Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spenningshodepine og migrene

PolPot

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en blanding av spenningshodepine/prolapssmerter og migrene. Mye av førstnevnte. Voltaren og Ibux, samt Paralgin førte gir meg magesmerter. I tillegg til det har jeg Paracet. Å kun bruke Paracet har ingen virkning. Hva annet kan legen gi meg? Han ønsker at jeg skal prøve candesartan profylaktisk mot migrenesymptomer (som er litt atypiske). Hva medisiner angår er jeg av typen som etter en operasjon gikk på 4x1gram Paracet, 1.8gram Ibux, 100mg nobligan og 4x5mg oxycodon i 14 dager. Dvs skal mye til for å ta smertene.

Trenger tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

For spenningshodepine har det kun vært en ting som har hjulpet for min del, og det er å gå jevnlig til massasjeterapaut/naprapat. Det koster skjorta og vel så det, men er det eneste som hjelper desverre. Siden du sliter med prolaps og ettervirkninger av en operasjon, kan jeg ikke si noe om det er tilfelle også for deg.

For migrene er det en tabelett som heter zolmitriptan som jeg vet virker for meg. For at den skal ha noen effekt må den tas veldig tidlig i forløpet (så snart en selv skjønner at det vil utvikle seg til migrene) - og så skal det helst også tas en ren smertestillende tabelett i tillegg (ikke ibux/paracet for min del).

Hvilken medisin du skal ha må du nesten ta med din egen lege.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...