så er spørsmålet om den skal kunne brukes til andre type spill, og hvor lenge du tenker å ha PCen. Om jeg skal være kritisk, er problemet med den PCen at skjermkortet er ganske begrenset, og absolutt minimum jeg ville anbefalt for en PC til gaming. Dersom det er mulig å strekke litt på budsjettet får du en langt bedre PC om du går for denne: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/32177/lenovo-ideapad-l340-17-3-barbar-gaming-pc-sort Største forskjellen er skjermkortet, GTX 1650 yter ca. 40% bedre enn GTX 1050, så da får man et skjermkort som kan holde mye lengre, før man må bytte. I tillegg er det verdt å nevne at man får 512GB i stede for 256GB. Mange spill i dag krever stor mengder lagringsplass, og spesielt Minecraft kan bli ganske gjerrig på plass dersom man lager flere servere, saves, med mods og resource packs. Så om du kan tøye budsjettet, gå heller for 17.3 tommeren med GTX 1650 Men bør jeg gå for bærbar med 16gb ram??? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Men bør jeg gå for bærbar med 16gb ram??? Bør ha hvertfall 16GB med RAM for Modded MC. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Enig med TheKims. Minecraft sluker minne. Så det å enten kjøpe med 16GB minne eller oppgradere senere med 8GB er å anbefale Men når det er sagt, alltid skjermkort over mye RAM. Endret 13. oktober 2019 av Emile the rat Lenke til kommentar
cecs Skrevet 13. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2019 https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/laptop/laptop-17-tommer/asus-rog-strix-g731gt-au080t-90nr0223-m01640/1008749.10998/ Vil denne her fungere godt, jeg syns det er litt dyr.. Kunne ha tenkt med en til ca 8000 da Eller har dere noen tips?? Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/laptop/laptop-17-tommer/asus-rog-strix-g731gt-au080t-90nr0223-m01640/1008749.10998/ Vil denne her fungere godt, jeg syns det er litt dyr.. Kunne ha tenkt med en til ca 8000 da Eller har dere noen tips?? Bra og en ganske hyggelig pris. Spørsmålet er når raskt du trenger PCen. Klarer du å vente en og en halv mnd til, så er det black friday. Da er det ikke utenkelig at man kan få disse PCene i 10000 klassen til sånn 8000. Så om du ikke ønsker å svi av mer enn nødvendig og har tid til å vente, ville jeg vurdert å vente til black friday og se om du kanskje kan få den til en enda rimeligere pris da Bare en tanke. Selv venter jeg med ny SSD til black friday Lenke til kommentar
cecs Skrevet 13. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2019 Ååå det har jeg ikke tenk på TAKK Dette er jo et julegave prosjekt ✌ Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Ååå det har jeg ikke tenk på TAKK Dette er jo et julegave prosjekt ✌ Black friday er genialt ?? Ingen grunn til å betale mer enn man må ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå