plastkort Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 nei de må vel være spik spenna gærne som lar deg velge egne lyder til dette, her i landet skal alt være super seriøst... Lenke til kommentar
missi Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Kravet til lyd fra elbil i lav hastighet eer så provoserende dumt. Gi nå beng i idiotlyder, få heller fjernet dette helt gjennomført håpløse lovkravet. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Prompelyd (“prumpe”) er noe som vil være som hånd i hanske for dette bilmerket. Og virke/ være intuitivt Synd du ikke har trua på $TSLA. For min egen del har jeg hatt trua siden 2012. Den trua har gitt meg en Model 3 for en skarve månedslønn. ? Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 (endret) Synd du ikke har trua på $TSLA. For min egen del har jeg hatt trua siden 2012. Den trua har gitt meg en Model 3 for en skarve månedslønn. Du om det. Repiterende prympelyd (on demand) koster 100,- på biltema og litt Kunskap(Evne/kompetanse) /kobling. Ikke mer, ikke mindre. Endret 7. oktober 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV 1 Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Prompelyder ja, det passer jo forsåvidt fint til en tesla. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Jeg tror jeg skal ha samme lyd som isbilen. :-) Så alle ungene kommer springene ut i gata når du kommer kjørende? 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Solution in search of a problem. Akkurat som "creep" er en funksjon man kan slå på (men som er absolutt unødvendig, egentlig) så at de som er vant med stempelmotor-automat kan slippe bremsepedalen og få den forventede sakte akselerasjonen uten å trykke på gassen, så er dette her også noe som det er "behov" for.... tross at dekkene lager jo støy fra før av. Jeg foreslår at lydeffekten blir en eller annen tåkete tale til Støre som spilles av, eller noe over-entusiastisk irriterende svada fra Lan. Kan garantere de fleste vil reagere med gru og skremmes vekk fra kjørebanen. Er ikke creep funksjonen veldig bra da? På den måten kan en presist styre hastigheten til bilen. Uten creep bli vel nødt til å veksle mellom "gass" pedal og bremse pedal for å kunne raskt/presist nok.. eller? 1 Lenke til kommentar
454ss Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Syns tesla burde leveres med sau bjelle sånn at fotgjengere hører disse bilene å ikke blir nedkjørt. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Prompelyder ja, det passer jo forsåvidt fint til en tesla. Har heiket en del siste årene, det går for såvidt greit. Ved et par anledninger vinterstid har eg derimot gått av i første kryss. Der er noen som har varmeaparatet på resirkulering for å spare energi..... Sommeren går det greit, eg opener bare sidevinduet... Lenke til kommentar
LaKilla Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Kravet til lyd fra elbil i lav hastighet eer så provoserende dumt. Gi nå beng i idiotlyder, få heller fjernet dette helt gjennomført håpløse lovkravet. Tatt i betraktning at det er enormt mange egoister med skylapper på ute i trafikken, som er en direkte fare for både seg selv og gående, så håper jeg det "håpløse lovkravet" blir værende. Tidligere hørte du dem i det minste komme brummende med diesel- og bensinmotorene sine. Nå hører du dem ikke før de napper deg i hasen med elbilfrontene sine, selv når du går ekstra godt ute i veikanten MED refleksvest på kvelden Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Er ikke creep funksjonen veldig bra da? På den måten kan en presist styre hastigheten til bilen. Uten creep bli vel nødt til å veksle mellom "gass" pedal og bremse pedal for å kunne raskt/presist nok.. eller? Kan presist styre hastigheten uten og. Man bruker ikke bremsa på Tesla (eller elbiler generelt). Slipper man gassen så bremser bilen av regenereringen. Selv bruker jeg dog creep mode da jeg også har en bil med vanlig automatgir og ikke vil bli for mye forvirra Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Creep mode er supert i trange garasjer o.l. Da justerer man hastigheten med bremsepedalen i stedet for gasspedalen. Da er det slik at om man trykker litt for hardt på bremsepedalen stopper bilen, mens uten creep, foten på gasspedalen og man trykker litt hardt, så planter man bilen i en vegg. Lenke til kommentar
mazix Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Rart artikkel forfattar gløymte " Y", Elon var ute etter S E X Y, sida det er ein sexy lineup med biler. Det andre blir berre heilt feil. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Prompelyder er jo en god indikasjon på at førerne må være rasshøl :-D Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Prompelyder er jo en god indikasjon på at førerne må være rasshøl :-D De fleste andre biler promper hele tiden. Teslaene promper kun i opp til 20 km/t og bare om man vil. :-D 4 Lenke til kommentar
crazysteppy Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Vil dette også gjelde eksisterende biler, eller kun nye? Det står i artikkelen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Nå som vinteren kommer så vil nesten alle elbiler høres når de kommer Ja de fleste kjører på piggdekk, men ingen vil høre min dieselbil komme Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Kan presist styre hastigheten uten og. Man bruker ikke bremsa på Tesla (eller elbiler generelt). Slipper man gassen så bremser bilen av regenereringen. Selv bruker jeg dog creep mode da jeg også har en bil med vanlig automatgir og ikke vil bli for mye forvirra Er regen så kraftig selv på lave hastigheter? Hvis du slepper gassen helt opp, stopper Teslaen da momentant? Også har vi jo den varierende faktoren med ikke konsistent regen kapasitet (når Teslaen er kald, eller fulladet er regen betydelig redusert), kompenserer Teslaen da ved å automatisk engasjere bremsen? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 (endret) Er regen så kraftig selv på lave hastigheter? Hvis du slepper gassen helt opp, stopper Teslaen da momentant? Også har vi jo den varierende faktoren med ikke konsistent regen kapasitet (når Teslaen er kald, eller fulladet er regen betydelig redusert), kompenserer Teslaen da ved å automatisk engasjere bremsen? Om man har satt regen på max så bremser det veldig mye selv ved lave hastigheter. Man venner seg til å være litt borti gasspedalen om man ønsker å trille istede. Under en vanlig kjøretur er jeg omtrent aldri borti bremsepedalen. Om batteriet er iskaldt eller fulladet er regenerering begrenset ja. Det får man masse advarsler om når man starter kjøringen så man må passe på for bilen vil bremse mindre. Om du ikke har på cruisecontrol da. Da vil den bruke bremsen istede for regen om du står i kø eller noe. Endret 8. oktober 2019 av Complexity Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Om man har satt regen på max så bremser det veldig mye selv ved lave hastigheter. Man venner seg til å være litt borti gasspedalen om man ønsker å trille istede. Under en vanlig kjøretur er jeg omtrent aldri borti bremsepedalen. Om batteriet er iskaldt eller fulladet er regenerering begrenset ja. Det får man masse advarsler om når man starter kjøringen så man må passe på for bilen vil bremse mindre. Om du ikke har på cruisecontrol da. Da vil den bruke bremsen istede for regen om du står i kø eller noe. Jeg ser at opprinnelig innlegg av 'nessuno egentlig ikke spesifiserer at dette gjelder på trange områder, selv om jeg antok dette. Ser for meg bilen står parkert, enten fulladet, eller kald, også er det trangt, og da virker det for meg bare mer beleilig å kunne lirke seg ut samt ha mulighet for å bremse momentant kun ved bruk av bremsepedale. En forbedret egenskap uten å tenke at denne funksjonen "henger igjen" fra automatgir biler.. Som menneske føles det også mer naturlig og riktig å utføre en handling (klemme pedalen i bunn) når en må stoppe, enn å bare slippe opp en pedal mens en venter på at bilen skal stoppe. Og hva med i oppover bakke, vil en begynne å trille bakover om en ikke engasjerer bremsen eller har creep aktivert (altså om en kun bremser ved å slippe gasspedal/regen)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå