FrihetensRegn Skrevet 10. oktober 2019 Del Skrevet 10. oktober 2019 Jeg har en bilforsikring i et selskap og et annet selskap ga meg tilbud som var en litt bedre, med 70% bonus, mens jeg har 60% i mitt nåværende selskap. Jeg har derimot kun hatt 60% bonus i mindre enn 6 måneder, og dermed sier mitt nåværende forsikringsselskap at det andre selskapet ikke har lov å tilby meg 70%. Stemmer dette? Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 10. oktober 2019 Del Skrevet 10. oktober 2019 Jeg har en bilforsikring i et selskap og et annet selskap ga meg tilbud som var en litt bedre, med 70% bonus, mens jeg har 60% i mitt nåværende selskap. Jeg har derimot kun hatt 60% bonus i mindre enn 6 måneder, og dermed sier mitt nåværende forsikringsselskap at det andre selskapet ikke har lov å tilby meg 70%. Stemmer dette? Ja, et sleskap er ikke forpliktet til å overføre din opparbeidede bonus før du har hatt siste trinn i minst seks måneder. Du kan altså få 50 % bonus overført, og selskape B kan da ut fra de regler for slikt avtalt forsikringsselskapene mellom oppgradere deg til 60 % bonus. Gir de 70 % kan selskap A nekte å overføre noe som helst opparbeidet bonus. Selvfølgelig KAN selskap B likevel gi 70 %, men det vil være rasketst mulige veien til å bli utestengt fra f eks FOSS (selskapenens felles register for skader) pga ikke overholdt avtale mellom A og B, så her snakker vi teori og ikke praksis. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 10. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2019 Jeg snakket med tilbydende forsikringsselskap og de bekreftet på at de sto fritt til å gi den bonusen de selv ønsket å gi, uansett hva det forrige selskapet måtte mene. Jeg gikk dermed for den avtalen jeg ble tilbudt da vilkårene var de samme mens prisen var lavere. Om jeg ikke er fornøyd så kan jeg jo bare skifte igjen. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. oktober 2019 Del Skrevet 10. oktober 2019 Det er opp til det enkelte forsikringsselskap om de vil tilby deg en bedre bonusstige enn bransjestandarden. Det avgivende forsikringsselskap har ikke adgang til å ta vilkår hos nytt forsikringsselskap med i vurderingen når de skal avgi bonus (og nytt forsikringsselskap er ikke forpliktet til å oppgi hva de tilbyr deg i bonusforespørselen). Du må imidlertid ha i mente at andre forsikringsselskaper ikke er forpliktet til å respektere førtidige hopp på bonusstigen. Så hvis du ønsker å flytte selskap igjen er det ikke gitt at du får med deg hele dagens bonus. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 Bonus har blitt ganske fritt frem. Jeg har gjennom en kontakt i If klart å gi noen av mine kunder 70% førstegangsbonus når de har kjøpt bil feks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå