Gå til innhold

Stadig flere bruker Teslas nye «Smart Summon», selv om den er langt ifra feilfri


Anbefalte innlegg

En må for all del ikke tro på alt en person som tjener på at det går dårlig med Tesla sier for å få det til å gå dårlig for Tesla...

Ja nei Joda. Ikke hør på de med universitetstilknytning heller. Tenk å kunne leve i en slik intens fornektelse. Jøss så enkel verden hadde vært da.

 

Men greit. Du ønsker ikke å være rasjonell så da kaster jeg ikke bort mer tid på deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

En må for all del ikke tro på alt en person som tjener på at det går dårlig med Tesla sier for å få det til å gå dårlig for Tesla...

Ja nei Joda. Ikke hør på de med universitetstilknytning heller. Tenk å kunne leve i en slik intens fornektelse. Jøss så enkel verden hadde vært da.

 

Men greit. Du ønsker ikke å være rasjonell så da kaster jeg ikke bort mer tid på deg.

Det er fint at du slutter å trolle.

 

Nå, kan du prøve å holde en ordentlig diskusjon?

Du mener altså at en bil som kjører i 5 km/t, som stopper for alt, og som man selv må følge med på, er så farlig at det burde være ulovlig?

Men du mener ikke det burde være ulovlig å kjøre en bil selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du legger merke til at det er en person som går i teslaen, ikke teslaen som kjører på personen?

 

Kanskje du også legger merke til at personen med kontroll over bilen også gir den beskjed om å fortsette?

En sjåfør ville sett denne gående personen lenge før. Det ser ut som om Teslaen ikke har oversikt over trafikkbildet og bare bruker parkeringssensorene for å reagere på hindringer rett ved bilen.

 

Ingen andre enn Elon Musk ville sluppet et så uferdig produkt. Ikke rart storparten av autonomi-ekspertene har rømt selskapet. Kan neppe være et ålreit sted å jobbe om man har en tøddel moralsk eller faglig integritet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du legger merke til at det er en person som går i teslaen, ikke teslaen som kjører på personen?

 

Kanskje du også legger merke til at personen med kontroll over bilen også gir den beskjed om å fortsette?

En sjåfør ville sett denne gående personen lenge før. Det ser ut som om Teslaen ikke har oversikt over trafikkbildet og bare bruker parkeringssensorene for å reagere på hindringer rett ved bilen.

 

Ingen andre enn Elon Musk ville sluppet et så uferdig produkt. Ikke rart storparten av autonomi-ekspertene har rømt selskapet. Kan neppe være et ålreit sted å jobbe om man har en tøddel moralsk eller faglig integritet.

Er det vanlig å stoppe for folk som bryter trafikkreglene?

Om jeg kjører på en vei, så stopper jeg ikke for folk som kommer fra siden, etter at jeg har passert dem.

 

Teslaen stoppet i god tid når det var hinder forran eller bak.

Men om andre bryter trafikkreglene så vil den selvfølgelig ikke forstå hva som skjer, og da tar det litt lengre tid før den reagerer.

 

Hvorfor nevner du Elon?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det vanlig å stoppe for folk som bryter trafikkreglene?¨

Ja, hvis noen går rett ut i veien så pleier jeg å stoppe. Tror det er veldig uvanlig at man med vilje kjører folk rett ned bare fordi man har retten på sin side.

 

Om jeg kjører på en vei, så stopper jeg ikke for folk som kommer fra siden, etter at jeg har passert dem.

Ser man noen på kollisjonskurs(Dame med barnevogn som sjekker facebook) så gjør man et eller annet. Endrer hastighet eller retning. Man fortsetter ikke bare helt til dama krøsjer barnevogna inn i siden på bilen.

 

Merkelig at noen kan stille sånne spørsmål og samtidig ha lappen.

 

 

 

 

Hvorfor nevner du Elon?

Jeg er ikke på fornavn med ham, men det er selvfølgelig hans valg og hans ansvar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det vanlig å stoppe for folk som bryter trafikkreglene?¨

Ja, hvis noen går rett ut i veien så pleier jeg å stoppe. Tror det er veldig uvanlig at man med vilje kjører folk rett ned bare fordi man har retten på sin side.

 

Om jeg kjører på en vei, så stopper jeg ikke for folk som kommer fra siden, etter at jeg har passert dem.

Ser man noen på kollisjonskurs(Dame med barnevogn som sjekker facebook) så gjør man et eller annet. Endrer hastighet eller retning. Man fortsetter ikke bare helt til dama krøsjer barnevogna inn i siden på bilen.

 

Merkelig at noen kan stille sånne spørsmål og samtidig ha lappen.

 

 

 

 

Hvorfor nevner du Elon?

Jeg er ikke på fornavn med ham, men det er selvfølgelig hans valg og hans ansvar.

Om noen går rett ut i veien etter at fronten på bilen din har passert vedkommende*

Bilen det er snakk om stoppet i god tid når personen allerede var på tur ut i veien for bilen.

Det var kun når personen kom gående inn i siden av bilen at den ikke stoppet med det første, men den stoppet uansett før personen til skade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, hvis noen går rett ut i veien så pleier jeg å stoppe. Tror det er veldig uvanlig at man med vilje kjører folk rett ned bare fordi man har retten på sin side.

 

Ser man noen på kollisjonskurs(Dame med barnevogn som sjekker facebook) så gjør man et eller annet. Endrer hastighet eller retning. Man fortsetter ikke bare helt til dama krøsjer barnevogna inn i siden på bilen.

 

Merkelig at noen kan stille sånne spørsmål og samtidig ha lappen.

 

 

 

 

 

Jeg er ikke på fornavn med ham, men det er selvfølgelig hans valg og hans ansvar.

Hvem har blitt kjørt ned??

Lenke til kommentar

Det er fint at du slutter å trolle.

 

Nå, kan du prøve å holde en ordentlig diskusjon?

Du mener altså at en bil som kjører i 5 km/t, som stopper for alt, og som man selv må følge med på, er så farlig at det burde være ulovlig?

Men du mener ikke det burde være ulovlig å kjøre en bil selv?

Teorien er tydeligvis ikke overførbart til virkeligheten. 

 

Det er jo bare å se på videoene som er kommet nå allerede, så ser man jo det potensielle problemet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er fint at du slutter å trolle.

 

Nå, kan du prøve å holde en ordentlig diskusjon?

Du mener altså at en bil som kjører i 5 km/t, som stopper for alt, og som man selv må følge med på, er så farlig at det burde være ulovlig?

Men du mener ikke det burde være ulovlig å kjøre en bil selv?

Teorien er tydeligvis ikke overførbart til virkeligheten. 

 

Det er jo bare å se på videoene som er kommet nå allerede, så ser man jo det potensielle problemet. 

Så langt viser nå videoene at den fungerer slik den skal, men at den får problemer når andre bryter loven.

For eksempel om noen rygger inn i den mens den kjører på en parkeringsplass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så langt viser nå videoene at den fungerer slik den skal, men at den får problemer når andre bryter loven.

For eksempel om noen rygger inn i den mens den kjører på en parkeringsplass.

  • Den klarer ikke skille mellom asfalt og grass, og kjører opp på plenen for å ta en snarvei.
  • Den kjører ut fra en parkeringsplass uten å se seg for.
  • Den klarer ikke vike for mennesker. 
  • Den klarer ikke skille mellom filer på veien, og bruker/parkerer på feil side. 
  • Den klarer ikke engang å kjøre rett ut av en garasje. 

"Virker som den skal" trur jeg vi har litt forskjellige krav for. 

Samt trafikk-regler følger den jo heller ikke, så hva står man igjen med? 

 

Et slikt system, som har sensorer i absolutt alle retninger, burde fungere bedre enn mennesker i absolutt alle situasjoner. Det gjør den så beviselig ikke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så langt viser nå videoene at den fungerer slik den skal, men at den får problemer når andre bryter loven.

For eksempel om noen rygger inn i den mens den kjører på en parkeringsplass.

  • Den klarer ikke skille mellom asfalt og grass, og kjører opp på plenen for å ta en snarvei.
  • Den kjører ut fra en parkeringsplass uten å se seg for.
  • Den klarer ikke vike for mennesker. 
  • Den klarer ikke skille mellom filer på veien, og bruker/parkerer på feil side. 
  • Den klarer ikke engang å kjøre rett ut av en garasje. 
"Virker som den skal" trur jeg vi har litt forskjellige krav for. 

Samt trafikk-regler følger den jo heller ikke, så hva står man igjen med? 

 

Et slikt system, som har sensorer i absolutt alle retninger, burde fungere bedre enn mennesker i absolutt alle situasjoner. Det gjør den så beviselig ikke. 

Du er klar over at en person må holde inne en knapp for å få bilen til å kjøre?

Altså fungerer den nøyaktige så bra som menneskene med knappen.

 

I videoene til nå så har den helt klart stoppet for mennesker.

Den har helt klart stoppet for andre biler.

 

Det eneste den ikke har stoppet for er folk som har brutt loven for å kjøre inn i teslaen.

 

Det man ser er at folk gjør det de kan for å få bilen til å gjøre feil.

Da hjelper det ikke uansett hvor smart bilen er.

 

Dette er folk som med vilje ødelegger bilen sin for å få klikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er klar over at en person må holde inne en knapp for å få bilen til å kjøre?

Altså fungerer den nøyaktige så bra som menneskene med knappen.

Som jo beskriver hvor utrolig dårlig systemet er, som krever mennesket for å ha noen å skylde på, når det går galt - noe det har gjort en haug av ganger allerede.

 

Mennesker er som sagt årsaken til majoriteten av ulykkene vi har på veiene med biler. Hvorfor gi oss enda en metode å kjøre over andre mennesker på? 

 

Skal ikke autonom ferdsel være noe som skal forbedre trafikken på, samt gjøre veiene sikrere? Jeg hadde jo regnet med at når man kunne byttet ut en menneskelig sjåfør bak rattet, at systemet som skulle bytte oss ut, var bedre enn oss i alle situasjoner. Dette er jo langt ifra bedre enn oss på noen som helst måte, når vi må stå på taket på bilen og holde inne en knapp for å kunne ha bedre oversikt enn om vi satt i bilen selv. 

 

I videoene til nå så har den helt klart stoppet for mennesker.

Den har helt klart stoppet for andre biler.

 

Nei, i videoen jeg refererer til - så er det mennesket som må justere sin gåfart for å ikke treffe bilen, og ikke omvendt. Hadde dette mennesket vært blind, så hadde han blitt truffet av bilen. 

 

Det eneste den ikke har stoppet for er folk som har brutt loven for å kjøre inn i teslaen.

 

Hvilke lover refererer du til her? Jeg har sett et eksempel der en Tesla kjører ut av parkeringsplassen sin og sørger for at en annen bil må bråbremse. Samme situasjonen med menneske bak rattet hadde sett toalt annerledes ut, siden man ikke hadde kjørt direkte ut foran en bil i fart. 

 

Det man ser er at folk gjør det de kan for å få bilen til å gjøre feil.

Da hjelper det ikke uansett hvor smart bilen er.

Dette er folk som med vilje ødelegger bilen sin for å få klikk.

 

Slutt å skap deg. Det er ingen av de som med vilje har ønsket at bilen skulle kjøre i veggen. Det å reparere disse koster endel penger, og de får ikke en dritt av Tesla for å kjøre sin egen bil i veggen, i garasjeporten eller inn i andre biler. 

 

For som du sier det selv - man må holde inne en knapp, og Tesla har da ei nydelig måte å unnskylde sin udugelighet på, og kaste skyld på kundene istedenfor. Så du kan jo gjette på hvem som kommer til å få skylden her, når den første barnevognen blir truffet og et barn havner på sykehus. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jo beskriver hvor utrolig dårlig systemet er, som krever mennesket for å ha noen å skylde på, når det går galt - noe det har gjort en haug av ganger allerede.

 

Mennesker er som sagt årsaken til majoriteten av ulykkene vi har på veiene med biler. Hvorfor gi oss enda en metode å kjøre over andre mennesker på? 

 

Skal ikke autonom ferdsel være noe som skal forbedre trafikken på, samt gjøre veiene sikrere? Jeg hadde jo regnet med at når man kunne byttet ut en menneskelig sjåfør bak rattet, at systemet som skulle bytte oss ut, var bedre enn oss i alle situasjoner. Dette er jo langt ifra bedre enn oss på noen som helst måte, når vi må stå på taket på bilen og holde inne en knapp for å kunne ha bedre oversikt enn om vi satt i bilen selv. 

 

Nei, i videoen jeg refererer til - så er det mennesket som må justere sin gåfart for å ikke treffe bilen, og ikke omvendt. Hadde dette mennesket vært blind, så hadde han blitt truffet av bilen. 

 

Hvilke lover refererer du til her? Jeg har sett et eksempel der en Tesla kjører ut av parkeringsplassen sin og sørger for at en annen bil må bråbremse. Samme situasjonen med menneske bak rattet hadde sett toalt annerledes ut, siden man ikke hadde kjørt direkte ut foran en bil i fart. 

 

Slutt å skap deg. Det er ingen av de som med vilje har ønsket at bilen skulle kjøre i veggen. Det å reparere disse koster endel penger, og de får ikke en dritt av Tesla for å kjøre sin egen bil i veggen, i garasjeporten eller inn i andre biler. 

 

For som du sier det selv - man må holde inne en knapp, og Tesla har da ei nydelig måte å unnskylde sin udugelighet på, og kaste skyld på kundene istedenfor. Så du kan jo gjette på hvem som kommer til å få skylden her, når den første barnevognen blir truffet og et barn havner på sykehus. 

Tror du undervurderer hvor mye man tjener på youtube.. En kar jeg har halvveis fulgt med på i 3 år gikk fra og være verd 0, og er nå verd 26 millioner dollar.

 

PS. Han har ødelagt ting til hundretusenvis av kroner bare for og lage en video. Inkludert det og ødelegge biler.

 

Ser ikke problemet med en "fjernstyrt gasspedal" som dette er igrunn. Alt ansvar ligger på fører.

 

Og i enkelte situasjoner kan du nok ha mye bedre oversikt utenfor bilen enn om du satt bak rattet.

 

Feks på vei ut en garasje

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du er klar over at en person må holde inne en knapp for å få bilen til å kjøre?

Altså fungerer den nøyaktige så bra som menneskene med knappen.

Som jo beskriver hvor utrolig dårlig systemet er, som krever mennesket for å ha noen å skylde på, når det går galt - noe det har gjort en haug av ganger allerede.

 

Mennesker er som sagt årsaken til majoriteten av ulykkene vi har på veiene med biler. Hvorfor gi oss enda en metode å kjøre over andre mennesker på? 

 

Skal ikke autonom ferdsel være noe som skal forbedre trafikken på, samt gjøre veiene sikrere? Jeg hadde jo regnet med at når man kunne byttet ut en menneskelig sjåfør bak rattet, at systemet som skulle bytte oss ut, var bedre enn oss i alle situasjoner. Dette er jo langt ifra bedre enn oss på noen som helst måte, når vi må stå på taket på bilen og holde inne en knapp for å kunne ha bedre oversikt enn om vi satt i bilen selv. 

 

I videoene til nå så har den helt klart stoppet for mennesker.

Den har helt klart stoppet for andre biler.

 

Nei, i videoen jeg refererer til - så er det mennesket som må justere sin gåfart for å ikke treffe bilen, og ikke omvendt. Hadde dette mennesket vært blind, så hadde han blitt truffet av bilen. 

 

Det eneste den ikke har stoppet for er folk som har brutt loven for å kjøre inn i teslaen.

 

Hvilke lover refererer du til her? Jeg har sett et eksempel der en Tesla kjører ut av parkeringsplassen sin og sørger for at en annen bil må bråbremse. Samme situasjonen med menneske bak rattet hadde sett toalt annerledes ut, siden man ikke hadde kjørt direkte ut foran en bil i fart. 

 

Det man ser er at folk gjør det de kan for å få bilen til å gjøre feil.

Da hjelper det ikke uansett hvor smart bilen er.

Dette er folk som med vilje ødelegger bilen sin for å få klikk.

 

Slutt å skap deg. Det er ingen av de som med vilje har ønsket at bilen skulle kjøre i veggen. Det å reparere disse koster endel penger, og de får ikke en dritt av Tesla for å kjøre sin egen bil i veggen, i garasjeporten eller inn i andre biler. 

 

For som du sier det selv - man må holde inne en knapp, og Tesla har da ei nydelig måte å unnskylde sin udugelighet på, og kaste skyld på kundene istedenfor. Så du kan jo gjette på hvem som kommer til å få skylden her, når den første barnevognen blir truffet og et barn havner på sykehus. 

Dette systemet er på ingen måte ment å erstatte mennesker.

Det skal hjelpe deg å få bilen til å flytte seg noen få meter.

 

Som beskrevet flere ganger. Du må selv holde kontroll på bilen.

 

Hva gjelder videoen av bilen og mennesket, bilen stopper. Bilen stopper før den treffer mennesket.

Om du har en video av en Tesla som kjører over et menneske så vil jeg gjerne høre om det.

 

Hvilke lover spør du? Vikeplikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du undervurderer hvor mye man tjener på youtube.. En kar jeg har halvveis fulgt med på i 3 år gikk fra og være verd 0, og er nå verd 26 millioner dollar.

 

PS. Han har ødelagt ting til hundretusenvis av kroner bare for og lage en video. Inkludert det og ødelegge biler.

Du får isåfall dokumentere hvor populære alle kanalene av ubrukelig system satt i bruk er da. Jeg tviler på at alle av dem er "youtubere" og/eller influencers. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=3o2sI37xwOc

 

Majoriteten av klippene som vokser og vokser er filmet vertikalt, er med dårlig kvalitet, og viser folk med reaksjoner som isåfall fortjener et par Oskarer. 

 

Ser ikke problemet med en "fjernstyrt gasspedal" som dette er igrunn. Alt ansvar ligger på fører.

 

Og i enkelte situasjoner kan du nok ha mye bedre oversikt utenfor bilen enn om du satt bak rattet.

 

Feks på vei ut en garasje

 

Ser du ikke problemet etter bevisene på hvor ubrukelig systemet er nå, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. 

 

Hadde du hatt kontroll over alle inputs, som en RC bil, så hadde det vært uendelig mye bedre enn hva vi ser her nå idag. Du aner jo ikke hvor bilen svinger mot, når den akselerer eller hva den skal foreta seg. Folk skvetter jo av avgjørelsene bilen tar av en god grunn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du får isåfall dokumentere hvor populære alle kanalene av ubrukelig system satt i bruk er da. Jeg tviler på at alle av dem er "youtubere" og/eller influencers. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=3o2sI37xwOc

 

Majoriteten av klippene som vokser og vokser er filmet vertikalt, er med dårlig kvalitet, og viser folk med reaksjoner som isåfall fortjener et par Oskarer. 

 

Ser du ikke problemet etter bevisene på hvor ubrukelig systemet er nå, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. 

 

Hadde du hatt kontroll over alle inputs, som en RC bil, så hadde det vært uendelig mye bedre enn hva vi ser her nå idag. Du aner jo ikke hvor bilen svinger mot, når den akselerer eller hva den skal foreta seg. Folk skvetter jo av avgjørelsene bilen tar av en god grunn. 

Dokumentere hvor populære kanelene er... Jesus... Melder meg ut av denne barnehage diskusjonen.

 

Jeg har fjernkontrol på liften jeg leide her for litt siden og. Kunne jeg kjøre en doning mange ganger vekta til en bil..

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette systemet er på ingen måte ment å erstatte mennesker.

Det skal hjelpe deg å få bilen til å flytte seg noen få meter.

Hva er poenget med den? Om formålet at den skulle kunne kjøre ut av en parkeringsplass for var for trang til å få åpnet dørene. Kan du isåfall forklare hvorfor den ikke engang klarer dette? Det å ha full kontroll gjennom alle inputs på en mobil, hadde vært mye bedre enn dette tullet her. 

 

Som beskrevet flere ganger. Du må selv holde kontroll på bilen.

 

Du har jo ikke noe kontroll på bilen? Den gjør jo hva pokker den selv vil, uansett hvor idiotisk og ulogisk beslutningen er. Blir du distrahert mens du kødder med dette, så tar det bare et sekund så er bilen på vei over plenen til naboen hvor ungene kanskje sitter. 

 

Hva gjelder videoen av bilen og mennesket, bilen stopper. Bilen stopper før den treffer mennesket.

Om du har en video av en Tesla som kjører over et menneske så vil jeg gjerne høre om det.

 

Forklar reaksjonen til personen, og hva han sier i videoen. Det er helt åpenbart at resultatet var dårligere enn forventet. 

 

Hvilke lover spør du? Vikeplikt.

 

Hvem har vikeplikt for hvem inn og ut av en parkeringsplass? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...