Nibenay78 Skrevet 12. oktober 2019 Del Skrevet 12. oktober 2019 Hei, Undertegna har satt sammen ein maskin som ikkje POST'er. Deler av den er gitt i gave, mens eg kjøpte inn cpu'en og hardwaren er som følger: Ryzen 3700X ASrock 470X master sli evga geforce 1080ti 2x8GB vengance LPX corsair ram XPG 512gb disk Når pc'en starter så slår kabinettviften seg på, cpu viften spinner opp såvidt og stopper mens LED lyset fortsetter å lyse. Samme skjer på grafikkortet. Det er dog ingen output på skjermen eller lydsignaler som kan tolkes. I ettertid ser eg at 470 kortet trenger ny bios for å kunne snakke med ryzen 3, men eg antok at post'en ville uansett prøve seg og heller hyle over at den ikkje finner cpu'en? Eller er det dette for forårsaker problemet? Etter lett googling fant eg denne guiden: https://www.computerhope.com/issues/ch000607.htm og skal prøve den senere i kveld. Eg har satt sammen pc'er tidligere men det er ein del år siden Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 12. oktober 2019 Del Skrevet 12. oktober 2019 Trenger nok en oppdatering av BIOS ja. Jeg kjenner ikke til hovedkortet ditt, men på enkelte hovedkort kan du oppdatere BIOS uten at CPU er installert. Hvis ditt hovedkort ikke støtter dette må du nok bare prøve å få låne en CPU som hovedkortet støtter. Lenke til kommentar
Nibenay78 Skrevet 12. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2019 Med andre ord den vil ikkje prøve å starte POST eingang uten cpu og eg forstår det riktig? Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 12. oktober 2019 Del Skrevet 12. oktober 2019 Jeg vet ikke noe om BIOS for din maskin/prosessor. Vil bare nevne at jeg hadde akkurat slike symptomer sist jeg oppgraderte PC-en. Det var et minnekort som hadde vanskelig for å få kontakt. Så snart jeg nappet ut kortet i spor B2, fikk jeg bilde på skjermen. Det endte med at jeg måtte bruke makt for å få kortet på plass. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Med andre ord den vil ikkje prøve å starte POST eingang uten cpu og eg forstår det riktig? Det er Cpu som leser og eksekverer bios kode (POST rutiner) Ikke noe som skjer uten en cpu som starter (annet enn at hovedkortet kanskje spennings setter noe fan outputs) og muligens gir et signal lyd/leds om cpu not detected. Endret 13. oktober 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå