Ovanov Skrevet 5. oktober 2019 Del Skrevet 5. oktober 2019 Hei! Jeg har kjøpt noen eldre Jamo SL60 mini høyttalere, som ser ok ut. Men de har fastmontert høyttalerkabel FRA høyttaler, og ender ut i endestykke som vist på bildet. Det er altså en todelt gaffel-ende, hvor den ene er større enn den andre. Det står 005 på plasten. (se vedlegg) Er denne høyttaleren da kompatibel med noe som helst som er å oppdrive nå for tiden, eller må dette skrotes? Hvordan ser hunn-delen på forsterker ut? Noen som har bilde eller forklaring? Med vennlig hilsen nysgjerrig og spent lyd- og musikkelsker... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. oktober 2019 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) De der er utdaterte for mange år siden. Er bare å kappe av og bruke hva enn du har på forsterkeren. Bare få polariteten riktig. Endret 5. oktober 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
El burro Skrevet 5. oktober 2019 Del Skrevet 5. oktober 2019 Det er DIN 41529 plugg, jeg tror det finnes adapter å få kjøpt. Du kan også prøve å trekke ut den svarte delen med en tang eller bare klippe ledningene, polariteten kan du sjekke med et AA batteri. Lenke til kommentar
Ovanov Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2019 Ok ;-) Tusen takk for hjelpa! Med vennlig hilsen Ovanov De der er utdaterte for mange år siden. Er bare å kappe av og bruke hva enn du har på forsterkeren. Bare få polariteten riktig. pic2.jpg Lenke til kommentar
Ovanov Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2019 Ok ;-) Tusen takk for hjelpa! Med vennlig hilsen Ovanov Det er DIN 41529 plugg, jeg tror det finnes adapter å få kjøpt. Du kan også prøve å trekke ut den svarte delen med en tang eller bare klippe ledningene, polariteten kan du sjekke med et AA batteri. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 NAD bruker vel DIN typen på sine produkter enda. Men enklest og billigst er å klippe kabel rett etter pluggen, så får du brukt den som vanlig høyttaler kabel. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Sikker? Jeg har ikke sett annet enn banan/skru-tilkoblinger på NAD de siste 2 åra. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Sikker? Jeg har ikke sett annet enn banan/skru-tilkoblinger på NAD de siste 2 åra. Mikset opp i farten, det var Naim jeg tenkte på. De har vel også gått bort fra DIN pluggen, men er fortsatt glad i å bruke spesielle plugger på ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå