Adrax Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Fikk feil på EU-kontrollen. Høyre siden foran henger. Tok av hjulet og fant ut at den ene glidepinnen var fastrustet i braketten. Fikk ut pinnen, gjorde pinnen ren og hullet rent, påførte deretter silikon på og satte alt sammen igjen. Men fremdeles henger bremsene. Hva kan være feil? Og hvordan diagnostisere? Min far har allerede bestilt ny bremsecaliper, men vet jo ikke om det er den det er noe galt med eller om det er f.eks bremseslangen som er klogget med rust elns. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 (endret) Jekk opp hjulet og brems et par ganger. Hvis bremsa henger åpner du luftenippelen og hvis bremsa da slipper så har du problemer med hydraulikken. Mest sansynlig en bremseslange. Hvis bremsa ikke slipper så ligger problemet enten i glidepinnene eller stempelet. Det vanligste er å bytte calipere men ofte kan man kjøpe overhalingssett for et par hundrelapper. Mine calipere foran hang og jeg bare overhalte de. 250kr. pér side. En del arbeid dog. Endret 6. oktober 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Jeg ender alltid opp med kalipperbytte når bremsene henger pga gamle kalippere. Koster ikke allverden på Biltema og bremsene varer ut resten av bilens levetid. Dermed ungår jeg å skru sammen bil og må gjøre hele operasjonen på nytt neste helg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Nå har ikke Biltema calipere til alle biler og noen er enklere å overhale enn andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå