Combat33 Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hei! Trenger noen råd om kjøling på hardisker!!! Har et Cheiftech big tower kabinett hvor jeg har 6 hardisker koblet til, disse er montert 3 og tre sammen det vil si at de står temmelig tett inntil hverandre. Jeg har 2 stk raptor disker 4 120 gb, maxtor og wd. Problemet er at diskene blir veldig varme, såpass varm at de er ubehagelig å ta på de. Jeg kjøpt meg 2 stk vifter som skal monteres i kabinettet foran diskene. Så spørsmålet, er det best at luften skal blåses inn mellom diskene eller trekke den varme luften vekk? Akkurat nå er det åpen i begge ender hvor diskene er montert. Jeg har ikke plass til noen hardisk kjøler. Med vennlig hilsen Combat33 Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Selv har jeg vifte som blåser inn på harddiskene, men egentlig så er det vel best bare å prøve å se hva som hjelper best.... men siden harddiskene står fremst(?) i kabinettet så kan d vel lønne seg å få dratt frisk, kald luft inn på harddiskene, i stedet for luft som allerede er oppvarmet av cpu og skjermkort. høres d logisk ut? Lenke til kommentar
Tails Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 det beste er nok å la luften blåse på harddiskene. det var ihvertfall det for meg, da synker temperaturen på diskene veldig mye Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Enig med de som postet over. Luften skal blåse INN i kabinettet i forkant. Det er ikke mye som skal til for at hd'ene dine får en kjøligere tilværelse. En stillegående vifte på hver av "kassettene" vil nok gjøre susen. Luften inne i kabinettet blir heller ikke merkbart varmere, så det er intet problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå