AnonymDiskusjon Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 Hei! Fikk beskjed fra overlege på gynekologisk poliklinikk på Ullevål om at jeg skulle henvises til MR av bekken for å sjekke for tumor, divertikkel og cyste, samt se på nervus pudendus. Noe sånt. Dette var en overlege som kom inn i timen hos den kvinnelige gynekologen jeg hadde time hos pga vanskelig undersøkelse. Har en cyste på venstre side av skjedevegg, litt høyt oppe, bak slimhinnen. Fikk inkallelse hvor det sto MR urinblære og urinveier. Har forsøkt å ringe radiologisk avdeling og den gynekologiske poliklinikken, men føler at jeg blir sendt frem og tilbake. Radiologisk sier at de har valgt undersøkelse ut i fra henvisningen og dersom det ønskes bilde av noe annet så må det sendes ny henvisning. Gynekologisk poliklinikk sier at jeg må ha misforstått hvilken undersøkelse jeg har blitt satt opp til da de henviste meg til MR av bekken og ber meg derfor kontakte radiologisk. Jeg har ikke fått helt klarhet i om hele bekkenet er synlig på MR av urinveier og urinblære. Etter at jeg spurte så har de sagt at andre ting som skjeden også vil være synlig på bildet, men at de vinkler bildene mot urinblærer og urinveier. Det har ikke vært spesifikt spørsmål om problemer med urinveier eller urinblære. Mine plager hadde ikke spesielt med det å gjøre og det ble ikke snakket om i konsultasjonen, så jeg forstår ikke helt hvorfor de valgte den protokollen.Har nummenhet på venstre kjønnsleppe og skulle vurderes for det og får mulig fjerning av submukøs cyste på venstre skjedevegg. Det er mulig at de har tenkt at det er den beste for å fange opp cysten bak skjedeveggen (litt høyt oppe), men det har de ikke kunnet si noe om. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: d6a75...d0a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2019 Har time på mandag, så det blir nok bare til at jeg drar dit og så får man eventuelt ta en ny unversøkelse etterpå dersom den ikke var fullstendig. Litt rart dette her bare.. Anonymous poster hash: d6a75...d0a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2019 Ewing's Sarkom Anonymous poster hash: a6517...64c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2019 Hva mener du med Ewing's sarkom? Har du det eller mener du at det er relevant for meg? Anonymous poster hash: d6a75...d0a Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 Det er ingen her på forumet som kan gi en korrekt diagnose ut fra det som blir skrevet i en tråd. Synes det er fint at du har oppsøkt lege og fått henvisning så ikke bruk energi nå på å bekymre deg eller Google for mye. Vent til du har tatt MR og legen(e) har gitt deg et svar; da vet du hva du har å forholde deg til. Helsevesenet består av mennesker og systemer og rutiner som også er laget av mennesker så noen ganger må man en ekstra runde. Fortsett å spørre når du er inne til time for MR og snakker med legen(e) så får du visshet i at MR er i henhold til det som overlegen beskrev ved undersøkelsen. Lykke til, husk at sjansen for at det ikke er noe alvorlig er større enn det motsatte ? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2019 Hei. Takk for svar. Kan prøve å gjøre det ja. Har ringt radiologisk og gynekologisk, men virker som at de ignorerer spørsmålene mine og sier at jeg må ha misforstått henholdsvis hva jeg har blitt henvist til og hva jeg har mottatt inkallelse til Er ikke bekymret for noe alvorlig, så det går bra, men takk:) Anonymous poster hash: d6a75...d0a Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 12. oktober 2019 Del Skrevet 12. oktober 2019 Ewing's Sarkom Japp, da ble det Nobelpris på deg for din sterke innsats i utviklingen av fjerndiagnostisering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå