Gå til innhold

Jeg får flate ikke klokka mer!

kake_fredrik

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp bygga meg ny pc men jeg har følgene problem: jeg får ikke stillt opp fsb på prosessoren min til 200mhz og multipiller`n stopper på 14 med 166 i fsb! tempraturen på prosseoren tilsier jo det at jeg kan klokke den MYE Mer da jeg bare har 52grader på extrem jobbing og det er på laveste turtall på viften!

er denne prosseoren jeg har lost eller noe jeg får klokka den oppi 2250mhz men der stopper morroa er denne prossoren låst eller noe?

evt hvordan låser du den opp!

for pc spesifiasjoner se signatur!

håper febrilsk på hjelp!

må klokke bare må klokke :dribble::dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nettopp bygga meg ny pc men jeg har følgene problem: jeg får ikke stillt opp fsb på prosessoren min til 200mhz og multipiller`n stopper på 14 med 166 i fsb! tempraturen på prosseoren tilsier jo det at jeg kan klokke den MYE Mer da jeg bare har 52grader på extrem jobbing og det er på laveste turtall på viften!

er denne prosseoren jeg har lost eller noe jeg får klokka den oppi 2250mhz men der stopper morroa er denne prossoren låst eller noe?

håper febrilsk på hjelp!

må klokke bare må klokke :dribble:  :dribble:

problemet er ikke ustabil maskin den vil ikke starte så jeg må dra ut bios batt 1time og sette alle instillingene på nytt! fordi det går ikke ann og bare flytte på jumper`n til cmos eller hva de nå kaller det for!

hvorfor meg hvorfor? :cry::cry:

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar

håper febrilsk på hjelp!

må klokke bare må klokke :dribble:  :dribble:

problemet er ikke ustabil maskin den vil ikke starte så jeg må dra ut bios batt 1time og sette alle instillingene på nytt! fordi det går ikke ann og bare flytte på jumper`n til cmos eller hva de nå kaller det for!

hvorfor meg hvorfor? :cry::cry:

thihi har du ventet 1 time hvær gang du har tatt ut bateriet :) Som sagt så trenger du bare å vente i noen min :)

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar
Hvis rammen står på auto er det mulig den bremser deg. Sett den på 166 og klokk oppover til 200fsb.

fikk det til men jeg hadde ikke den på auto!

bare stilte ned hastigheten på ramen!

thanks! :thumbs:

jeg får ikke bota windows når jeg klokker til2,4 jeg får bare klokka til 2250mhz!

jeg skjønte ikke det med agp og pci lock!

kan noen hjelpe meg! :cry:

Lenke til kommentar
Når du setter opp fsben øker du også "hastigheten" på pci og agpbus. Det er ofte pga de to at man ikke klarer å klokke mer. Derfor har man agp og pci-lock, slik at man kan låse hastighetene på disse busene.

hva skal jeg sette agp frekvensen på?

66mhz? mer eller mindre?

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Siden vi er inne på klokking av cpu så:klarer å klokke Cpu'en min fra 2,400MHz til 2,966MHz(med en temp på 45-48 etter en omgang 3dmark 03)klokker eg mer,så restarter pc seg..De er så instinni******* iriterande att e ikke klarer 3GHz!!

Nåkken som har en forklaring på hvorfor eg ikke klare å passere den magiske grensen?

Lenke til kommentar
Siden vi er inne på klokking av cpu så:klarer å klokke Cpu'en min fra 2,400MHz til 2,966MHz(med en temp på 45-48 etter en omgang 3dmark 03)klokker eg mer,så restarter pc seg..De er så instinni******* iriterande att e ikke klarer 3GHz!!

Nåkken som har en forklaring på hvorfor eg ikke klare å passere den magiske grensen?

lurer på det samme!

har akuratt samme problem bare med mindre hastigheter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...