Gå til innhold

Abit AN 7 og ram

scrutinizer

Anbefalte innlegg

Satte opp maskinen med dette hovedkortet samt deler som hadde fungert bra med et ECS K7S5A hovedkort. Alt har fungert bra de første dagene foruten da jeg instalerte programvare for denne uguru brikken. Da startet maskinen å gi fra seg en sirenelignenden lyd (ganske uutholdelig). Avinstalerte programvaren men lyden fortsatte selv etter reboot. Resatte bios og vips var alarmlyden borte. Alt vel der, har bestemt meg for ikke å bruke denne funksjonaliteten.

Så etter noen dager med problemløst bruk ville ikke maskinen gå forbi post. Koden hovedkortet gav var 52 som hadde noe med minne å gjøre. Har to apache 512 minnebrikker (400mhz). De var da plassert i 2 og 3 slot. Satte den ene brikken i slot 1 og maskinen bootet opp windows (XP pro).Alt ser ut til å funke greit men spørsmålet mitt er bruker jeg nå doble minnekanaler eller??

Skal sjekke på abit sine sider for i manualen står det ikke noe spesifikt om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men?? "Dual channels found" er det første glimtet av tekst når en starter maskinen. Ihvertfall med Abit NF7-S v.2.... :cool: Og jeg bruker 3 brikker (tils 762MB).

"altså, på nforce2 kort, så er det dual ddr når har brikkene i slot 1 og 3!" Hvor står dette? Får du ikke dual channels hvis du setter i bare en brikke i DIMM3 eller i alle DIMM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...