Opteron Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Får ikke innstaler XP på Abit AN7 med en 74GB raptor. HDen kommer ikke opp i biosen, men jeg ser at den er registrert etter raid/info bildet. Win Xp gir bare beskjed at den ikke finner noen disk innstalert. Noen som har tips å komme med Sliter og får ikke sove Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Start en ny innstall av XP. Trykk så F6 under innstallasjonen (står nederst på skjermen ganske tidlig). Ha disketten klar med driveren til RAID kontrolleren. Resten skjønner du sikkert selv... Derfor er det fordel med innebygd S-ATA støtte i brikkesettet så slipper du slikt "F6 mas" Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Start en ny innstall av XP. Trykk så F6 under innstallasjonen (står nederst på skjermen ganske tidlig). Ha disketten klar med driveren til RAID kontrolleren. Resten skjønner du sikkert selv... Derfor er det fordel med innebygd S-ATA støtte i brikkesettet så slipper du slikt "F6 mas" Det er ikke brikkesettet som må støtte S-ATA for at du slipper "F6 mas"... Alle brikkesett på hovedkort med innebygd S-ATA kontroller støtter naturlig nok S-ATA... Om du skal unngå å legge inn driver til diskkontrolleren manuelt med F6 så må du sørge for at OS´et har innebygd driver for kontrolleren (sjekk MS HQL for oversikt over støttede kontrollere...) Lasse Lenke til kommentar
Opteron Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 takker, fikk alt til og funke nå. Har bare ett problem igjen, Win update funker ikke. Fikk instalert SP1 som jeg hadde lastet ned tidligere, får svar fra Win Update: Windows update-feil. Har prøvd å innstalerer flere ganger men samme resultatet,hva kan dette skyldes? Min xp-2600 var ulåst Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 takker, fikk alt til og funke nå. Har bare ett problem igjen, Win update funker ikke. Fikk instalert SP1 som jeg hadde lastet ned tidligere, får svar fra Win Update: Windows update-feil. Har prøvd å innstalerer flere ganger men samme resultatet,hva kan dette skyldes? Min xp-2600 var ulåst Du må stille klokka på pcen din. Er den en time feil, registrerer windows update feil i konfigurasjonen for oppdaterings-motoren på websida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå