Gå til innhold

ATI Radeon 9800 Pro

Theo343

Anbefalte innlegg

Blir litt som å spørre om hvilken brus bør jeg drikke, men alikevel ikke så enkelt.

De forskjellige produsentene har ofte større eller mindre kvalitetsforskjeller, samt at man ofte får mer for pengene, samt kvalitet ved å velge riktig produsent til riktig tid.

Av funksjonalitet ønsker jeg vga og dvi utgang, gjerne tv-out(svhs el.) og kanskje til og med dv-inn(men ikke et must). Må ikke være dual-head funksjonalitet, men må inrømme at tanken noen ganger frister.

Hva lønner seg hvis man vil ha et godt kvalitetskort men også funksjonalitet?

Det viktigste for meg er god kvalitet til god pris, så får funskjonalitet komme i siste rekke.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Powercolor 9800Pro koster rundt 2700,- og kortet gjör det bra i forskjellige tester. Det er bygd på ATi's referansedesign så det bör väre bra. Eneste problemet jeg kjenner til er at viftene på de förste kortene var dårlige, noe som bör väre forbedret nå. Fölger med kabler til coax og svideo hvis jeg ikke tar helt feil.

Du må nesten vurdere selv om den bundelen som fölger med de kortene som koster 500,-+ ekstra er verdt det...til den prisen kan du nesten uansett kjöpe et tvkort som har det meste av inn/utganger...

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar

hercules!! på grunn av av nydelig design, litt høyere ytelse enn de andre produsentene, og bedre standard kjøling.... men hvis du vil spare litt penger velger du Power color, og bytter ut viften (som er dårlig, og visst nok skal ha stoppet etter en uke på noen kort..)

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
ASUS eller Hercules :yes:

Dette er de to kortene jeg hører får best kritikk.

Sapphire kommer like etter.

Har derimot hørt mye klaging på Powercolor sin kvalitet på kortene. Mye om at vifta slutter å funke ganske fort. Men nå har de vel kanskje bytta ut viftene med noen som er bedre ?

Lenke til kommentar
ASUS, Hercules, Sapphire og Powercolor er alle gode produsenter.

Disse kortene har lite store forskjeller fra hverandre.

Gå for Sapphire Raedon 9800 pro til 2775.-kr komplett ( ytelse og grei kvalitet)

Eller Hercules 3d Prophet 9800 pro til rundt 3.500 .-KR (om kvalitet er viktig!)

kjøp også en Zalmann Kjøleribbe på Microplex hvis du vil ha 0 Db lydnivå!

Lenke til kommentar

Gå for Sapphire Raedon 9800 pro til 2775.-kr komplett ( ytelse og grei kvalitet)

Eller Hercules 3d Prophet 9800 pro til rundt 3.500 .-KR (om kvalitet er viktig!)

hva ligger du i kvalitet?

er det forskeller på andre ting enn bundle og kjøleløsninger?

Lenke til kommentar

hva ligger du i kvalitet?

er det forskeller på andre ting enn bundle og kjøleløsninger?

har selv litt erfaring med Hercules, og de har veldig bra kvalitet, og god kjøling som også hjelper til på kvalitets siden,de har foresten også bra bundle. har for såvidt vært borti sapphire og de virker temelig bra etter den lille erfaringen jeg har av det. og etter hva jeg har lest om det.

men det skiller nok som andre og jeg sier ikke mye på de forskjellige Merkene :)

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Takker for mange verdifulle tips, som gjør spekteret litt klarere!

Et par spørsmål til...

Har det noe for seg å velge 256MB vs 128MB utgave av Radeon 9800 Pro?

* De 128MB Pro kortene jeg har sett kjører på DDR SDRAM med standard hastighet.

* Det finnes også noen 256MB Pro kort som også kjører på standard DDR SDRAM, men disse har jeg lest gir dårlige resultater fordi man rett og slett ikke klarer utnytte de ekstra 128MB pga for tregt minne.

* Men det finnes 256MB Pro kort basert på DDRII SDRAM som kjører minnet på hele 700MHZ?

Har ikke sett 128MB utgaver med DDRII?

Noen tips om hva som egentlig lønner seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...