Gå til innhold

Ny PC, skjermkortet hakker på DVD film

magcom

Anbefalte innlegg

Bygget med ny barebone PC. Men har problemer med skjermkortet. I ytelsestester yter det bra, men når jeg spiller av DVD film kommer problemet. Da hakker filmen. :scared: Har prøvd med flere programmer. Har også prøvd en annen DVD spiller i PCen min, da skjedde det samme. Spiller jeg av videoklipp jeg har på CD går det bra, går oxo bra å streame video fra feks nrk.no

Når jeg oppdaterte driverene ble det bare enda værre, :cry: da ble det som bildet under. (bildet er tatt med en Nokia 6600) Anhvert sekund blir filmen nesten helt ødelagt av de rare fargene på bildet, mens feks fly kan "slippe" delevis igjennom "sensuren", for å si det slikt...

DVD.JPG

Spesifikasjoner:

Skjermkort

MSI GeForce FX5600 VTDR 128 MB DDR

PC:

Shuttle SN45G Socket A nForce2 - flere detaljer

AMD XP3000

Seagate barracuda 7200.7 160GB 8MB

NEC DVD-brenner ND-1300A

1024 MB DDR RAM

NEC DVD-brenner ND-1300A

MSI TV @nywhere Master, Tv-Tuner

Windows XP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, slett alle codecer du har installert. Det er sikkert en konflikt et eller annet sted. Så kan du installere en annen DVD avspiller og se om det hjelper!

Hardware er det tvilsom at det er noe feil med, iallefall om du ikke ser noe unormalt i spill!

På generelt grunnlag synes jeg at codecpacks er noe j*vla dritt, det blir nesten alltid en eller annen konflikt med eksisterende codecs. last ned kun de du trenger (og de kommer som regel med DVD-spilleren).

Programmet G-SPOT er fint for å finne ut hva slags codec filmen bruker! søk på google for å finne URL.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått fixet problemet :D Endelig! Det problemet har plaget meg i en mnd!

Slik ble det løst:

Gikk inn på kjør program, der skerv jeg dxdiag. Da fikk jeg opp DirectX Diagnostic Tool. Gikk så inn på "display". Under "DirectX features" kan du velge flere ting. Jeg trykket Disabled på AGP texture acceleration. Etter det forsvant "sensuren" på DVD filmene og alt ble som det skal! Hadde det ikke vært for den hjelpen jeg har fått, så ville jeg aldri ha fått løst problemet! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...