11ELB Skrevet 5. oktober 2019 Del Skrevet 5. oktober 2019 Et batteri har tomgangsspenning på 25,2 V. Det belastes med en resistans på 18 ohm og da synker spenningen til 23,8 V. Hvor stor indre motstand har batteriet? Hvordan løser man denne? Takk for svar Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. oktober 2019 Del Skrevet 5. oktober 2019 Du kan tenkte på det som en krets der den indre mostandenn og resistansen er seriekoblet, med en spenningskilde lik tomgangsspenningen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. oktober 2019 Del Skrevet 5. oktober 2019 Tegn opp krets som Chris over skriver. Start med å regne ut strøm i kretsen. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. oktober 2019 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg må innrømme at jeg brukte tid på å forstå den spaghettien der. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Nei. Jaja, trådstarter har nå ikke vært aktiv siden hen postet oppgaven. Så da er det nå like greit at jeg ikke sølte bort mer tid på kunstverket mitt ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå