Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vått på gulvet, Ford Fiesta

Lars1882

Anbefalte innlegg

Hei =)

For et par uker siden merket jeg at det begynte å lukte surt inne i min Fiesta 2010mod.

Jeg trodde først at lukten kom fra AC-anlegget, men etter noen dager så jeg litt rundt i bilen, og så at det var mugg rundt gulvmattene bak. Da jeg fjernet gummimattene, forsto jeg at det var kliss vått på gulvteppet under mattene. Det viser seg at det er vått under gulvteppet i hele bilen (litt mer på gulvet ved høyre baksete).

Er det noen som kan hjelpe meg med å skjønne hvor alt dette vannet kommer fra? Det er såvidt jeg kan se ingen tegn til dårlige lister langs dører/vinduer. Jeg tok av dørpanelet på høyre bakdør, men alt ser tørt og fint ut. Dreneringshullene nede på døren ser også ok ut, såvidt jeg kan se.

Bilen har ikke takluke.

Kan det komme fra under bilen? Kan det komme fra AC-anlegget?

Jeg kan jo godt prøve å tørke bilen, men tenker at det er smått meningsløst frem til jeg finner ut hvor vannet kommer inn?

Håper noen har noen gode tips! På forhånd takk smile.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finne vannlekkasjer er ofte vanskelig, selv på verksted. Du må få bilen tørr for å kunne lete.

For å få bilen tørr må teppe løftes opp fra ståldørken. Skotørker med varm luft under gjør susen. Pass på å ikke lage brann med skotørker og svidde ledninger. Vinduer må sto oppe under denne prosessen. 24 timer med skotørker får bilen tørr.

Når gulv er helt tørt legger jeg papp under teppe og sjekker regelmessig for fukt. Ofte starter fukten i ett hjørne og da er man litt nermere på å lokalisere. Dersom bilen blir våt når den står i ro kommer det inn regnvann. Det kan også komme vann inn pga rust

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...