PaladinNO Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 (endret) kjetilkl skrev (13 timer siden): Det var nok ikke helt slik - denne CPUen ble brukt i en hel horde av produkter som sluttet å virke pga denne svakheten. - Det er nok heller Intel som solgte den inn til dette bruket. Takker for klarifiseringen. Var ikke helt sikker om det var Intel eller Synology som hadde skylden etter ordleggingen på problemet. Endret 22. desember 2021 av PaladinNO Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 3 hours ago, kjetilkl said: Det var nok ikke helt slik - denne CPUen ble brukt i en hel horde av produkter som sluttet å virke pga denne svakheten. - Det er nok heller Intel som solgte den inn til dette bruket. Hele denne fadesen er jo svært godt kjent i halvledersirkler. Til intels forsvar var feilmekanismen lite forstått før hele denne c2000 affæren tok av. Hele recallen av disse kostet intel milliarder. Defekten er en aldringsmekanisme så den dukker normalt ikke opp før etter et par år akkumulert power-on tid, til gjengjelt dukket den svært ofte opp, og man forventet at alle disse prosessorene ville dø av denne defekten. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2021 4 hours ago, sverreb said: Hele denne fadesen er jo svært godt kjent i halvledersirkler. Til intels forsvar var feilmekanismen lite forstått før hele denne c2000 affæren tok av. Hele recallen av disse kostet intel milliarder. Defekten er en aldringsmekanisme så den dukker normalt ikke opp før etter et par år akkumulert power-on tid, til gjengjelt dukket den svært ofte opp, og man forventet at alle disse prosessorene ville dø av denne defekten. Nettopp, og det gjør at jeg synes det er rart at CDON protesterer så jævlig. Jeg antar jo at deres utgifter bare forflyttes oppover i kjeden, til de til slutt når Intel. Sist jeg hørte hadde Intel satt av noen hundre millioner dollar til å håndtere resultatene av feilen. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 22. desember 2021 Del Skrevet 22. desember 2021 Dette er god lesing. All sympati til OP og jeg har for lengst begynt på bøtte to med popcorn. Hold oss oppdatert! 2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2022 I dag er det to år siden klage ble sendt til Forbrukerrådet, for øvrig. 2 2 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Dette må du jo gå til media med. Jo mer dårlig reklame CDON får jo bedre. Jeg har aldri sett makan til idiotiske svar. Hvordan i h****** klarer de å oppgi sin pris inkl. MVA, men Digital Impuls sin eks. MVA? Det er jo rett frem kjeltringstreker. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2022 25 minutes ago, Juggel said: Dette må du jo gå til media med. Jo mer dårlig reklame CDON får jo bedre. Jeg har aldri sett makan til idiotiske svar. Hvordan i h****** klarer de å oppgi sin pris inkl. MVA, men Digital Impuls sin eks. MVA? Det er jo rett frem kjeltringstreker. Litt kinkig, siden jeg selv er journalist i teknologibransjen. Blir lett ... lite stuerent å stå frem i media da. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) Tja. Journalister har jo sin fulle rett til å stå frem med et personlig forhold selv om man dekker aktuell bransje i jobb. Det er hvertfall slik jeg tenker som en utenforstående. Men godt mulig dere i journaliststanden har retningslinjer dere må forholde dere til. Blir uansett interessant å se hvordan, og når, dette ender. Endret 12. januar 2022 av Juggel 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Aetius skrev (1 time siden): Litt kinkig, siden jeg selv er journalist i teknologibransjen. Blir lett ... lite stuerent å stå frem i media da. Du har jo stått frem i media og klaget over andre aktører før da. Clas Ohlson er jo i alle fall "teknologi-adjacent". hehe. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2022 43 minutes ago, Herr Brun said: Du har jo stått frem i media og klaget over andre aktører før da. Clas Ohlson er jo i alle fall "teknologi-adjacent". hehe. Da var det uansett 1) ikke noe jeg ville skrevet om selv, og 2) Avisa Oslo som kontaktet meg, ikke jeg som kontaktet media. Uansett var AO såpass lite proff at jeg ikke ville stilt opp dersom jeg visste da hva jeg vet nå. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2022 Siste nytt: Jeg sendte spørsmål om mine siste e-poster ble mottatt, og fikk dette svaret: Quote De ble oversendt til din motpart den 05.01.2022, med frist til den 11.01.2022 for å komme med eventuelle sluttbemerkninger. Vi har ikke mottatt noen avsluttende kommentarer fra din motpart, og saken klargjøres nå derfor til behandling i utvalgsmøte. 6 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2022 Tja, hva skal man si? Da har CDON sendt følgende henvendelse til Forbrukerombudet, etter fristen: Quote Vi Hänvisar till våra Generelle Vilkår punkt p Garanti og klager Se länken nedan https://help.cdon.com/hc/no/articles/360026395371 "Straks et produkt som det er fremmet klage på er returnert og klagen godtas, skal Selgeren refundere Kunden i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. Selgeren bestreber seg på å gjøre dette innen 30 dager etter at Selgeren har mottatt klagen, men dette vil kunne bli forsinket avhengig av produkttypen. Selgeren forbeholder seg retten til å avslå enhver klage hvis produktet i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning viser seg ikke å være defekt. I forbindelse med klager etterlever Selgerens retningslinjene gitt av Forbrukertvistutvalget.www.forbrukertvistutvalget.no det kommer till Garanti" Vid detta ärende har vi återbetalat kunden vid en godkänd reklamation. Vid motsäger oss därmed kundens krav på 5 731 .- plus förseningsränta då skillnaden på dessa köp är 1 811 .- Nok Jeg fatter ikke hvordan (eller om) de tenker, siden de som tidligere sammenligner en pris EKS MVA med en annen pris INK MVA. I tillegg refererer de til "gjeldende forbrukerlovgivning" gjentatte ganger, samtidig som de driter loddrett i nettopp gjeldende forbrukerlovgivning. Uansett, her er hva Forbrukerombudet mener om henvendelsen fra CDON: Quote Vi viser til vår e-post sendt til CDON AB v/ CDON AB NUF den 05.01.2022. Fristen for eventuelle sluttbemerkninger var satt til den 11.01.2022. Kommentarer som kommer inn etter fristen blir som hovedregel ikke hensyntatt. Vi mottok e-posten under fra CDON AB v/CDON AB NUF etter den ovennevnte fristen, den 21.01.2022. Alle sakens dokumenter er på dette tidspunktet oversendt til utvalget. For ordens skyld vil vi likevel oversende også e-posten av 21.01.2022 til utvalget. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er anledning til å fremsette flere kommentarer på dette tidspunktet. E-poster sendt etter dette vil derfor ikke bli lagt til i saken. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg merker meg forresten at de på siden de lenker til skriver følgende: Så kanskje det er håp om at de faktisk gjør opp for seg når saken er avgjort, uten at jeg må gå til Namsmannen? 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 For noen klovner. 6 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2022 Ny melding fra Forbrukerombudet, nå nettopp: Quote Saken skal tas opp i utvalgsmøte den 02.02.2022. Etter dette vil det som nevnt ta ca. 2-3 uker før dere mottar vedtaket per post. 2 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg angrer bare mer og mer på hver krone jeg har brukt hos CDON opp gjennom. Aldri mer. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Handlet mye på CDON før jeg leste om alle med dårlig erfaring. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Bestemt det for om saken skal gjenfortelles gjennom noe mediehus når den er ferdig? Tenker at CDON fører en skummel taktikk mot reklamasjonssaker, typisk Amerikansk stil. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2022 1 hour ago, Sydvest said: Bestemt det for om saken skal gjenfortelles gjennom noe mediehus når den er ferdig? Tenker at CDON fører en skummel taktikk mot reklamasjonssaker, typisk Amerikansk stil. Får se. Jeg tenker jeg i alle fall går til pressen dersom jeg får medhold og de nekter å gjøre opp for seg. Det er ikke urealistisk at noe slikt kan skje, men jeg vil ikke ta sorgene på forskudd heller. 2 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Sydvest skrev (3 timer siden): Bestemt det for om saken skal gjenfortelles gjennom noe mediehus når den er ferdig? Tenker at CDON fører en skummel taktikk mot reklamasjonssaker, typisk Amerikansk stil. Ja, ikke sant??! «Vi bruker heller 100.000,- på å gå til sak for å vinne frem vårt poeng enn å kunden vår en femtedel, og i samme slengen yte god kundeservice». Forbanna kødder den gjengen der.. Jeg og noen kompiser har gått inn og rata cdon med 1 stjerne overalt. Fler bør gjøre det samme. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå