AfterGlow Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Utsatte Galaxy Fold for hard test: Den bøyelige skjermen tålte langt færre sammenfoldinger enn det Samsung lover Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 (endret) Det der var mer en "bange"-test enn en brettetest. Og da telefonen løsnet så fikk den ganske bra med juling.Men burde ha tålt det.... Endret 7. oktober 2019 av CaZpeR Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879 Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Kan noen forklare meg hvorfor de ikke tror friksjon er relevant i en test? Hvis noen behandler mobilen sin på den måten kan den godt bli ødelagt for min del.. Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Hvis 200 000 brettinger som Samsung hevder mobilen skal tåle tilsvarer "MTBF" (med antal brettinger i stedet for tid), og jeg ikke har misforstått, så er det noen som er ENNÅ dårligere på statistikk enn meg hvis de ikke skjønner at #01: EN ENESTE testet mobiltelefon er LANGT unna et statistiskt representativt utvalg!#02: 200 000 brettinger "MTBF" betyr vel ikke at ALLE mobiltelefoner, men medianen / gjenomsnittet er på 200 000 brettinger! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Hvis 200 000 brettinger som Samsung hevder mobilen skal tåle tilsvarer "MTBF" (med antal brettinger i stedet for tid), og jeg ikke har misforstått, så er det noen som er ENNÅ dårligere på statistikk enn meg hvis de ikke skjønner at #01: EN ENESTE testet mobiltelefon er LANGT unna et statistiskt representativt utvalg! #02: 200 000 brettinger "MTBF" betyr vel ikke at ALLE mobiltelefoner, men medianen / gjenomsnittet er på 200 000 brettinger! Du treffer kjernen her. Samtidig, etter å ha sett videoen så ser jeg for meg den maskina der behandlet telefonen mye mer heftigere enn vanlige hender hadde gjort. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 1. Dette er ikke en særlig vitenskapelig test. Det er et enkelt eksempel, og den blir tatt ut og inn av maskinen samtidig som den også løsner fra maskinen under testingen. 2. Maskinen som ble brukt behandler telefonen unaturlig. Den bruker for mye kraft, og bretter alt for mange ganger per minutt. Dette utvikler varme man aldri ville oppleve i virkeligheten. 3. Mobilen er laget slik at man bruker skjermen på utsiden for det meste. Dvs at man åpner den mellom 10 og 50 ganger i døgnet, etter hvor mye man er avhengig av å se ting på storskjerm. Ved 120.000 brett vil mobilen vare i over 6 år om man åpner den 50 ganger i døgnet. Altså 3 ganger i timen, fra du våkner til du sovner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Hvis 200 000 brettinger som Samsung hevder mobilen skal tåle tilsvarer "MTBF" (med antal brettinger i stedet for tid), og jeg ikke har misforstått, så er det noen som er ENNÅ dårligere på statistikk enn meg hvis de ikke skjønner at #01: EN ENESTE testet mobiltelefon er LANGT unna et statistiskt representativt utvalg! #02: 200 000 brettinger "MTBF" betyr vel ikke at ALLE mobiltelefoner, men medianen / gjenomsnittet er på 200 000 brettinger! Median og gjennomsnitt, er to vidt forskjellige benevnelser og de er ikke det samme. Det er viktig å se forskjell på gjennomsnitt og median. Et eksempel: det sitter 5 arbeidere i en pub. 2 tjener 400 000, en tjener 500 000 og 2 tjener 600 000. Gjennomsnitt er (400+400+500+600+600)/5=500 000. Median er han i midten som tjener 500 000, som betyr at både snitt og median er det samme. Men inn kommer sjefen som tjener 10 millioner. Gjennomsnitt er da litt over 2 millioner mens median (han i midten) er 550 000 (tomrommet mellom han med 500 og den første med 600). Endret 13. oktober 2019 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Median og gjennomsnitt, er to vidt forskjellige benevnelser og de er ikke det samme. Jeg er fullstendig klar over at det ikke er det samme, det er derfor det står en skråstrek i mellom og ikke et likhetstegn i mellom de... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 (endret) Jeg er fullstendig klar over at det ikke er det samme, det er derfor det står en skråstrek i mellom og ikke et likhetstegn i mellom de... Det virker ikke slikt at du var klar over forskjellen. Skråstrek betyr nemlig "eller". Svaret ditt var 200 000. Gjengsnitt eller median. Stor forskjell. Jeg vet hva MTBF betyr. Endret 1. november 2019 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå