Aetius Skrevet 22. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2022 On 1/26/2022 at 10:48 AM, Aetius said: Ny melding fra Forbrukerombudet, nå nettopp: Vel, i morgen er det tre uker siden komitemøtet ble preumptivt holdt, og jeg har ennå ikke hørt noe. Må nesten anta at jeg får et brev før helgen i alle fall, da. Lenke til kommentar
eintotre Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Blir spennende å se hva utfallet blir i praksis her. Saken kommer jo garantert til å gå i din favør. Lenke til kommentar
Populært innlegg Aetius Skrevet 2. mars 2022 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) VICTORY! Jeg har nettopp kommet hjem fra World Mobile Congress i Barcelona, og i postkassen lå det et vedtak og ventet på meg: Medhold på alle punkter. Ikke uventet. Alle CDONs argumenter ble tilbake-/avvist og jeg ble tilkjent nøyaktig den samme summen som jeg krevde, pluss renter. Det betyr at CDON nå har en måned på seg til å bekrefte mottak av vedtaket, hvis ikke vil de bli oppsøkt av lensmann eller stemningsvitne. Det samme gjelder for den saks skyld meg, men det gjør jeg jo så kjapt jeg kan. Fristen for å bringe saken inn for Tingretten er en måned fra mottak er bekreftet, men jeg ser ærlig talt ikke helt at CDON kommer til å gjøre dette. Vedtaket er rettskraftig, så det er deres eneste mulighet for å få det omgjort. Jeg skal skanne vedtaket og legge det ut her så snart jeg kan - det er offentlig og vil om en stund også publiseres på FKUs nettsider, uansett. Det var noen mindre momenter som ikke var nevnt i vedtaket - som at jeg faktisk prutet ned prisen på erstatningsproduktet før jeg gikk til dekningskjøp, men det har ikke hatt noen effekt på resultatet uansett, så da bryr jeg meg ikke. Hvis CDON hypotetisk sett nekter å gjøre opp for seg, tar jeg selvsagt Namsmann og/eller Tingretten i bruk. Jeg er en sta jævel når jeg føler meg urettferdig behandlet. Endret 2. mars 2022 av Aetius Skrivefeil. 17 13 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Gratulerer! Det er synd at bedrifter kan tviholde så lenge på pengene før myndighetene griper inn og ordner opp. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Grattis! 🥳🥳 Du har på en måte representert flere enn deg selv overfor CDon i denne saken. Det er jo lov å håpe at de nå forstår at de ikke kan behandle kundene sine som dritt…? Jeg er svært glad på dine vegne!! 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) 1 hour ago, Retroman said: Grattis! 🥳🥳 Du har på en måte representert flere enn deg selv overfor CDon i denne saken. Lite trolig jeg hadde kommet i mål uten den hjelpen forumet bidro med heller. Hele affæren har vært svært lærerik, kan du si. Endret 2. mars 2022 av Aetius 1 1 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Aetius skrev (4 timer siden): VICTORY! Jeg har nettopp kommet hjem fra World Mobile Congress i Barcelona, og i postkassen lå det et vedtak og ventet på meg: Medhold på alle punkter. Hvis CDON hypotetisk sett nekter å gjøre opp for seg, tar jeg selvsagt Namsmann og/eller Tingretten i bruk. Keep it up! Dette har virkelig vært en lang reise, og jeg håper nå virkelig CDon ikke gjør flere dumheter i saken. Selv om jeg tviler på at de faktisk har lært noe. Hva CDon angår så er det tilbud på Lambi på lokalbutikken akkurat nå. Kanskje jeg burde sende dem en pakke så de kan tørke opp "support"apparatet sitt... Endret 2. mars 2022 av PaladinNO 2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) Selve vedtaket: Endret 3. mars 2022 av Aetius 1 1 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2022 Og her er hele vedtaket, inkludert argumentasjon og vurdering. Vedtak med vurdering.pdf 5 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) Aetius skrev (På 20.10.2019 den 22.27): Nei, men de har ansvar for at produktet varer så lenge som det er beregnet å skulle vare, og for å opprettholde sin del av avtalen som ble inngått i kjøpsøyeblikket. Bortskjemte nordmenn... Uansett gratulerer. Fikk du dekket advokatene også? Hele to advokater i full drift pga en liten fillesak til et par 1000kr i verdi? Endret 3. mars 2022 av Gouldfan Lenke til kommentar
Populært innlegg Rudde Skrevet 3. mars 2022 Populært innlegg Del Skrevet 3. mars 2022 Gouldfan skrev (11 minutter siden): Bortskjemte nordmenn... Uansett gratulerer. Fikk du dekket advokatene også? Hele to advokater i full drift pga en liten fillesak til et par 1000kr i verdi? Når noen tar seg tiden til å presse gjennom noe han har rett på i henhold til loven ganger det oss alle når vi kommer å reklamerer på "filleting" og har loven på vår side. 11 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2022 16 minutes ago, Gouldfan said: Bortskjemte nordmenn... Uansett gratulerer. Fikk du dekket advokatene også? Hele to advokater i full drift pga en liten fillesak til et par 1000kr i verdi? Umm ... atte ... HÆH? 4 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 Aetius skrev (6 minutter siden): Umm ... atte ... HÆH? Fikk du dekket saksomkostninger med 2 advokater? Lenke til kommentar
eintotre Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 Gratulerer! Spennende å se akkurat hvordan CDON svarer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) Gouldfan skrev (20 minutter siden): Fikk du dekket saksomkostninger med 2 advokater? De er nok en del av forbrukerklageutvalget og ikke leid inn av Aetius.. https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukerklageutvalget/forbrukerklageutvalgets-medlemmer Ellers er det bra at folk faktisk kjemper for rettighetene sine, slik at useriøse bedrifter ikke får drive på slik de føler for, men faktisk må følge regelverket Endret 3. mars 2022 av aklla 7 1 Lenke til kommentar
John-B Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 Om jeg forstår dette rett, så er det en ren tabbe av CDON som gjorde at du vant frem med noe her? Ved den opprinnelige refusjon hadde CDON hatt anledning til å kreve "nyttefradrag" - men dette gjorde de av en eller annen grunn ikke. Det var først etterpå de kom på at nyttefradrag var en ting, men pga de ikke trakk det fra opprinnelig ble det ansett som aksept for at det ikke var nødvendig. Om dette er korrekt oppfattet, så har du vel egentlig hatt kjempeflaks her. La rett være rett, CDON fremstår som noen idiotier av rang, men det kan jo tydeligvis argumenteres at de var snill som gav deg full refusjon uten nyttefradrag... Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) Gouldfan skrev (10 timer siden): Bortskjemte nordmenn... Uansett gratulerer. Fikk du dekket advokatene også? Hele to advokater i full drift pga en liten fillesak til et par 1000kr i verdi? Det ville jo aldri ha vært advokat(er) inne i bildet om CDon hadde fulgt Norsk Lov i utgangspunktet og bare hadde gjort opp for seg - for ~2,5 år siden... Dette har vært en prinsippsak ikke bare for trådstarter, men for alle forbrukere. Vi skal ikke la oss bare rulle over av bedriftene og gi etter. Og dette er heller ikke første slike saken med nettopp CDon - de folkene trengs å følges opp nærmere, for rutinene deres er nærmest ikke-eksisterende og holdingen deres i retursaker er helt forkastelig. Jeg har hatt min runde med CDon selv. Det tok et par måneder og flere runder med support før jeg fikk pengene tilbake i en opplagt garantisak. Endret 3. mars 2022 av PaladinNO 5 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) PaladinNO skrev (1 time siden): Det ville jo aldri ha vært advokat(er) inne i bildet om CDon hadde fulgt Norsk Lov i utgangspunktet og bare hadde gjort opp for seg - for ~2,5 år siden... Dette har vært en prinsippsak ikke bare for trådstarter, men for alle forbrukere. Vi skal ikke la oss bare rulle over av bedriftene og gi etter. Og dette er heller ikke første slike saken med nettopp CDon - de folkene trengs å følges opp nærmere, for rutinene deres er nærmest ikke-eksisterende og holdingen deres i retursaker er helt forkastelig. Jeg har hatt min runde med CDon selv. Det tok et par måneder og flere runder med support før jeg fikk pengene tilbake i et opplagt garantisak. For meg tok det 2 uker. Kunne følge service saken og produkter direkte på nett.... Men CDON driver utrolig mye forskjellig og forskjellige firma i inn og utland. I Sverige har de vært i hardt vær i mobiltelefon bransjen, mye svarte penger, vasking og skattesnusk. Og det er forståelig når de har giga salg som er for gode at de av og til er lei å kjøpe inn en ny harddisk og tape penger på salget. Endret 3. mars 2022 av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå