Gå til innhold

CDON vil refundere kjøpesummen for defekt produkt - jeg vil ha nok til å kjøpe tilsvarende produkt


Aetius

Anbefalte innlegg

I går gikk CDONs frist for å svare på meklingsforsøket ut, og så vidt jeg vet har de ikke svart Forbrukerrådet.

Her er hva saksbehandler sa om den saken da jeg spurte i forrige uke:

Quote

Dersom CDON ikke svarer på den første henvendelsen nå vil jeg sende de en påminnelse. Svarer de ikke på den heller så kan du få tilbud om behandling i Forbrukerklageutvalget.
Forbrukerklageutvalget kan fatte vedtak som er bindene for begge parter, med mindre saken tas videre til tingretten. De kan fatte vedtak selv om den ene parten ikke svarer.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, CDON har ikke svart. Ny frist er 27/12/2019 og svarer de ikke innen den til blir meklingsforsøket avsluttet og jeg kan da klage dem inn for Forbrukerklageutvalget. Jeg ser for meg at det skjer tidlig i januar.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Interessant utvikling:

Saksbehandleren i Forbrukerrådet ringte meg nettopp. Hun kunne fortelle at CDON påstår at de har problemer med mailserveren, og at de derfor ikke har mottatt Forbrukerrådets meklingsforsøk (selv om de også er sendt som vanlig post). Min henvendelse til CDONs kundeservice den 8. januar gjorde dem visstnok oppmerksom på at noe foregikk, og de tok kontakt med Forbrukerrådet.

Forbrukerklageutvalget kan derfor finne på å forkaste saken, fordi det ikke har funnet sted noen reell mekling. Samtidig fikk jeg inntrykk av at fristen på fire uker på å klage saken inn for Forbrukerklageutvalget fortsatt løper.

Saksbehandleren foreslo derfor at vi begynte på et nytt meklingsforsøk, med en ukes svarfrist for CDON. Jeg sa meg enig i det - det er tross alt i min interesse at saken løses raskt og at jeg ikke trenger å vente et helt år på at Forbrukerklageutvalget skal få sett på saken.

Endret av Aetius
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ah, jeg glemte å nevne en liten ting:

For et par dager siden tok jeg kontakt med Synologys support og forklarte situasjonen, og spurte om de kunne hjelpe.

Her er svarene jeg fikk:

Quote

As this was dealt with via your reseller, we may not be able to assist with this, however if you can confirm the name of your reseller this was done through and provide a copy of the proof of purchase for the unit, we can check with our sales team if anything can be done from our side, however I cannot guarantee that this is possible.

Jeg lastet opp kvitteringen samme ettermiddag, og fikk dette svaret senere på kvelden:

Quote

I have forwarded the information regarding the reseller to our sales team who have opened communication with the distributor to reach them to see what can be done regarding this. As soon as I receive any information on this, I will let you know.

Litt spent på svaret her. Og litt usikker på hva jeg bør gjøre hvis de faktisk velger å yte tilfredsstillende hjelp. Det byr meg imot å la CDOn slippe billig, men samtidig vil jeg jo da ha fått det jeg har krav på (antar jeg), så jeg vil da ikke ha en legitim grunn til å fortsette med saken.

Lenke til kommentar
Just now, Uderzo said:

Hvis Synology tilbyr deg en ny NAS fra dem, så vær forsiktig. De sender den i fra England så du må betale mva for å motta den. 

Så forhør deg om det på forhånd hvis de foreslår det som en løsning. 

Ja, jeg er obs på den muligheten.

Lenke til kommentar

Da har Forbrukerrådet nettopp sendt følgende e-post til CDON:

Quote

Viser til overnevnt sak hos Forbrukerrådet.

Denne saken ble startet opp av Forbrukerrådet den 05.12.2019, og påminnelse sendt den 17.12.2020.
Siden vi ikke mottok noe svar fra dere ble saken avsluttet med tilbud om behandling i Forbrukerklageutvalget den 10.01.2020, og vi har nå mottatt en begjæring om innbringelse for Forbrukerklageutvalget fra Are Thunes Samsonsen.
 
Jeg har forstått det slik at dere har hatt noen utfordringer med å motta e-poster fra oss.  På bakgrunn av dette ønsker jeg å gi dere muligheten til å se på saken og gi oss en tilbakemelding før saken eventuelt blir sendt videre til Forbrukerklageutvalget.
Jeg oppfordrer dere også til å vurdere om dere kan være villige til å fremme et forslag til løsning.

Jeg legger ved kopi av førstegangshenvendelsen her.

Fint med en tilbakemelding fra dere så snart som mulig, og senest innen 03.02.2020.
Siden vi har fått begjæring i saken tillater jeg meg om å be om at dere prioriterer denne saken.
 
Jeg har satt Are Thunes Samsonsen på kopi i denne e-posten slik at han er orientert.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
14 hours ago, Sexylubb1 said:

Navnet ditt står der, om det er av betydning for deg. 

Takk for at du gir beskjed, men det plager meg ikke. Jeg jobbet i Tek.no tidligere og dermed er det ikke vanskelig å finne ut hvem som skjuler seg bak mitt nick. Og CDON vet hvem de er i disputt med, får jeg håpe.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om CDON har svart Forbrukerrådet, men fristen gikk ut på mandag som var.

Jeg fikk imidlertid i ettermiddag denne eposten fra CDON:

Quote

Vi skulle sette pris på om du gir tilbakemelding til oss angående hjelpen du fikk av [slettet].

Hva synes du om hjelpen du fikk? Klikk på en av linkene nedenfor.

Bra, jeg er fornøyd!
Dårlig, jeg er misfornøyd.

Nei, du, nå skal vi se her ...

Endret av Aetius
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aetius skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke om CDON har svart Forbrukerrådet, men fristen gikk ut på mandag som var.

Jeg fikk imidlertid i ettermiddag denne eposten fra CDON:

Nei, du, nå skal vi se her ...

De klagde for å få ny frist pga e-post trøbbel for tilsynelatende å ikke benytte seg av muligheten for utvidet frist de fikk med klagen sin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...