Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Blokk, røyking av nabo ut vinduet


Fhreed91

Anbefalte innlegg

Igjen, vi er i jus-forumet - da antar jeg du har en eller annen form for dokumentasjon når du kommer med ekstreme påstander som dette?

 

Dokumentasjon ... Alle vet at den med dyrest advokat kan vinne en rettssak med svært små teknikaliteter, som blåses opp og spilles til det fulle, mot noen som kanskje representérer seg selv, men snakker seg bort og underminérer sine egne poeng.

 

Dommeren og juryen kan lures trill rundt. De legger fakta til grunn, men fakta kan også være lureri. De gjør bare en jobb, og dog jeg respektérer den jobben ekstremt, så må man ikke tro at rettssystemet gjør alt de kan for å tro deg på ditt ord, og dømmer i din favør så lenge du tror du har rett. Hvis du -vet- 100% sikkert at du har rett, fordi du har sett det med egne øyne, men den andre parten klarer å få det til å -se ut som- at de har rett, så blir du dømt urettferdig.

 

Dette burde vi også lære om i skolen, å lære å tale sin sak. Å skrive ned tidspunkt, fremkalle bevis, skrive ned grunner til hvorfor man mener dette er riktig og feil. Men vi skal være lydhøre droner. Så blir det til at noen velger et kriminelt liv, fordi de ikke klarer å uttrykke seg, så har du hele sirkuset gående. Ting kunne vært gjort så mye mer etisk for alle, hvis vi hadde lært litt om ja, nettopp etikk, i skolen. Viktigere å være en mester i algebra, for da har man ikke tid til å krangle med naboen om røyklukt xD hahaha... Nok en nyanse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dokumentasjon ... Alle vet at den med dyrest advokat kan vinne en rettssak med svært små teknikaliteter, som blåses opp og spilles til det fulle, mot noen som kanskje representérer seg selv, men snakker seg bort og underminérer sine egne poeng.

 

Dommeren og juryen kan lures trill rundt. De legger fakta til grunn, men fakta kan også være lureri. De gjør bare en jobb, og dog jeg respektérer den jobben ekstremt, så må man ikke tro at rettssystemet gjør alt de kan for å tro deg på ditt ord, og dømmer i din favør så lenge du tror du har rett. Hvis du -vet- 100% sikkert at du har rett, fordi du har sett det med egne øyne, men den andre parten klarer å få det til å -se ut som- at de har rett, så blir du dømt urettferdig.

 

Vel, den som representerer seg selv har jo som kjent en idiot av en klient.

Ellers ser jeg ingen grunn til å ta deg på ordet her, det er langt fra slik at dyrest advokat alltid vinner - vet ikke hvorfor du nevner jury(vi har ikke det i norge), men du prøver å få det til at dommere er hjernedøde brikker prisgitt advokatenes spill - dette er jo simpelthen ren fantasi fra din side.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...