AfterGlow Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Offer for løsepengevirus tok hevn: Hacket hackerne og la ut krypteringsnøklene 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Liker når vanlige mennesker tar loven i egne hender og gir drittsekkene en lærepenge, men dessverre så beskytter loven også drittsekker og man kan dermed selv gå på en juridisk smell. 2 feile blir ikke 1 rett. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Awesome! Karma, in the face! ??? 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Jeg gjorde noe av det samme for et par år siden og har alle bevis liggende på en harddisk i en bankboks. Det var veldig tifredstillende å chatte med "the culprits" på C&C serveren (det gikk en kule varmt i trusler fra deres side) etter jeg kjørte kommandoer for å fjerne/deinstallere alle klientene fra botnettet og de falt ut i hundre og tusentalls fra alle kanaler. Dette oppstod ved at jeg fikk en botnet infeksjon på en av mine private filservere (shit happens) og når jeg oppdaget det gikk jeg i gang med egen "forensics" som etter en stund ledet meg til hva det var jeg hadde å gjøre med og til slutt kontroll serverne som selvsagt hadde beskyttelse man måtte forbi. Jeg aksesserte så kontrollserverne forkledd som en botklient og deretter startet moroa. Det var et omfattende botnet med noen titusner aktive klienter. Jeg gikk dog aldri til media med dette men jeg fortalte det til noen utvalgte kolleger den gang. Filserveren ble tatt ut av drift samme dag men beholdt harddisken som "affeksjonsverdi". Endret 9. oktober 2019 av Theo343 6 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Liker når vanlige mennesker tar loven i egne hender og gir drittsekkene en lærepenge, men dessverre så beskytter loven også drittsekker og man kan dermed selv gå på en juridisk smell. 2 feile blir ikke 1 rett. Det er som med fysiske våpen, enten springe unna, det greier du ikke, skyte tilbake, det har du ikke lov til, eller å være skuddsikker, det tør du ikke helt å stole på at du er. Så du ender opp med å håpe at du er usynlig. Den andre parten derimot kan gjemme seg og vente...til riktig øyeblikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Det er som med fysiske våpen, enten springe unna, det greier du ikke, skyte tilbake, det har du ikke lov til, eller å være skuddsikker, det tør du ikke helt å stole på at du er. Så du ender opp med å håpe at du er usynlig. Den andre parten derimot kan gjemme seg og vente...til riktig øyeblikk. Fornuftig argument. Det er ofte man må ty til våpen her i landet. Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 10. oktober 2019 Del Skrevet 10. oktober 2019 Liker når vanlige mennesker tar loven i egne hender og gir drittsekkene en lærepenge, men dessverre så beskytter loven også drittsekker og man kan dermed selv gå på en juridisk smell. 2 feile blir ikke 1 rett. Det er som med fysiske våpen, enten springe unna, det greier du ikke, skyte tilbake, det har du ikke lov til, eller å være skuddsikker, det tør du ikke helt å stole på at du er. Så du ender opp med å håpe at du er usynlig. Den andre parten derimot kan gjemme seg og vente...til riktig øyeblikk. Påstår du virkelig at du ikke har lov til å skyte noen som skyter mot deg? Greit nok at du forsøker å sette det på spissen, men du kan jo bruke fakta.. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Påstår du virkelig at du ikke har lov til å skyte noen som skyter mot deg? Greit nok at du forsøker å sette det på spissen, men du kan jo bruke fakta.. Grusomt off-topic, men her i landet er det en gråsone og sånn sett ulovlig, så selv slik selvforsvar hadde per def blitt straffet, selv om konkrete eksempler finnes kanskje ikke i stor noknmengde til å trekke noen juris prudens konklusjoner. Mange ting kan USA beskyldes i å ta for langt eller gjøre feil - men der borte er det både lov og ytterligere enda mer juridisk sementert i bla.a. "stand your ground" type lover som gir så godt som instruks i nøyaktig hva selvforavar er og hva man har lov å utøve. Liten fotnote er kanskje lovligheten av eie, oppbevaring og bruk av våpen. Så vidt meg kjent har bla.a. dommere (og kanskje statsadvokater? Ikke helt sikker) lov å ha håndvåpen, tiltenkt selvforsvar. Men siden det er en såpass hot-button issue er det ikke veldig publisert at man har per def gitt "noen få utvalgte" retten å forsvare seg selv med slike midler, for da kan man fort trekke konklusjoner om diskriminering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Påstår du virkelig at du ikke har lov til å skyte noen som skyter mot deg? Greit nok at du forsøker å sette det på spissen, men du kan jo bruke fakta.. Er det lovlig å drepe mennesker? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Er det lovlig å drepe mennesker? Kommer an på hvem som er arbeidsgiveren din. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Kommer an på hvem som er arbeidsgiveren din. Ja unntaket er statsansatt bøddel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå