Gå til innhold

Android-skaperen har vist frem en mobil som ligner på en fjernkontroll til TV-en

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyren bommet kraftig på markedet i første forsøk. Stor respekt for folk som ikke gir seg og som ikke stopper å tenke nytt fordi de tok feil første gang.

Men akkurat nå så tenker jeg at dette kan bli tidenes skivebom. Hvem ønsker en supersmal og lang skjerm? Selv med et helt nytt GUI eller OS på mobilen så kan man ikke bare lukke øya for hvordan folk faktisk bruker mobilene. Video, spill, websurfing, og alle våre must have apper.

Kan virkelig ikke se for meg at det blir noen høydare å se på streame film, surfe, eller bruker apper på den lange tynne dingsen der.

Lenke til kommentar

Artig at det prøves ut nye konsepter, men akkurat denne er ikke noe jeg faller for.

Jeg vil heller ha en 100% tale-telefon i helt nytt og revolusjonerende format og virkemåte. Fysisk utforming som et handsfree-sett. Ingen skjerm, ingen tastatur. Kun høyttaler og mikrofon. Den skal være smart på en helt annen måte enn det mange tenker på som smart i dag. Den skal kun ta talekommandoer som "Ring A", "Legg på" og "vekk meg kl 07.00 i mårra" og send tekstmelding til B "kan du kjøpe med brød og melk", "send talemelding til C - middagen er klar" og kommunisere tilbake med tale "Lavt batterinivå - lad meg nå" og "C ringer" og "D sendte deg en tekstmelding - skal jeg lese den høyt for deg?". Enheten skal være konfigurerbar via nettleser og app på andre enheter. Dvs. kontaktliste og finjustering av talesyntesen til min stemme slik at feiltolkninger reduseres.

Hvorfor akkurat slik? Fordi vi omgir oss med allskens dingser med skjermer som er på nett. Dingser som blir store pga skjerm og batteri. Dingser som tar bort øynenes fokus fra f.eks vei under kjøring, hendene bort fra arbeidet når man jobber, lager mat, tørker seg bak, går på ski, sykler, trener, etc. Dingser som har kort batteritid fordi de inneholder 1001 funksjoner og topp ytelse. Batteritiden er kort til tross for at batteriet er stort og tungt. Dippedutten skal fungere like godt over Wifi som over datatrafikk via mobilnettet. Min taletelefon vil få lav vekt i kombinasjon med fantastisk batteritid, null bulk i lomma (fordi den henger på øret), aldri knust skjerm, ikke behov for å oppgradere årlig for ti tusen kroner og den vil være uhyre billig.

En ekstra bonus er at vi på sikt kanskje utrydder den fantastisk dumme holdeteknikken enkelte har: En diger brødfjøl-telefon posisjonert som en brødskive foran munnen når de prater.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Artig at det prøves ut nye konsepter, men akkurat denne er ikke noe jeg faller for.

Jeg vil heller ha en 100% tale-telefon i helt nytt og revolusjonerende format og virkemåte. Fysisk utforming som et handsfree-sett. Ingen skjerm, ingen tastatur. Kun høyttaler og mikrofon. Den skal være smart på en helt annen måte enn det mange tenker på som smart i dag. Den skal kun ta talekommandoer som "Ring A", "Legg på" og "vekk meg kl 07.00 i mårra" og send tekstmelding til B "kan du kjøpe med brød og melk", "send talemelding til C - middagen er klar" og kommunisere tilbake med tale "Lavt batterinivå - lad meg nå" og "C ringer" og "D sendte deg en tekstmelding - skal jeg lese den høyt for deg?". Enheten skal være konfigurerbar via nettleser og app på andre enheter. Dvs. kontaktliste og finjustering av talesyntesen til min stemme slik at feiltolkninger reduseres.

Hvorfor akkurat slik? Fordi vi omgir oss med allskens dingser med skjermer som er på nett. Dingser som blir store pga skjerm og batteri. Dingser som tar bort øynenes fokus fra f.eks vei under kjøring, hendene bort fra arbeidet når man jobber, lager mat, tørker seg bak, går på ski, sykler, trener, etc. Dingser som har kort batteritid fordi de inneholder 1001 funksjoner og topp ytelse. Batteritiden er kort til tross for at batteriet er stort og tungt. Dippedutten skal fungere like godt over Wifi som over datatrafikk via mobilnettet. Min taletelefon vil få lav vekt i kombinasjon med fantastisk batteritid, null bulk i lomma (fordi den henger på øret), aldri knust skjerm, ikke behov for å oppgradere årlig for ti tusen kroner og den vil være uhyre billig.

En ekstra bonus er at vi på sikt kanskje utrydder den fantastisk dumme holdeteknikken enkelte har: En diger brødfjøl-telefon posisjonert som en brødskive foran munnen når de prater.

Fullstendig enig. -Synd noen glemte å fike til ham når han presenterte planene sine.

Lenke til kommentar

>Ingen skjerm, ingen tastatur. Kun høyttaler og mikrofon. Den skal være smart på en helt annen måte enn det mange tenker på som smart i dag. Den skal kun ta talekommandoer som "Ring A", "Legg på" og "vekk meg kl 07.00 i mårra" og send tekstmelding til B "kan du kjøpe med brød og melk"

Eh, har du ikke fått med deg at Apple Watch med SIM-kort allerede gjør alt dette fra håndleddet?  :rofl:

Lenke til kommentar

Eh, har du ikke fått med deg at Apple Watch med SIM-kort allerede gjør alt dette fra håndleddet?  :rofl:

Man må bare koble bort skjermen for å få ned vekt og opp batteritida, samt forlenge reima så man får telefonen rundt hodet i stedet for rundt håndleddet, og ikke minst svelge noen kameler på både pris og gå inn i apple-menigheten med hud og hår og svelge det de har av urimelige vilkår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Bare enda en markør på idiotien. Først en overspriset telefon, så et par øreplugger som ser ut som øredobber og så enda en overpriset klokke.

Nei takk, da går jeg heller kledd slik.

tLUWRYvX.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...