kake_fredrik Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 jeg har nettopp bygga meg ny pc men jeg har følgene problem: jeg får ikke stillt opp fsb på prosessoren min til 200mhz og multipiller`n stopper på 14 med 166 i fsb! tempraturen på prosseoren tilsier jo det at jeg kan klokke den MYE Mer da jeg bare har 52grader på extrem jobbing og det er på laveste turtall på viften! er denne prosseoren jeg har lost eller noe jeg får klokka den oppi 2250mhz men der stopper morroa er denne prossoren låst eller noe? evt hvordan låser du den opp! for pc spesifiasjoner se signatur! håper febrilsk på hjelp! må klokke bare må klokke Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) jeg har nettopp bygga meg ny pc men jeg har følgene problem: jeg får ikke stillt opp fsb på prosessoren min til 200mhz og multipiller`n stopper på 14 med 166 i fsb! tempraturen på prosseoren tilsier jo det at jeg kan klokke den MYE Mer da jeg bare har 52grader på extrem jobbing og det er på laveste turtall på viften!er denne prosseoren jeg har lost eller noe jeg får klokka den oppi 2250mhz men der stopper morroa er denne prossoren låst eller noe? evt hvordan låser du den opp! for pc spesifiasjoner se signatur! håper febrilsk på hjelp! må klokke bare må klokke problemet er ikke ustabil maskin den vil ikke starte så jeg må dra ut bios batt 1time og sette alle instillingene på nytt! fordi det går ikke ann og bare flytte på jumper`n til cmos eller hva de nå kaller det for! hvorfor meg hvorfor? Endret 26. desember 2003 av kake_fredrik Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Må du ta ut BIOS batt i 1 time? Hos meg holder det med et par minutter. Mulig du bare har fått en mandagsproduksjon. Ikke alle cpu som er like klokkbare vet du? Hva slags cpu er det snakk om? Den i siggen din? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) jeg har nettopp bygga meg ny pc men jeg har følgene problem: jeg får ikke stillt opp fsb på prosessoren min til 200mhz og multipiller`n stopper på 14 med 166 i fsb! tempraturen på prosseoren tilsier jo det at jeg kan klokke den MYE Mer da jeg bare har 52grader på extrem jobbing og det er på laveste turtall på viften!er denne prosseoren jeg har lost eller noe jeg får klokka den oppi 2250mhz men der stopper morroa er denne prossoren låst eller noe? evt hvordan låser du den opp! for pc spesifiasjoner se signatur! håper febrilsk på hjelp! må klokke bare må klokke problemet er ikke ustabil maskin den vil ikke starte så jeg må dra ut bios batt 1time og sette alle instillingene på nytt! fordi det går ikke ann og bare flytte på jumper`n til cmos eller hva de nå kaller det for! hvorfor meg hvorfor? thihi har du ventet 1 time hvær gang du har tatt ut bateriet Som sagt så trenger du bare å vente i noen min Endret 26. desember 2003 av FrenChie Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Det kan væres så mangt.. har du agp/pci lock på? Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 jeppz tror det! men hvordan skrur du av pci agp loken og hvorfor må jeg det! det høres jo ikke ut som jeg må det! og til dere andre mitt hovedkort nytter det ikke dra bios batt ut i 10min du MÅ dra det ut i en halvtime! Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 jeppz tror det! men hvordan skrur du av pci agp loken og hvorfor må jeg det!det høres jo ikke ut som jeg må det! og til dere andre mitt hovedkort nytter det ikke dra bios batt ut i 10min du MÅ dra det ut i en halvtime! ingen som vil hjelpe meg? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 ehm skal vi se om jeg finner et bilde av en bios her... fint at home.no er nede Det står vel så mye som ? EXT4 eller no, der velger du 33MHZ lock Magne- Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hvis rammen står på auto er det mulig den bremser deg. Sett den på 166 og klokk oppover til 200fsb. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Hvis rammen står på auto er det mulig den bremser deg. Sett den på 166 og klokk oppover til 200fsb. fikk det til men jeg hadde ikke den på auto! bare stilte ned hastigheten på ramen! thanks! Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Hvis rammen står på auto er det mulig den bremser deg. Sett den på 166 og klokk oppover til 200fsb. fikk det til men jeg hadde ikke den på auto! bare stilte ned hastigheten på ramen! thanks! jeg får ikke bota windows når jeg klokker til2,4 jeg får bare klokka til 2250mhz! jeg skjønte ikke det med agp og pci lock! kan noen hjelpe meg! Lenke til kommentar
lodott Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Når du setter opp fsben øker du også "hastigheten" på pci og agpbus. Det er ofte pga de to at man ikke klarer å klokke mer. Derfor har man agp og pci-lock, slik at man kan låse hastighetene på disse busene. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Når du setter opp fsben øker du også "hastigheten" på pci og agpbus. Det er ofte pga de to at man ikke klarer å klokke mer. Derfor har man agp og pci-lock, slik at man kan låse hastighetene på disse busene. hva skal jeg sette agp frekvensen på? 66mhz? mer eller mindre? kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Pci: 33mhz Agp: 66mhz Kortene du har i disse portene pleier å tåle noen få mhz til, men det er like greit å la vær om du har muligheten til å låse farten til det som er nevnt over.. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Pci: 33mhzAgp: 66mhz Kortene du har i disse portene pleier å tåle noen få mhz til, men det er like greit å la vær om du har muligheten til å låse farten til det som er nevnt over.. hvis jeg har skjønt det rett så vil windows bote hvis jeg setter agp 66 og pci 33 mhz? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Ja, så sant du ikke har griseklokket systemet så mye at det er noe annet som ikke tåler hastigheten, feks cpu eller minnet... Lenke til kommentar
Myr Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Siden vi er inne på klokking av cpu så:klarer å klokke Cpu'en min fra 2,400MHz til 2,966MHz(med en temp på 45-48 etter en omgang 3dmark 03)klokker eg mer,så restarter pc seg..De er så instinni******* iriterande att e ikke klarer 3GHz!! Nåkken som har en forklaring på hvorfor eg ikke klare å passere den magiske grensen? Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Siden vi er inne på klokking av cpu så:klarer å klokke Cpu'en min fra 2,400MHz til 2,966MHz(med en temp på 45-48 etter en omgang 3dmark 03)klokker eg mer,så restarter pc seg..De er så instinni******* iriterande att e ikke klarer 3GHz!!Nåkken som har en forklaring på hvorfor eg ikke klare å passere den magiske grensen? lurer på det samme! har akuratt samme problem bare med mindre hastigheter! Lenke til kommentar
Myr Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 hehe...nå har eg pasert 3GHz det er barre det att du må ha bedre kjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå