MagE Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 hei, for en god stund siden kjøpte jeg en vifte som bråkte 26dB på microplex, en papst sammen med vifta kjøpte jeg og en heftig kjøeribbe og en viftegrill, når jeg hadde betalt disse tingene kom det på 8-900kr(!) "vell, håpe det er verdt det," tenkte jeg,når jeg hadde montert alt og slikt kom cpu tempen opp i 42'C skuffet siden dette var tempraturer som var 2'C HØYERE enn med den gamle som kostet rundt 150kr. dette var idele på load kom den gamle opp i 55+'c mens den nye kom opp i 48'c noe jeg var fornyd med, men etter 1 måne kom tempen over 60'c i load, dette var veldig merkeligt tenkte jeg og tok av kabinettdøren, så tok jeg av viftegrillen på cpu vifta for og se om det var mye støv på kjøleribba, og om det var dette som fororskaket den raske temp stigninga, nei det var det at viftegrillen hadde tatt borti vifta!! jeg byttet straks vifta med en sunbeam led vifte (gamletypen) og såg nå at ideal tempen var på 38'C og max load var på 45'c dette var bedre men nå har jeg en papst vifte her liggende som koster 155kr ny og vibrerer og skrangler noe voldsomt, luftstrømmen er også kraftig redusert, så til saken hvordan (hvist muligt) kan jeg reparere denne vifta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå