Andeeey Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 .. tittel emnet sier vel alt om spørsmålet mitt.. noen som har hørt noe om det? eller prøvd selv? .. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 hmm.. jeg ville aldri gjort det! hvis det er de vanlige gipsplatene man bruker på vegger du mener, så er nok de for skrøpelige... bruk heller MDF-plater.. tresponplater som er litt dyrere og tyngre enn gips, en solide og lette å jobbe med! Lenke til kommentar
Andeeey Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Grunnen for at jeg spør er at det er ett par gipsplater igjen fra de pussa opp badet vårt her... tenkte jeg skulle bruke de til noe morro.. men skal altså IKKE bruke de til kabinettbruk etter anbefalningen din.. dog spør jeg, noen andre som har en annen oppfatning? Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Det er selvfølgelig mulig, men gips er ikke akkurat et spesielt solid stoff Lenke til kommentar
Andeeey Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 er dere helt sikre på at dere vet hva gipsplater er?? de er rimlig solide.. gikk GK byggfag og har jobbet litt med de.. untatt når du lager hull på de, så blir det litt gips støv.. sitter her å leker med tanken, å bygge et kabinett av ett eller annet fra bunn av... som skal inneholde blandt annet en innebygd forsterker.. 2 strømforsyninger, 2 HD'er på 150 gb kanskje... noe sånt.. kanskje et display på forsiden som sier hva grader er/hva winamp spiller osv.. hadde vært litt kult Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 jeg har svennebrev som tømrer, så jeg er ganske sikker på hva gipsplater er det er klart du kan bygge en treramme, kle med gipsplater, slå på hjørnejern og sparkle.. tenker bare på hvor mitt eget kapinett står: rett foran beina mine lett for å sparke til det. men har du det på eller ved siden av skrivepulten så går det sikkert greit! Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Nå skal ikke jeg uttale meg som ekspert om gipsplater, eller byggingsmaterialer sånn generelt, men gipsplater er vel ikke akkurat verdens sterkeste materiale? Tenk på evt. transport. Litt for mye gass over fartshumpen og knuuuuus. Hadde ikke tatt sjansen. Lenke til kommentar
Andeeey Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 jess, vi får se hva det blir til vet ikke engang om jeg skal begynne på noe nytt heller.. ha en HP ferdig pc nå, som jeg enten skal oppgradere, eller selge den og pøse inn litt tusen kr og bygge meg helt ny inkl. bygge eget kab. Noen tanker rundt dette? Takk for alt sålangt.. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 En ide hadde jo vært å kle gipsen med fliser. Ikke særlig praktisk med tanke på tyngden, men svært originalt. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 En ide hadde jo vært å kle gipsen med fliser. Ikke særlig praktisk med tanke på tyngden, men svært originalt. Det var akkurat det jeg også tenkte. Kle greia med fliser Ulempen er at det vil veie rundt 30 kilo... Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 mosaikk speilfliser Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 mosaikk speilfliser Ja, da har han i alle fall litt å pusle med Hvis du skulle kledd noe med fliser ville det vel vært bedre å kle sponplater eller MDF? Da blir det veldig solid Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 hva med et kabinett i marmor? Har hørt at det holder nesten uansett 2 grader lavere enn omgivelses temperatur Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Det er ikke styrken/svakheten som er det største problemet eller utfordringen, heller ikke at den knuses ved transport. Er nok rimelig sikker på at en slik maskin ble veldig stasjonær. Det viktigste er å få forseglet ALLE flater/kuttflater, for gipsstøv er døden for alt av viftelager. Det er dessuten veldig hydroskopisk, så et fint lag med gipsstøv utover komponentene vil etter hvert trekke til seg fuktighet fra lufta og dermed kunne lede strøm, (teoretisk sett). Har drevet en del med byggeklargjøring tidligere, og gipsstøv legger seg overalt, på de sykeste plasser. Men bevares, hvis du forsegler alle flater, skulle det ikke være noe i veien for å bruke gips. Feks ved å lime miljøtapet (glassfiberstrie) på gipsvegger, får man en armering som gjør den kjempesterk. Tåler MYE, jeg har gips i alle lettvegger i huset. Komentar til det med marmor, den har akkurat samme temp som alt annet i rommet, den inneholder ingen indre energi som er i stand til å drive selvkjøling/varmeveksling som kreves for å kjøle noe ned. Død stein, pen riktignok, men det er alt Endret 26. desember 2003 av slowcooler Lenke til kommentar
Andeeey Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Takk for mange gode svar tror jeg har slått fra med ideen om å bygge i gips, virker enklere å mekke noe i tre. jeg er ganske ny på alt det her, så tilgi meg om jeg spør dumt.. ett spørsmål til:: Når man skal lage plass til HD'ene, er det noe standar størrelse som gjelder for disse? hva må man tenke på? og ett til... kan man teoretisk sett koble så mange hardisker man vil til hvilket som helst nyere hovedkort? eller er det begrensninger? //out Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 på mitt HK er det 4 stk IDE-utganger. det vil si jeg har plass til DVD, DVD-R, og 2 HD'er. lurere selv litt på sånn SCSI-harddisk! må jeg ha det istedenfor floppy, siden jeg bare har en utgang til floppy på HK'et mitt? Lenke til kommentar
§xs§ Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Du kunne jo ha byggd kabinetet i tre og støy dempa da med gisp plater. Gisp plater er jo ganske støydempande.. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 KAn kjøpe ide-kontrollere løst. De jeg har sett er to-kanals, dvs plas til 4 enheter. så begrenses det av antallet pci plasser. Skal ikke gipsplater dempe støy? Kan bygge mdf og lime gips på. Ville bli tungt da Lenke til kommentar
Andeeey Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 kanskje en god ide å bruke gipsplater for å dempe støy, men må nok da ha masse viftehull for å få varme lufta ut vel? ellers fortsatt masse gode tips.. keep it up hm.. jeg har ingen ledige IDE dingsegreier på hovedkortet mitt.. vil det si jeg ikke kan ha flere harddisker? takk for alle svar Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=8&s=pl En slik en gir deg to ide-kontakter til. Du kan også kjøpe deg en RAID kontroller hvis du ønsker RAID Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå