fredlund Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Noen som opplever at xp bruker nærmere ett minutt på å slå seg av? Dette er noe som begynte for en måneds tid siden. Finner ikke noen problemer ellers. Benytter anledningen til å ønske alle et godt nytt år. fredlund. Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Kjørt viruscan? Innstallert ny hardware i det siste? God Jul og Godt Nyttår Ja!!! Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Du kan gjøre dette: Start-->Kjør-->Skriv inn regedit HKEY_LOCAL_MACHINE-> SYSTEM->CURRENTCONTROLSET->CONTROL-> senk WaitToKillServiceTimeout til 200 eller 2000, dette er tida Windows bruker på å avslutte oppgaver. Det måles i millisekunder. Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Du kan gjøre dette: Start-->Kjør-->Skriv inn regedit HKEY_LOCAL_MACHINE-> SYSTEM->CURRENTCONTROLSET->CONTROL-> senk WaitToKillServiceTimeout til 200 eller 2000, dette er tida Windows bruker på å avslutte oppgaver. Det måles i millisekunder. Er det så enkelt da? Det kan vel umulig være så enkelt? Hvorfor skulle de bestemme at en operasjon skulle ta laaang tid? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Er det så enkelt da? Det kan vel umulig være så enkelt? Hvorfor skulle de bestemme at en operasjon skulle ta laaang tid? Mener å ha lest at det er tiden Windows lar programmene skru seg selv av, så nå gir du dem mindre tid så de bare blir terminated. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 til meg blir det alltid sånn, etter et par måneders bruk av XP blir den treig, enkelt og greit. Har garantert med installering av flere programmer å gjøre.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 ja, opplever det samme i XP jeg også, men dette er fordi at jeg kjører XP og NIS 2002, hvis du kjører XP og NIS 2003 så går det fortere. jo, ja du kan jo gå inni Reggen også. Gennerelt så går maskina på oppstart og avsluttning tregere med Virus program inne. det er vel fordi at den skal avslutte Virus programmet og sånn. spørs også litt hvor mange ikoner du har nederst i høyrehjørne. Windows bruker litt tid på å avslutte disse. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Samme her. Men jeg kjørte Ad-Aware og fjernet litt spyware, og det hjalp betraktelig. Forøvrig har jeg lagt merke til at tiden det tar og avslutte varierer stort. At det har sammenheng med "påslått" software er vel ganske sikkert. Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Tror jeg har funnet løsningen på mitt problem. Gikk inn i RegEdit, under oppstart. Fant et objekt uten navn eller kommando, men bare en addresse i registeret. Fjernet den fra oppstarten og merker vesentlig raskere oppstart og avslutning. Sikkert noe som har hengt igjen fra et program som er avinnstallert. Kan jo hende dette gjelder andre med samme problemet. fredlund. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 til meg blir det alltid sånn, etter et par måneders bruk av XP blir den treig, enkelt og greit. Har garantert med installering av flere programmer å gjøre.. Jeg formaterte da igår og har ikke lagt inn noen programmer enda. Alt er lasta ned fra WinUpdate (inkludert SP1), men maskina bruker ca 2min på å slå seg av. Har aldri opplevd lignende før. Jeg formaterte pga nytt skjermkort (ATI 9600XT), før hadde jeg Nvidia. Derfor mistenker jeg skjermkortet... Hvorfor? Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hehe... Fant ut hva det var. Ble overrasket Merkelig ass! Samtidig med skjermkortet fikk jeg dette tastaturet. Det var koblet til USB, men med en gang jeg brukte "omformeren" og koblet til vanlig tastatur-kontakt, så brukte maskina 2sek og ikke 2min å slå seg av. Noen som har peiling hvorfor??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå