GamEpaL Skrevet 4. oktober 2019 Del Skrevet 4. oktober 2019 Er det noen som har erfaring med Valve Index? I sammenligning med HTC VIVE PRO og andre VR som er til PC. Ønsker opplysning om hvem som er best... i hensyn til kvalitet og antall spill/apper. Vet at HTC vive koster ca 16.000 og at den kan bestilles i Norge (Elkjøp). Takker for alle innspill i denne tråden... Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 (endret) Er det noen som har erfaring med Valve Index? I sammenligning med HTC VIVE PRO og andre VR som er til PC. Ønsker opplysning om hvem som er best... i hensyn til kvalitet og antall spill/apper. Vet at HTC vive koster ca 16.000 og at den kan bestilles i Norge (Elkjøp). Takker for alle innspill i denne tråden... Ja har massevis av erfaring med samtilige VR sett inkludert Vive Pro og Valve Index Tipser om VR tråden her på diskusjon.no https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1711291 Litt lettere å få svar der. Helt tilfeldig at jeg så posten din her. Men nå som jeg er her så kan jeg jo gi deg noen svar. Først må jeg nevne at Valve Index ikke er å få kjøpt i Norge enda og vi vet heller ikke om den vil komme hit. Jeg regner dog med at den vil komme når valve slipper storspillet sitt nå til jul og at vi da muligens får se Index utenfor USA og EU hvor den kun er tilgjengelig nå. Jeg fikk tak i min via en privatperson i Sverige (den må bestilles fra Valve og fås ikke kjøpt i butikker). Valve Index er stort sett bedre enn Vive Pro. Unntaket er hvis du ønsker trådløst da er det bare Vive VR settene som kan tilby det enn så lenge. Valve Index har derimot mer synsvidde, mye bedre lyd, bedre komfort på ansikt og øyner etter lengre økter både på grunn av hvordan den er bygget og skjermteknologien som støtter opptil 144Hz blant annet. Mer om alt det her: https://www.valvesoftware.com/en/index/headset (Men merk at du må ha et kraftig skjermkort for å bruke 120/144Hz, den støtter også 80 og 90hz så ingen fare om du ikke har ett superskjermkort). Oppløsningen er den samme som på Vive Pro, men den oppleves som bedre på grunn av LCD skjermen vs OLED hos Vive Pro. OLED har dog noe bedre farger og sortnivå i følge enkelte (jeg ser liten forskjell). Det største minuset til Valve Index er kanskje at den sliter noe med gjenskinn i skjermen, det gjør også de andre VR settene på markedet men det er kanskje litt mer utpreget på Index. Men alt er stort sett bedre enn andre VR sett her så om du velger noen av de andre vil du irritere deg over helt andre ting Og ja kontrollene til valve Index er stort sett bedre enn Vive Pro kontrollene selv om de kan ta noe lengre tid å bli vant til. Index kontrollene er mye mer avanserte enn andre kontrollere i og med at de sporer fingrene dine og tilbyr både trackpad og stikke (Vive Pro har bare trackpad). Fingersporingen fremstår akkurat nå mest som en gimmick siden spillstøtten for denne funksjonen ikke er veldig utbredt, i de spillene som støtter dette så ser det mer en kul greie som du fort glemmer og ikke har så mye å si spillmekanisk, enn så lenge i hvert fall. Selv gikk jeg også fra en trådløs Vive Pro til Index, jeg savner så klart å være trådløs men alle de andre fordelene med Index gjør at jeg ikke går tilbake. Jeg regner også med at Index får trådløst i fremtiden da Valve har sagt at det er en prioritet, akkurat nå ser de ut til å vente på en ny trådløs standard som er til godkjenning. Spillstøtten til både Vive Pro og Index er stort sett den samme, dette gjelder særlig siden du kan endre på kontrolloppsettet på kontrolleren og tilpasse etter behov i hvert enkelt spill (dette gjøres i SteamVR interfacet). Vanligvis er det så lett at du bare velger et ferdig kontrolloppsett som folk legger ut. Du kan også spille Oculus spill med både Vive Pro og Index via Revive programvaren: https://github.com/LibreVR/Revive Her fungerer faktisk Valve Index bedre enn VIve Pro pga kontrollene som er mer like Oculus kontrollene. Endret 11. oktober 2019 av Enceladus 4 Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 12. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2019 (endret) Takk for et suverent svar og omfattende svar. Endret 12. oktober 2019 av GamEpaL Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. oktober 2019 Del Skrevet 12. oktober 2019 (endret) Takk for et suverent svar og omfattende svar. Bare hyggelig! Og lykke til med hva enn du velger. Skriv gjerne litt om erfaringene dine i VR tråden hvis du skaffer deg utstyret. Vil gjerne høre om opplevelsen Endret 12. oktober 2019 av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå