AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Hei! Jeg har fått nummenhet på venstre siden av intimområdet Har en nummenhet som kommer i anfall på hele ytre venstre kjønnsleppe og kjennes ut som når man har sovnet på armen f.eks. Det varer ikke lenge, kanskje 5 min. Kan komme når som helst, når jeg går, gjør en tarmbevegelse, Jeg har dog også en viss grad av nedsatt følsomhet på venstre side generet, det merker jeg mest på indre kjønnsleppe og klitoris. Hadde brukt en god del vibrator og andre sexleketøy for dette kom, men vet ikke om det er relatert. Ble sendt til vurdering for fjerning av en cyste som jeg har på venstre side av intimområdet på Ullevål kvinnepoliklinikken. Har hørt at symptomer som når noe sovner kan skyldes trykk på nerver eller at blodgjennomstrømningen til området blir redusert. Synes det er litt rart at det kommer og går i forhold til om det skulle være cysten, men det kan jo kanskje være posisjonen eller lignende som gir ekstra trykk rundt cysten (vet ikke!). Jeg har bittelitt redusert følelse for berøring på venstre side (i forhold til høyre) generelt, men følelsen av tyngde og tydelig nummenhet som når man har sovet på armen eller foten sovner f.eks, den kommer i anfall med varighet 3-8 min. Klitoris synes jeg også er mindre følsom om jeg tar på den fra venstre side, men det kan hende at det bare er hvordan den er formet etc. Har dere noe forslag til mulig årsak? Anonymous poster hash: 48e97...ffb Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2019 De på kvinneklinikken på Ullevål kom ikke med noe forslag i løpet av timen, så jeg ble littegrann skuffet. De sendte meg dog til MR for å se nærmere på den kulen. De ville være sikre på at det var en cyste og ikke tumor eller divertikkel. Overlegen sa at man vanligvis ikke gjør noe med cyster (det visste jeg), så jeg er litt redd for at de ikke vurderer om den kan være årsaken. Nervus pudendus ble nevnt av overlegen, men han kom ikke med noe kontekst (snakket til gynekologen), så jeg forsto ikke helt. Tror at han mente de skulle se på den på MR kanskje. Anonymous poster hash: 48e97...ffb Lenke til kommentar
Seigmann99 Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Nevnte du denne bekymringen og denne nummenheten for legene du snakket med, og at du tenker at den eventuelle cysten kanskje er relatert til nummenheten du kjenner? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å gjøre det, enten med legen du møter når du tar MR eller med fastlegen din. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2019 Hei! Jeg nevnte dette med nummenheten. Jeg nevnte også at jeg hadde en cyste på samme side. Jeg spurte ikke om den kunne forklare nummenheten. Gikk egentlig ut ifra at det sto spørsmål om det i henvisningen, men da jeg møtte opp så snakket de om sopp og vulvodyni. Den første gynekologen (som henviste meg til Ullevål) tror jeg at feiltolket et lite utslett jeg hadde pga barbering og friksjon med trusekanten som sopp. Jeg har fått det før og var ganske sikker på hva det var, men brukte behandlingen bare i tilfelle. Vulvodyni ble nevnt fordi gynekologen fortale overlegen at jeg hadde 'smerter og nummenhet på venstre side av underlivet' og det er den vanligste diagnosen for smertetilstander i ytre del av kjønnsorganet hos kvinner. Jeg hadde dog ikke sagt at jeg hadde smerter og har ikke det, det var noe hun fant på selv dessverre. Resten av timen så virket det som at hun fortsatte hun å sjekke meg for vulvodyni. Ble litt oppgitt. Nå kan det jo hende at jeg tolket situasjonen litt feil da, men det virket sånn. Det kjennes som sagt ut som når sirkulasjon er redusert eller nerver kommer i klem til et område og det kommer og går litt. Ikke smertefult. Har ikke smerter ved samleie, berøring eller bruk av tampong eller noe sånt. Onanerer ganske mye, men forsøker å gjøre det mindre. Har fått litt brenning ved bruk av kraftige vibratorer og litt ømhet/stramming etter mye friksjon og trykk ved litt tøff eller langvarig gnikking mot ting, men bare av og til og ikke stort ubehag. Kan kanskje forsøke å ta en telefon til kvinneklinikken før å få litt mer forståelse av hva de sjekker for og vurderer. Anonymous poster hash: 48e97...ffb Lenke til kommentar
Seigmann99 Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Jeg vil anbefale deg å dobbeltsjekke litt, ja. Bedre å være overtydelig enn å risikere at det er en misforståelse eller noe de ikke har fått med seg. Har selv hatt erfaring med å kanskje underkommunisere litt, og at det pga. det noen ganger har oppstått misforståelser - bare derfor jeg nevner det Kan ikke si så mye når det gjelder problemet ditt, men ønsker deg lykke til med å finne ut av det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå