Gå til innhold

Stadig flere bruker Teslas nye «Smart Summon», selv om den er langt ifra feilfri


Anbefalte innlegg

Her er du skikkelig på dypt vann, og ELON ELON ELON som vanlig. Nesten på kanten til personforfølgning... Vi diskuterer Tesla, ikke Elon tweets.

Tatt i betraktning at Teslas CEO's personlige twitterkonto er en primær markedsføringskanal for Tesla er det ikke urimelig at man refererer til vedkommne ved navn når man referer til Teslas markedsføring. Hvis du ikke tåler det bør du finne et annet selskap å diskutere, ett hvis CEO ikke driver markedsføring via sin egen personlige twitterkonto.

 

Vi kan på ingen måte si at uttalelser fra et selskaps CEO ikke skal være bindende for produktene det selskapet leverer. Det er dermed ingen forskjell på om løfter ble gitt på et twitterkonto tilhørende noen som åpenbart har rett til å uttale seg på vegne av et selskap (Alle CEO har det), eller om de ble fremsatt i en annonse, nettsted eller andre mer konvensjonelle markedsføringskanaler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tatt i betraktning at Teslas CEO's personlige twitterkonto er en primær markedsføringskanal for Tesla er det ikke urimelig at man refererer til vedkommne ved navn når man referer til Teslas markedsføring. Hvis du ikke tåler det bør du finne et annet selskap å diskutere, ett hvis CEO ikke driver markedsføring via sin egen personlige twitterkonto.

 

Vi kan på ingen måte si at uttalelser fra et selskaps CEO ikke skal være bindende for produktene det selskapet leverer. Det er dermed ingen forskjell på om løfter ble gitt på et twitterkonto tilhørende noen som åpenbart har rett til å uttale seg på vegne av et selskap (Alle CEO har det), eller om de ble fremsatt i en annonse, nettsted eller andre mer konvensjonelle markedsføringskanaler.

Jeg diskuterer akkurat det jeg ønsker, takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg diskuterer akkurat det jeg ønsker, takk.

Det er greit, man da får du tåle at andre referer til løfter fra teslas CEO nevnt ved navn uten at du går i fistel. Disse løftene er like relevante å referere til som andre løfter gitt av selskapet og er like bindende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her er du skikkelig på dypt vann, og ELON ELON ELON som vanlig. Nesten på kanten til personforfølgning... Vi diskuterer Tesla, ikke Elon tweets. 

Vi diskuterer bruksmønsteret til folk. Selvfølgelig må man ta med uttalelser fra selve selskapet og personen på topp. 

 

Googles AutoPilot har en klar konklusjon. Jo mer man stoler på utstyret, og bilen, jo mer avslappet blir man under bruken av den. Hvis Elon sier at denne funksjonen kan brukes på en offentlig parkeringsplass for å slippe regn mens du står der med hendene fulle av bæreposer, så er det helt åpenbart at folk vil ta det for god fisk, og prøve nettopp tilsvarende situasjoner. 

 

-har lovet at alle biler, fra 2012(?) til idag og utover, alle sammen har støtte for full autonom ferdsel på nivå 5

     -Nei, det stemmer ikke. Det er biler med AP2 og utover som har hatt mulighet for FSD. Og det er nivå 4. 

 

These cars will be Level 5 autonomy with no geofence, which is a fancy way of saying they will be capable of driving themselves anywhere on the planet, under all possible conditions, with no limitations. There are no cars on the road today that are Level 5.
 
Det er lovnadene jeg prater om. 
 

- Samt har tatt seg betalt for FSD. Så kan de ikke involvere flere sensorer for at software skal fungere tilfredsstillende. 

     -Hvorfor ikke? Kilde takk. 

 

Kilde på hva da? Lovnadene omhandler dagens HW oppsett. Hvis de plutselig må kaste inn ting som f.eks Lidar for å i det hele tatt få nivå 4 og 5 til å fungere, så faller ordene hans i grus, og han blir 100% nødt til å erstatte HW i alle bilene fra egen lomme. Når man da ser kostnadene til Lidar, så vil det aldri skje - slik økonomien til firmaet er idag. 

 

-De har kastet folk ut i uferdige beta-program, mens folk samtidig har betalt for dette.

    -Kilde? 

 

Kilde på hva? At Elon Musk har solgt FSD med lovnader? Dette er du 100% klar over selv. 

 

  -Selvfølgelig, det gjør de også. Flere som har fått HW3 allerede. Gratis såklart. 

 

Forskjellene fra HW2 til HW2.5 og HW3 er hva? 

 

Du forstår forskjellen mellom å skifte en GPU i et kabinett fremfor å skifte kabinettet? 

 

Det er sensorene som vil være flaskehalsen, og måten oppsettet der ligger. Ikke det at man helst ønsker å få høyere prosessorkraft, til å få lavere latency i utføringen av testene. Det å skifte CPU, og/eller komponenter er ikke noe problem, så lenge man ikke bytter ut måten alt kobles sammen på, inklusive ledningsnett, og sensor-konfigurasjoner. 

 

-Dog, siden lovnadene er kommet, så må software fungere på dagens hardware - men det de kan komme unna med,

   -Igjen, kilde?

 

Hvorfor skal jeg komme med kilder på lovnader? Hardware inkluderer alt av hardware som definerer muligheten til autonom ferdsel. En mer effektiv prosessor er ikke alt, og det er mye enklere å bytte, enn posisjonering av, eller et påslag av sensorer. 

 

Altså, jeg er jo ett menneske så jeg har nok en forståelse på hvordan vi fungerer ja. Jeg "trur" ikke så mye, jeg forholder meg til fakta. Å "tru" er en dårlig holdning. 

 

Kilder? Uavhengig hva din erkefiende Elon sier så bryter det med retningslinjene. Så det er ganske dumt å følge slike råd, om de finnes. 

 

Så svar på spørsmålene. Hva trur du vil være resultatet her rundt bruksmønsteret til kundene som kjører en Tesla? 

 

Hvor ofte åpner du manualen selv, og finkjemmer alle nyvinninger mellom hver OTA oppdatering? Du som er ekstra glad i sånt, burde ligge langt over snittet. Så for ditt eget argument, så burde jeg kunne spørre deg om alt innenfor manualen, og du burde kunne svare. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er greit, man da får du tåle at andre referer til løfter fra teslas CEO nevnt ved navn uten at du går i fistel. Disse løftene er like relevante å referere til som andre løfter gitt av selskapet og er like bindende.

Igjen, du dikterer ikke noe her inne. Jeg forholder meg akkurat som jeg ønsker til dette.

 

Hold deg til topic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du går jo etter Tesla-eiere og ber de svare på vegne av selskapet. Det er jo ingen som går på deg og ber deg svare for Audi sin CEO som sitter inne for dieselgate f.eks. Så du fører en råtten diskusjon nå

Du kan da godt spørre meg spørsmål om Audi sin CEO uten at jeg tar meg nær av det. Jeg vil svare til det på samme måte som alle andre spørsmål. 

 

Det er jo ikke Tesla-eiere som er problemet her? Samt jeg forventer ikke at de kan svare for selskapet, det ville vært absurd. Jeg ber om personlige svar sett fra eget synspunkt. Tesla-eiere kommer i alle former og varianter, med ulikt fokus rundt hvor oppdatert de er innenfor manualene. 

 

Det er Tesla og CEO'en jeg kritiserer. Ikke eierne. 

 

Du må forstå hva du leser. Det at man bytter en GPU i et kabinett for kjappere GPU er ikke det jeg snakker om. 

 

Tesla har malt seg inn i et hjørne, når de har sagt at alle biler som er solgt med FSD skal takle og få autonom ferdsel på nivå 5, om type sensor, mengden sensorer og oppsett ikke viser seg å være optimalt for det man trenger. 

 

Smart Summon tyder ikke på at de er der de ønsker å være. Når de har sagt at man skal kunne bruke bilen sin som en autonom-Uber tjeneste og tjene 30,000 dollar i året på det om kort tid. 

Endret av oophus3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Igjen, du dikterer ikke noe her inne. Jeg forholder meg akkurat som jeg ønsker til dette.

 

Hold deg til topic.

Så du vil fortelle meg hva jeg skal diskutere men ha deg frabedt for at andre skal gjøre det samme til deg?

 

Diskusjon om diskusjonens form er altid on-topic. Jeg noterer meg at du ikke selv tåler å bli kritisert for din diskusjonsform, selv om du gjør akkrat det samme selv. Dobbeltmoral er ikke dobbelt så bra som moral.

 

Hvis du vil unngå diskusjoner om diskusjonens form, får du i det minste la være å starte de selv.

Endret av sverreb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du går jo etter Tesla-eiere og ber de svare på vegne av selskapet. Det er jo ingen som går på deg og ber deg svare for Audi sin CEO som sitter inne for dieselgate f.eks. Så du fører en råtten diskusjon nå

Du kan da godt spørre meg spørsmål om Audi sin CEO uten at jeg tar meg nær av det. Jeg vil svare til det på samme måte som alle andre spørsmål. 

 

Det er jo ikke Tesla-eiere som er problemet her? Samt jeg forventer ikke at de kan svare for selskapet, det ville vært absurd. Jeg ber om personlige svar sett fra eget synspunkt. Tesla-eiere kommer i alle former og varianter, med ulikt fokus rundt hvor oppdatert de er innenfor manualene. 

 

Det er Tesla og CEO'en jeg kritiserer. Ikke eierne. 

 

Du må forstå hva du leser. Det at man bytter en GPU i et kabinett for kjappere GPU er ikke det jeg snakker om. 

 

Tesla har malt seg inn i et hjørne, når de har sagt at alle biler som er solgt med FSD skal takle og få autonom ferdsel på nivå 5, om type sensor, mengden sensorer og oppsett ikke viser seg å være optimalt for det man trenger. 

 

Smart Summon tyder ikke på at de er der de ønsker å være. Når de har sagt at man skal kunne bruke bilen sin som en autonom-Uber tjeneste og tjene 30,000 dollar i året på det om kort tid. 

Det er ikke slik at du gjentatte ganger påstår at teslaeierne er dumme...

Neida...

 

Det å bytte hele systemet i bilen er altså en liten oppdatering ifølge deg?

Ikke noe å bry seg om?

 

Du bør virkelig slutte med tullet ditt.

 

Smart summon er IKKE ment å være en selvkjørende funksjon.

Lenke til kommentar

Det å bytte hele systemet i bilen er altså en liten oppdatering ifølge deg?

Ikke noe å bry seg om?

Det å bytte fra HW2.0/2.5 til 3.0 er å bytte "hele" systemet? Snakk om å ikke vite hva du prater om. 

 

Smart summon er IKKE ment å være en selvkjørende funksjon.

 

:rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan da godt spørre meg spørsmål om Audi sin CEO uten at jeg tar meg nær av det. Jeg vil svare til det på samme måte som alle andre spørsmål. 

 

Poenget er at jeg ikke ville brukt en retorikk som dette mot en med-debattant for å vinne et argument. Et svært billig argument sådan. Om du tuller litt, så er det fair - med du mener jo det du skriver, såpass har jeg lest i av deg i det siste. 

 

 

 

 

Det er Tesla og CEO'en jeg kritiserer. Ikke eierne. 

Du drar det så vanvittig langt dog, og du er i ferd med å viske ut dette skillet. Jeg skjønner også at du mener å sette noe av det "på spissen", men du går jo forbi dette også. Det begynner å bli useriøst, det er bare bashing-bashing-bashing. Det blir gammelt tilslutt

 

:rofl:

Du begynner å bli hånende og nedlatende, du pisser jo på folk. Beklager, men oppførselen din kunne gjerne blitt litt bedre

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at jeg ikke ville brukt en retorikk som dette mot en med-debattant for å vinne et argument. Et svært billig argument sådan. Om du tuller litt, så er det fair - med du mener jo det du skriver, såpass har jeg lest i av deg i det siste. 

Jeg må jo ta opp Tesla og Elon Musk når det er de jeg kritiserer? Elon bruker jo tross alt seg selv som hoved-kanalen rundt reklame for produktet. Da holder ikke "følg manualen" stand lengre, når Elon Musk sier det totalt motsatte som finnes der inne. 

 

Du drar det så vanvittig langt dog, og du er i ferd med å viske ut dette skillet. Jeg skjønner også at du mener å sette noe av det "på spissen", men du går jo forbi dette også. Det begynner å bli useriøst, det er bare bashing-bashing-bashing. Det blir gammelt tilslutt

 

På hvilken måte drar jeg det langt? 

 

Fra mitt ståsted så syns jeg det bare er trist, å se måten Tesla holder på. De hadde alle muligheter til å bli ei gedigen bauta i bilindustrien, og jeg stod som sagt på ventelisten til TM3 for endel år siden. Men siden den gang, så er det mer og mer ting som jeg reagerer på som ikke hører hjemme hos slike store firmaer. Når folk er uenig i mitt synspunkt, så blir det jo diskusjon ut av det. Vi er jo tross alt på et sted for diskusjon. 

 

Du begynner å bli hånende og nedlatende, du pisser jo på folk. Beklager, men oppførselen din kunne gjerne blitt litt bedre

 

Se på svarene hans. Det er vell fortjent at svarene mine tilbake blir mindre og mindre - når jeg tidligere har forsøkt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Moderatormelding

Ber dere om å holde debatten anstendig, og på et saklig nivå. Ryddet bort 3 innlegg, men kunne godt ha fjernet mer. Unødvendige provokasjoner blir også fjernet, og ved videre brudd på retningslinjene vil advarsler kunne bli delt ut.

Lenke til kommentar

 

Poenget er at jeg ikke ville brukt en retorikk som dette mot en med-debattant for å vinne et argument. Et svært billig argument sådan. Om du tuller litt, så er det fair - med du mener jo det du skriver, såpass har jeg lest i av deg i det siste. 

Jeg må jo ta opp Tesla og Elon Musk når det er de jeg kritiserer? Elon bruker jo tross alt seg selv som hoved-kanalen rundt reklame for produktet. Da holder ikke "følg manualen" stand lengre, når Elon Musk sier det totalt motsatte som finnes der inne. 

 

Du drar det så vanvittig langt dog, og du er i ferd med å viske ut dette skillet. Jeg skjønner også at du mener å sette noe av det "på spissen", men du går jo forbi dette også. Det begynner å bli useriøst, det er bare bashing-bashing-bashing. Det blir gammelt tilslutt

 

På hvilken måte drar jeg det langt? 

 

Fra mitt ståsted så syns jeg det bare er trist, å se måten Tesla holder på. De hadde alle muligheter til å bli ei gedigen bauta i bilindustrien, og jeg stod som sagt på ventelisten til TM3 for endel år siden. Men siden den gang, så er det mer og mer ting som jeg reagerer på som ikke hører hjemme hos slike store firmaer. Når folk er uenig i mitt synspunkt, så blir det jo diskusjon ut av det. Vi er jo tross alt på et sted for diskusjon. 

 

Du begynner å bli hånende og nedlatende, du pisser jo på folk. Beklager, men oppførselen din kunne gjerne blitt litt bedre

 

Se på svarene hans. Det er vell fortjent at svarene mine tilbake blir mindre og mindre - når jeg tidligere har forsøkt. 

Du sier Musk påstår noe helt annet enn det som står i manualen.

Da ber jeg deg vise til en kommentar eller lignende fra ham hvor han påstår at smart summon skal brukes på offentlige veier, i garasjen og slikt. Slik du påstår.

 

Jeg ber deg også vise til tall som sier at smart summon er farligere enn vanlige biler. Ettersom det er dette du påstår.

 

Jeg ber deg også vise til at smart summon er Tesla sitt svar mot Google sine selvkjørende biler. Ettersom du påstår dette.

 

Jeg har gitt deg tall, linker, etc.

Nå er det din tur til å gjøre det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva Musk sier finner du både tidligere i tråden, og ellers på nett. 

 

Tall som sier at smart summon er farligere enn vanlige bilder vet du ikke går an å dokumentere, men bruk normal logikk - samt se hvor kort Tesla har kommet for autonom ferdsel. 

 

Jeg har aldri sagt at Smart Summon er et svar til Google/Waymo sine selvkjørende biler. Forstå hva du leser. Jeg sier at Elon Musk først og fremst tenker på penger over sikkerhet, grunnet historien hans rundt Google anno 2012-2013. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva Musk sier finner du både tidligere i tråden, og ellers på nett. 

 

Tall som sier at smart summon er farligere enn vanlige bilder vet du ikke går an å dokumentere, men bruk normal logikk - samt se hvor kort Tesla har kommet for autonom ferdsel. 

 

Jeg har aldri sagt at Smart Summon er et svar til Google/Waymo sine selvkjørende biler. Forstå hva du leser. Jeg sier at Elon Musk først og fremst tenker på penger over sikkerhet, grunnet historien hans rundt Google anno 2012-2013. 

 

Igjen.

Vennligst kom med bevis på påstandene dine.

Lenke til kommentar

Igjen.

Vennligst kom med bevis på påstandene dine.

Du må faktisk forstå påstandene først og fremst. Det du skriver beviser at du ikke har forstått det du har lest. Så les gjerne på nytt. 

Jeg har heller aldri sett deg svare på mine argumenter. Det eneste du gjør er å komme med spørsmål. Forhold deg til diskusjonen, så kan vi fortsette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Igjen.

Vennligst kom med bevis på påstandene dine.

Du må faktisk forstå påstandene først og fremst. Det du skriver beviser at du ikke har forstått det du har lest. Så les gjerne på nytt. 

Jeg har heller aldri sett deg svare på mine argumenter. Det eneste du gjør er å komme med spørsmål. Forhold deg til diskusjonen, så kan vi fortsette. 

Igjen.

Jeg ber deg bevise at påstandene dine er korrekte.

 

Finn frem en link til et sitat fra Elon, hvor han påstår at du skal bruke smart summon på en annen måte.

 

Finn frem en link som viser til at Tesla er farligere enn vanlige biler.

 

Finn noe som helst som støtter påstandene dine, slik jeg har gjort.

 

Om ikke, så forblir det kun påstander, meninger, tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...