Villfaren Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Om butikken er så redd for matsvinn burde de bestilt inn mindre varer! Er det tomt så er det tomt 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Jeg kjøper alltid det som har lengst holdbarhet og på den måten så har jeg nesten ikke matavfall i løpet av året Går kanskje en handlepose med avfall relatert til mat i året (Plast, papp, glass og metall kildesorteres) Ofte tilbud på Fjordlands på Obs, men like ofte er det korte datoer på mange av de og da velger jeg alltid de med best dato Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Det beste er å lage store porsjoner av alt man kjøper og kjøle og/eller fryse ned og bruke over lang tid. Sunn mat som er digg og varer lenge. Gjøre ting i bulk. Digg å ha gode matretter av forskjellige typer i porsjonsbokser klare til enhver tid. I hvert fall sauser og sånt, kan bare koke opp spaghetti eller ris om man vil. 1 Lenke til kommentar
Xaopling Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Jeg kjøper varer med en dato jeg har bruk for. Trenger jeg kremfløte i dag, har det lite å si om den går ut på dato om 2 dager. kontra da jeg sist var på butikken: Melk som går ut på dato 01.01.20 hadde jeg liten bruk for så jeg tok de som var holdbar til 05.01 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Ser ikke noe problem med dette. Lenger hodbarhet kan definitivt ha en effekt på matsvin. Jeg hater å hive mat men til tider skjer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå