Gå til innhold

Temperatur før støydemping

Anbefalte innlegg

Mitt nåværende oppsett støyer noe helt utrolig. PSUet, eller nærmere bestemt PSU-viften har skylden for dette.

Jeg har tidligere støydempet en slik strømforsyning ved å koble om til 7V. Stillegående, men ble noe varmt (opplevde aldri ustabilitet). Dette var imidlertid i mitt 'gamle' Qtec midikabinett med to meget stillegående kabinettvifter (80mm.), nå har jeg Qtec desktopkabinett som kun har plass til 60mm. vifter. Dette er noe jeg ikke har liggende. I tillegg har jeg satt inn nok en Seagate harddisk, slik at jeg nå har to stk.

Ifølge BIOS og MBM ligger CPU temp. på ca. 53 grader. Kjenner jeg på kabinettet er det 'lunkent pluss'.

Litt risikabelt å sette inn 7Vs PSUet mitt kanskje? Ødelegger jo ingenting siden P4en bare setter ned hastigheten, men det er jo ikke dette jeg vil heller!

Bør jeg vente til jeg får kjøpt tre 60mm. vifter? Kjøper ikke Papst da disse koster kr. 160,- pr. stk, men heller noen billige som jeg også mater med 7V.

Tips?

I tillegg vurder jeg om jeg skal kjøpe MIST "Black Silence" eller "Frostbite". Sistenevnte er kr. 100,- dyrere. Jeg har ingen planer om å overklokke, vil bare ha det stille. Støydempingsmatter står også på listen.

*SILENCE* :yes:

Edit: Sensur

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jag fick nyss tyst på min PSU.

1) Klippte bort fläktgallret på utblåset så att det blev fri väg för luften.

2) Öppnade större luftinsug i andra änden av PSU.

3) Bytte till en tystare (och något svagare) fläkt.

Satte även en strömbrytare så jag kan välja mellan 12, 10 och 8 volt till fläkten, men det hörs inget ens på 12V.

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...