muffe Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Har et Sapphire Radeon Atlantis 9600 Pro skjermkort med en nesten defekt vifte. Vurderer vifteløs kjøling, og lurer derfor på om Zalman ZM80CHP passer på dette skermkortet. Er det noen som har erfaringer med denne kjøleren på dette kortet? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Jepp, den passer perfekt! Har akkurat samme skjermkort som det du har, og jeg hadde også en delvis defekt vifte som jeg byttet til Zalman ZM80C-HP. Go for it!! Jeg angrer absolutt ikke Lenke til kommentar
muffe Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Har sett på Zalmans hjemmeside, og monteringsinstruksen. Der ser det ut til at det festes en "dings" både på forsiden og baksiden av kortet. På baksiden av mitt kort er det masse små komponenter (resistorer osv.). Hvordan går det med disse når jeg monterer den? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Det gjør ingen ting om de komponentene under kjernen er der, fordi man monterer ikke den "dingsen" som du snakker om oppå noe som helst bak på kortet, den står i løse lufta rett under kjernen. Det er defor kjøleren krever at det er hull i kortet. Litt dårlig forklart kanskje, men uansett: det funker Endret 26. desember 2003 av the_lynx Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 den funker kjempebra. jeg har den. og den kjøler dritbra. men jeg har også med den vifta som er extra tilbehør. og kortet klokker dødsbra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå