EngineeringStudent Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Ta frem et glass, helst rett formet, og fyll det med vann.Sett inn en penn som støtter mot kanten, d.v.s. som står skrått. Gjør de nødvendige målingene og bestem vannets brytningsindeks. Jeg er usikker på hvordan jeg løser denne oppgaven. Jeg vet at brytningsindeks løses ved n=c/v, hvor c er lyshastighet i vakuum og v er bølgehastighet. Men forstår ikke hvordan jeg finner disse tallene eller hvordan jeg skal måle. Setter pris på all hjelp Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Ta en kikk på Snells brytningslov. Du må gjøre målingene som skal til for å finne sinus til de to involverte vinklene. Lenke til kommentar
EngineeringStudent Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) men hvordan kobles det til brytningsvinkel til vann (=1) ? Endret 9. oktober 2019 av FutureTalkshowHost Lenke til kommentar
EngineeringStudent Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2019 jeg forstår at n1 sina = n2sinb. Men hvilke tall brukes? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Hvis glasset er halvfullt og pennen står skrått inni det, hvordan ser det ut fra siden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå