Gå til innhold

CDON vil refundere kjøpesummen for defekt produkt - jeg vil ha nok til å kjøpe tilsvarende produkt


Aetius

Anbefalte innlegg

On 1/26/2022 at 10:48 AM, Aetius said:

Ny melding fra Forbrukerombudet, nå nettopp:

 

Vel, i morgen er det tre uker siden komitemøtet ble preumptivt holdt, og jeg har ennå ikke hørt noe. Må nesten anta at jeg får et brev før helgen i alle fall, da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
1 hour ago, Retroman said:

Grattis! 🥳🥳 Du har på en måte representert flere enn deg selv overfor CDon i denne saken.

Lite trolig jeg hadde kommet i mål uten den hjelpen forumet bidro med heller. Hele affæren har vært svært lærerik, kan du si.

Endret av Aetius
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Aetius skrev (4 timer siden):

VICTORY!

Jeg har nettopp kommet hjem fra World Mobile Congress i Barcelona, og i postkassen lå det et vedtak og ventet på meg:

Medhold på alle punkter. 

Hvis CDON hypotetisk sett nekter å gjøre opp for seg, tar jeg selvsagt Namsmann og/eller Tingretten i bruk.

good-job-meme-idlememe-3.jpg

Keep it up!

Dette har virkelig vært en lang reise, og jeg håper nå virkelig CDon ikke gjør flere dumheter i saken. Selv om jeg tviler på at de faktisk har lært noe.

Hva CDon angår så er det tilbud på Lambi på lokalbutikken akkurat nå. Kanskje jeg burde sende dem en pakke så de kan tørke opp "support"apparatet sitt...

Endret av PaladinNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aetius skrev (På 20.10.2019 den 22.27):

Nei, men de har ansvar for at produktet varer så lenge som det er beregnet å skulle vare, og for å opprettholde sin del av avtalen som ble inngått i kjøpsøyeblikket.

Bortskjemte nordmenn... 

Uansett gratulerer. Fikk du dekket advokatene også? Hele to advokater i full drift pga en liten fillesak til et par 1000kr i verdi?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (20 minutter siden):

Fikk du dekket saksomkostninger med 2 advokater?

De er nok en del av forbrukerklageutvalget og ikke leid inn av Aetius..
https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukerklageutvalget/forbrukerklageutvalgets-medlemmer

Ellers er det bra at folk faktisk kjemper for rettighetene sine, slik at useriøse bedrifter ikke får drive på slik de føler for, men faktisk må følge regelverket :)

Endret av aklla
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Om jeg forstår dette rett, så er det en ren tabbe av CDON som gjorde at du vant frem med noe her?

Ved den opprinnelige refusjon hadde CDON hatt anledning til å kreve "nyttefradrag" - men dette gjorde de av en eller annen grunn ikke. Det var først etterpå de kom på at nyttefradrag var en ting, men pga de ikke trakk det fra opprinnelig ble det ansett som aksept for at det ikke var nødvendig.

Om dette er korrekt oppfattet, så har du vel egentlig hatt kjempeflaks her.
 

La rett være rett, CDON fremstår som noen idiotier av rang, men det kan jo tydeligvis argumenteres at de var snill som gav deg full refusjon uten nyttefradrag...

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 timer siden):

Bortskjemte nordmenn... 

Uansett gratulerer. Fikk du dekket advokatene også? Hele to advokater i full drift pga en liten fillesak til et par 1000kr i verdi?

Det ville jo aldri ha vært advokat(er) inne i bildet om CDon hadde fulgt Norsk Lov i utgangspunktet og bare hadde gjort opp for seg - for ~2,5 år siden...

Dette har vært en prinsippsak ikke bare for trådstarter, men for alle forbrukere. Vi skal ikke la oss bare rulle over av bedriftene og gi etter. Og dette er heller ikke første slike saken med nettopp CDon - de folkene trengs å følges opp nærmere, for rutinene deres er nærmest ikke-eksisterende og holdingen deres i retursaker er helt forkastelig.

Jeg har hatt min runde med CDon selv. Det tok et par måneder og flere runder med support før jeg fikk pengene tilbake i en opplagt garantisak.

Endret av PaladinNO
  • Liker 5
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 time siden):

Det ville jo aldri ha vært advokat(er) inne i bildet om CDon hadde fulgt Norsk Lov i utgangspunktet og bare hadde gjort opp for seg - for ~2,5 år siden...

Dette har vært en prinsippsak ikke bare for trådstarter, men for alle forbrukere. Vi skal ikke la oss bare rulle over av bedriftene og gi etter. Og dette er heller ikke første slike saken med nettopp CDon - de folkene trengs å følges opp nærmere, for rutinene deres er nærmest ikke-eksisterende og holdingen deres i retursaker er helt forkastelig.

Jeg har hatt min runde med CDon selv. Det tok et par måneder og flere runder med support før jeg fikk pengene tilbake i et opplagt garantisak.

For meg tok det 2 uker. Kunne følge service saken og produkter direkte på nett....

Men CDON driver utrolig mye forskjellig og forskjellige firma i inn og utland.

I Sverige har de vært i hardt vær i mobiltelefon bransjen, mye svarte penger, vasking og skattesnusk.

Og det er forståelig når de har giga salg som er for gode at de av og til er lei å kjøpe inn en ny harddisk og tape penger på salget.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...