Merko Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Du overvurderer andelen eldre folk og hvor mange jeg ikke klarer å hjelpe, en stor del av de problematiske situasjonene oppstår med menn (oftest) og kvinner fra 30 til 50 år. Disse er ikke stamkunder, vet/husker ikke hvor de har kjøpt enheten, og har ikke snøring på noe som helst om hva en smarttelefon er. Ok, da har vi helt forskjellig erfaring. Min erfaring er at de eldre kun handler på et sted, uansett hva det måtte være da de ikke vil "utforske" nye steder. Det er begrenset hvor eldre kjøper telefoner ifra, det er stort sett bare hos Elkjøp, Power, Telia-butikk eller Telenor-butikk de går innom. Da er det veldig enkelt å skaffe kvitteringen. Så råde de til å kaste en så dyr telefon, er ikke etter min mening et bra råd. igjen, dette er bare min erfaring, men det er jo tydelig et annet mønster i Oslo.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Ok, da har vi helt forskjellig erfaring. Min erfaring er at de eldre kun handler på et sted, uansett hva det måtte være da de ikke vil "utforske" nye steder. Det er begrenset hvor eldre kjøper telefoner ifra, det er stort sett bare hos Elkjøp, Power, Telia-butikk eller Telenor-butikk de går innom. Da er det veldig enkelt å skaffe kvitteringen. Så råde de til å kaste en så dyr telefon, er ikke etter min mening et bra råd. igjen, dette er bare min erfaring, men det er jo tydelig et annet mønster i Oslo.. Du må også huske på at GDPR har trådt i kraft, og man kan ikke søke etter kvitteringer uten at en person legitimerer seg Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Du må også huske på at GDPR har trådt i kraft, og man kan ikke søke etter kvitteringer uten at en person legitimerer seg Ser ikke helt hvorfor det er relatert til dette, kunden står jo rett foran deg og kan legtimere seg om de må Poenget er: 1) Kunden kan selv skaffe kvitteringen veldig enkelt (stort sett), da det er begrenset med steder hvor de handler (tenker da på de eldre). Du som jobber i Power/Elkjøp ol, kan søke igjennom hele kjeden med IMEI nummeret for å finne kvitteringen for kunden om du vil være behjelpelig. Når du har kvitteringen, sender du den inn til verksted som fjerner FMIP på telefonen, slik at kunden får telefonen tilbake uten at de må bruke mange tusen på en ny telefon. God kundeservice mao. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 (endret) Ser ikke helt hvorfor det er relatert til dette, kunden står jo rett foran deg og kan legtimere seg om de må Fordi ofte er kjøpet registrert på en ektefelle, foreldre, barn, eller bekjent. Hvis ikke jeg får en fullmakt fra personen som står på kvitteringen kan jeg ikke gi ut kvitteringen eller bruke den til serviceregistrering. Endret 8. oktober 2019 av N o r e n g Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Fordi ofte er kjøpet registrert på en ektefelle, foreldre, barn, eller bekjent. Hvis ikke jeg får en fullmakt fra personen som står på kvitteringen kan jeg ikke gi ut kvitteringen eller bruke den til serviceregistrering. Veldig sjeldent at en telefon er registrert på foreldrene hvertfall når det gjelder de eldre. Barn eller bekjente også forsåvidt. Nå har du kanskje ikke jobbet så lenge hos Power, så da er det kanskje andre regler man må tenke på etter at GDPR ble trådd i kraft for et lite år siden. Når jeg jobbet i bransjen tidligere, så var det ikke snakk om at man måtte ha legtimasjon av folkene når de leverte inn produktene inn på service. (Men dette var altså før GDPR). Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 Når jeg jobbet på Apple supporten for noen år siden var det vissnok ganske vanlig at selger hos elkjøp\power hadde satt opp Apple id og sikkerhetsspørsmål osv for kunden. Ofte for de over 60år. Så når de ringte oss for hjelp til opplåsing av telefonen visste de ikke hvilken epost som var brukt eller noen av svarene på sikkerhetsspørsmålene. Da var kvittering eneste måten og fikse det på ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå