Grime7 Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Jeg har en HP Zbook 17 med Windows 7. Selve dataen fungerer igrunnen helt fint, men når jeg skal koble den til en prosjektor fryser den seg. Jeg kobler til HDMI-kabelen og etter 5-10 sekund fryser bildet og en må bare trykke på av/på-knappen og restarte. Når HDMi'en er koblet til under oppstart fryser den seg fast ved innloggingsskjermen. (der en trykker ctrl+alt+del). Dette har skjedd på to forskjellige prosjektorer på jobb, men hjemme har jeg koblet den til TV'en uten problemer. Spesifikasjoner på PC: CPU (prossesor): Intel Core i7-4700MQ RAM: 32 GB Skjermkort: NVIDIA Quadro K3100M Harddisk: 256Gb SSD Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse det? Mvh Christian Endret 9. oktober 2019 av Grime7 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Er det andre komponenter du har tilkoblet når du er på jobb som ikke er tilkoblet hjemme - bortsett fra selve prosjektoren da ? Lenke til kommentar
Grime7 Skrevet 10. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2019 Nei, den står vanligvis i docking med to skjermer i tillegg. Det er når jeg skal flytte den til møterommet og koble til der at den fryser. Og i går var jeg i møte utenfor kontroret, med en annen type prosjektor, og det var da det samme skjedde. Lastet og installerte siste driver fra NVIDIA (denne https://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/116704/en-us), men med samme resultat. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. oktober 2019 Del Skrevet 10. oktober 2019 Hvilken skjemtilkobling er det på prosjektorene ? Har du tilgang på andre flatskjermer med samme tilkobling som du kan teste på? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 10. oktober 2019 Del Skrevet 10. oktober 2019 Er det samme resultat, uansett om du bruker integrert GPU i prosessor eller det dedikerte skjermkortet? Hadde et tilsvarende problem på en tidligere laptop mot en spesifikk projektor for ~5 år siden men siden det var i møterommet på et hotell, feilsøke jeg ikke noe på det. Mener jeg brukte VGA. PC med I7-2820QM, NVIDIA Quadro 2000M om ikke jeg husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå