Gå til innhold

[Løst] Hjemmenettverk: Stabilitetsproblemer

^fmj

Anbefalte innlegg

Altibox VMG - trådløs forbindelse (2.4 GHz) - TP-Link CPE210 - kablet forbindelse - Asus RT-N66U

Opprinnelig konfigurerte jeg Asus-routeren som aksesspunkt for å unngå dobbel NAT etc., men dette ble veldig ustabilt. Ofte fikk ikke de tilkoblede enhetene utdelt IP-adresse, etter at jeg endret til router-modus har det blitt mye mer stabilt.

Det er forsåvidt ikke noe problem at det er dobbel NAT osv., men aller helst skulle jeg hatt alle enhetene på samme LAN. Noen tips til ting jeg kan prøve for å bedre stabiliteten?

Altibox VMG har DHCP fra 100-199, CPE210 og RT-N66U ble tildelt IP-adresse utenfor dette området. Kan det tenkes at totalbelastningen for VMG blir for stor? Har hørt at mange har vært misfornøyde med utstyret fra Altibox, men jeg tenker at seks samtidige brukere ikke skulle være noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utvidelse av hjemmenetterverket, større dekningsområde slik at det når til de stedene jeg / vi har behov for nettilkobling. Har testet med repeater, det fungerte ikke tilfredsstillende. CPE210 er montert utendørs.

Tenkte du på noe spesielt?

Lenke til kommentar

Ja, blant annet. Har ikke satt opp to siden avstanden er såpass lav. Repeater fungerte en stund, da med to slike Asus-routere, men måtte konfigurere på nytt ofte. Tenkte at dette ville være en bedre løsning, bare bra at den er litt overdimensjonert.

Konkludert med at hjemmesentralen fra Altibox rett og slett ikke takler X antall enheter samtidig, alt har vært dønn stabilt etter at jeg endret modus på Asus-routeren.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...