Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skjult bilde av bilskilt.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

* første post *

Anonymous poster hash: e90ad...c1f

Virker som du hadde en dårlig dag TS. I tillegg lot du deg selv lett bli distrahert i trafikken, dermed ble du en dårligere sjåfør. Du virker også en smule paranoid.

Lær deg å gi litt mer blaffen. Kløning med pedaler kan skje den beste. Det er selvsagt uheldig å bli stående midt oppå et gangfelt, men å kjøre på rødt lys vil vært langt verre. Og selv om noen filmer deg vil ikke folk flest være så interessert. Du blir først en YouTube-sensasjon når du hart kjørt som en gærning.

Når det gjelder vikeplikt for buss: Kanskje du var i blindsonen til bussjåføren - siden du var på siden av bussen? Å ligge ved siden av store doninger er farlig, det er best å pelle seg bort så fort som mulig.

Neste gang du har en "episode" i trafikken kan du puste dypt og ta deg en bolle.

EDIT: Fjernet innholdet i sitatet.

Endret av nightowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du kan filme og ta bilder av enkeltpersoner på offentlig sted - nesten ikke helt uten unntak. Det er først dersom du publiserer dem, at åndsverksloven kommer inn.

"Nesten" er jo nøkkelordet her

Åndsverkloven, ja. Men man har også "skremmende og plagsom adferd".

Det kan antagelig vurderes hvorvidt "skremmende" adferd kunne utgjort en fare for trafikken både mhht "skremming" og selv sitte med mobil og filme andre trafikanter med håndholdt mobil mens man fører

"Publisering er jo selvfølgelig også et tema. De fleste videoer som blir tatt opp idag blir nok delt med et visst antall mennesker på diverse medier. Jeg mener å erindre at det nylig ble avsagt en dom som definerte hvor mange mennesker på et fora som utgjorde "offentlig rom" - jeg husker ikke hvor mange det var, men jeg mener å huske at det ikke var mange - langt færre enn de "fleste" deler vanlig vas med på Snapchat/Facebook e.l

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Har du ikke noe godt å si, vennligst ikke kommenter i denne tråden igjen!.

Tror nok du selv må holde deg bort hvis du forventer dette. Du kan ikke diktere hva folk skal skrive.

Du stiller spørsmål - problem med pedalene/bremsen?

Så prøver han bak å ta bilde av skilt og så i neste omgang ansiktet ... hvordan ser du/gjør han dette?

Så tar du det nesten for gitt at det skal legges ut for å henge deg ut.

Et lite godt råd - vennligst la andre kjøre neste gang, du er alt for opptatt av andre ting til å kjøre sikkert.

Du, jeg og andre blir filmet hver eneste gang vi er ute i trafikken(også mye når vi er utenfor trafikken), så vil du absolutt være paranoid så fins altså muligheten for å bli hengt ut på fora hver eneste dag. 

Råd to - slutt å bekymre deg og hvis noen henger deg ut en dag, så tar du tak i det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...