Gå til innhold

Stadig flere bruker Teslas nye «Smart Summon», selv om den er langt ifra feilfri


Anbefalte innlegg

Hvorfor stiller du meg dette spørsmålet? Og nei jeg sitter såklart ikke på interne tall fra Tesla som ikke er åpent for allmennheten. Og det vet du, så spørsmålet er bare ett av mange måter å drive dårlig debattering på.

 

Som sagt, å sammenligne tesla sitt assistanse system til konsumere mot waymo sine test biler er absurd og ganske idiotisk.

Hvorfor er det idiotisk? Tesla ønsker å nå nivå 4. Waymo ønsker å nå nivå 4. 

 

Waymo kan vise til et rimelig imponerende tall rundt hvor langt de har kommet. Samtidig ser vi en Tesla som ikke engang klarer å komme seg ut av en garasje. Det er ikke særlig tvil rundt hvem som leder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det idiotisk? Tesla ønsker å nå nivå 4. Waymo ønsker å nå nivå 4.

 

Waymo kan vise til et rimelig imponerende tall rundt hvor langt de har kommet. Samtidig ser vi en Tesla som ikke engang klarer å komme seg ut av en garasje. Det er ikke særlig tvil rundt hvem som leder.

For jeg mener det er idiotisk. Den ene leverer ett kommersielt produkt, den andre gjør det ikke. Det er en grunn og ser ikke vitsen i å ramse opp flere for det utgjør ingen forskjell uansett. Du sammenligner som sagt epler og pærer men du er blind på grunn av hatet..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For jeg mener det er idiotisk. Den ene leverer ett kommersielt produkt, den andre gjør det ikke. Det er en grunn og ser ikke vitsen i å ramse opp flere for det utgjør ingen forskjell uansett. Du sammenligner som sagt epler og pærer men du er blind på grunn av hatet..

Hæ? Jeg sammenligner nivå 4 mot nivå 4. 

 

Er det noen som er blind her, så er det deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hæ? Jeg sammenligner nivå 4 mot nivå 4.

 

Er det noen som er blind her, så er det deg.

Det er jo ganske absurd all den tid Tesla sitt kommersielle produkt autopilot er på nivå 2. Det er bare en plass i verden og en bilmaker som er over dette og det er Audi I Tyskland. Så det viser jo igjen hvor dårlig sammenligningen er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo ganske absurd all den tid Tesla sitt kommersielle produkt autopilot er på nivå 2. Det er bare en plass i verden og en bilmaker som er over dette og det er Audi I Tyskland. Så det viser jo igjen hvor dårlig sammenligningen er.

Hva er det du mener jeg egentlig sammenligner? 

 

Jeg sammenligner jo ikke lane-assist og disse tingene mot hva Waymo kan gjøre? Jeg sammenligner teknologien Tesla bruker, samt det vi ser her, mot hva Waymo klarer. 

 

Det er ikke noen tvilsomhet i hvem som leder dette. Søk det opp på nett, og les litt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det du mener jeg egentlig sammenligner?

 

Jeg sammenligner jo ikke lane-assist og disse tingene mot hva Waymo kan gjøre? Jeg sammenligner teknologien Tesla bruker, samt det vi ser her, mot hva Waymo klarer.

 

Det er ikke noen tvilsomhet i hvem som leder dette. Søk det opp på nett, og les litt.

Du sammenligner det kommersielle produktet til tesla som er på nivå 2. Hvor mangen ganger må du ha det fortalt før det sitter egentlig?

 

Jeg mener sammenligningen er feil.

 

Og jeg sier ikke i mot at waymo ikke er lengst fremme jeg, har faktisk pressisert der også. Men som vanlig leser du bare ett ord her og der...

 

Du får kose deg i waymo bilen din med det fantastiske systemet! Eller vent litt, nei det kan du jo ikke...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du sammenligner det kommersielle produktet til tesla som er på nivå 2. Hvor mangen ganger må du ha det fortalt før det sitter egentlig?

 

Jeg mener sammenligningen er feil.

 

Og jeg sier ikke i mot at waymo ikke er lengst fremme jeg, har faktisk pressisert der også. Men som vanlig leser du bare ett ord her og der...

 

Du får kose deg i waymo bilen din med det fantastiske systemet! Eller vent litt, nei det kan du jo ikke...

Mener du virkelig at Tesla designer to forskjellige type systemer? 

 

Det er snakk om hvem som har kommet lengst, samt hva slags teknologi de bruker for å nå målet. Der mener jeg Tesla har malt seg selv opp i et hjørne de ikke vil klare å komme ut av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AutoPilot fungerer ikke til alle områder. Det er en grunn til at Tesla ligger milevis bak de ledende aktørene innenfor dette.

 

Om du mener AP fungerer overalt, så foreslår jeg at du filmer dette, og viser kompliserte situasjoner, som 4-6 felts lyskryss, rundtkjøringer, 2-felts landeveier med bratte svinger uten midt-strek etc etc etc.

 

For det er i de kompliserte situasjonene de fleste ulykker forekommer. Det er der man som oftest skrur av AP.

 

For om det du sier stemmer. Så er vi ved nivå 4 autonom ferdsel. Det er vi ikke.

 

De fleste ulykker skjer ikke i kompliserte situasjoner.

1 av 4 ulykker skjer pga bruk av mobiltelefon.

Over 90% av ulykker er menneskelig svikt.

 

De aller fleste ulykker skjer på parkeringsplasser, tofelts veier, og ved stopp skilt.

Altså ikke trafikklys eller flere felt.

 

Ellers fungerer autopiloten helt fint hele tiden.

Du kan få bilen til å komme ut fra parkeringsplassen.

Kjøre gjennom byen.

Ut på landeveien.

Inn i neste by.

Og så parkerer bilen seg selv.

 

 

Ellers ser det ut til at du tror Tesla kjører samme software på bilene de selger, som de de bruker for å utvikle selvkjørende biler.

De fleste Tesla som er på veiene nå har jo ikke engang hardware som de skal ha inn i bilene for å gjøre dem klare til å motta software.

 

Du må nok sette deg litt bedre inn i dette, for det er mye mer enn det du ser på en Twitter video.

Endret av Iki
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mener du virkelig at Tesla designer to forskjellige type systemer?

 

Det er snakk om hvem som har kommet lengst, samt hva slags teknologi de bruker for å nå målet. Der mener jeg Tesla har malt seg selv opp i et hjørne de ikke vil klare å komme ut av.

De har nok mange forskjellige systemer under test, men du sammenligner med ett system. Det kommersielle. Du viser jo stadig til eksempler fra det.

 

Ja du må gjerne få lov å ha den oppfatningen for min del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste ulykker skjer ikke i kompliserte situasjoner.

1 av 4 ulykker skjer pga bruk av mobiltelefon.

Over 90% av ulykker er menneskelig svikt.

Dette kan godt stemme, og ifølge din egen logikk så burde det være åpenbart at Smart Summon per dags dato slik det fungerer, er en dårlig ide. 

 

De aller fleste ulykker skjer på parkeringsplasser, tofelts veier, og ved stopp skilt.

Altså ikke trafikklys eller flere felt.

 

Det er en god grunn til at jeg skrev "etc" med eksemplene. Formålet er å vise idiotien til Tesla som ikke viser til slik statistikk. 

 

AutoPilot er noe folk ofte skrur av og på, etter situasjoner og erfaringer med systemet. De fleste vet at systemet ikke egner seg til alle formål, og situasjoner. Så da må en spørre seg selv. I hvilke situasjoner er det uhell og kollisjoner som oftest forekommer? Har det en sammenheng med når man bruker AP og ikke? 

 

Svaret er: Selvfølgelig har det en sammenheng. Hadde det ikke hatt en sammenheng, så hadde vi vært ved nivå 4 autonom ferdsel. Der er vi ikke

 

Ellers fungerer autopiloten helt fint hele tiden.

 

Tipper vi stopper her jeg, når du i det hele tatt klarer å komme med slikt tøv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har nok mange forskjellige systemer under test, men du sammenligner med ett system. Det kommersielle. Du viser jo stadig til eksempler fra det.

 

Ja du må gjerne få lov å ha den oppfatningen for min del.

Ja jeg spør deg igjen. Er det forskjeller fra det kommersielle systemet, mot "hele" systemet? Hvis det er forskjeller, hva er poenget med data-innsamlingen? 

 

Du kan da umulig påstå at Tesla utvikler to forskjellige systemer separat? De selger tross alt et system som i seg selv heter FSD (Full Self Driving) til sine kommersielle systemer, med lovnader om nivå 5 på sikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg spør deg igjen. Er det forskjeller fra det kommersielle systemet, mot "hele" systemet? Hvis det er forskjeller, hva er poenget med data-innsamlingen?

 

Du kan da umulig påstå at Tesla utvikler to forskjellige systemer separat? De selger tross alt et system som i seg selv heter FSD (Full Self Driving) til sine kommersielle systemer, med lovnader om nivå 5 på sikt.

Det er åpnebart forskjeller i funksjonalitet ja. Tesla har også prøvd flere generasjoner av hardware samt annen hardware enn der de er nå(lidar feks).

 

Hva de tester i dag vet en veldig lite om, for de fokuserer på salg av det de har godkjent pr i dag. Det er dette de må reklamere for å få inn salg. Det må ikke waymo for de har ikke noe å selge, de kjører rundt i sine geo lokasjoner og gjør det veldig bra der.

 

Men sorry, nok en gang er jeg lei av runddansene/ekkokammerene dine som kun går på repeat. Jeg har sagt mitt i denne saken..

 

Som sagt, kos deg i waymoen din så skal jeg gjøre det samme i min bil:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er åpnebart forskjeller i funksjonalitet ja. Tesla har også prøvd flere generasjoner av hardware samt annen hardware enn der de er nå(lidar feks).

 

Hva de tester i dag vet en veldig lite om, for de fokuserer på salg av det de har godkjent pr i dag. Det er dette de må reklamere for å få inn salg. Det må ikke waymo for de har ikke noe å selge, de kjører rundt i sine geo lokasjoner og gjør det veldig bra der.

 

Men sorry, nok en gang er jeg lei av runddansene/ekkokammerene dine som kun går på repeat. Jeg har sagt mitt i denne saken..

 

Som sagt, kos deg i waymoen din så skal jeg gjøre det samme i min bil:)

Om du har rett, så har vi et lite dilemma. Hva betaler man for, når man kjøper FSD? Om de vurderer å bruke annet hardware, og software fremfor å direkte utvikle FSD funksjonaliteten, så ser vi inn i en fremtid med ekstremt mange rettssaker. 

 

Så nei. Jeg trur så absolutt ikke på det du sier. Det ville vært krise for Tesla isåfall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du har rett, så har vi et lite dilemma. Hva betaler man for, når man kjøper FSD? Om de vurderer å bruke annet hardware, og software fremfor å direkte utvikle FSD funksjonaliteten, så ser vi inn i en fremtid med ekstremt mange rettssaker.

 

Så nei. Jeg trur så absolutt ikke på det du sier. Det ville vært krise for Tesla isåfall.

Tesla må selvfølgelig holde sine lovnader for FSD, men det krever for mange endring i hardware. Det vet en allerede. De har også nevnt at de jobber med ny hardware nok engang.

 

Og hva testbilene kjører på vet "ingen".

 

Det er uansett ikke poenget jeg prøver å få frem. Det kan du lese i postene tidligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tesla må selvfølgelig holde sine lovnader for FSD, men det krever for mange endring i hardware. Det vet en allerede. De har også nevnt at de jobber med ny hardware nok engang.

 

Og hva testbilene kjører på vet "ingen".

 

Det er uansett ikke poenget jeg prøver å få frem. Det kan du lese i postene tidligere.

Det passer ikke med uttalelsene til Elon Musk. Han har sagt i lengre tid nå, at alle bilene er klargjort for fremtidens autonom ferdsel. Hardware må altså stemme overens med uttalelsene hans, selv om man kanskje kun oppgraderer for styrke-fordeler med kjappere prosessor og slikt, så må altså systemet fungerer likt - hvis ikke så har han løyet, og står åpen for å bli saksøkt fra 360 grader rundt seg. Forskjellene rundt HW-oppdateringer omhandler MS forskjeller, samt hastigheten på kalkulasjoner. Ikke ny hardware som ekstra sensorer - men kun rene oppgraderinger. Det kan han ikke gjøre, for da har folk betalt tusenvis av kroner i tøys og tull i lengre tid.  

 

Samt må du se på logikken rundt det å jobbe på 2 forskjellige løsninger. Hvorfor? Det finnes ingen logisk forklaring til at det er tilfelle, særlig når en av fordelene Tesla har, som er hele poenget med å bruke systemet hos forbrukerne - mengden data. 

 

Du kan godt ha forhåpninger rundt det at de har noe på "lur". Men jeg er så absolutt ikke der, da det gir null og nada mening at de skulle hatt det. Da ville vi isåfall ha sett "Smart Summon" som en forsmak på det de hadde på lur. Dog det stemmer ikke. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det passer ikke med uttalelsene til Elon Musk. Han har sagt i lengre tid nå, at alle bilene er klargjort for fremtidens autonom ferdsel. Hardware må altså stemme overens med uttalelsene hans, selv om man kanskje kun oppgraderer for styrke-fordeler med kjappere prosessor og slikt, så må altså systemet fungerer likt - hvis ikke så har han løyet, og står åpen for å bli saksøkt fra 360 grader rundt seg. Forskjellene rundt HW-oppdateringer omhandler MS forskjeller, samt hastigheten på kalkulasjoner. Ikke ny hardware som ekstra sensorer - men kun rene oppgraderinger. Det kan han ikke gjøre, for da har folk betalt tusenvis av kroner i tøys og tull i lengre tid.

 

Samt må du se på logikken rundt det å jobbe på 2 forskjellige løsninger. Hvorfor? Det finnes ingen logisk forklaring til at det er tilfelle, særlig når en av fordelene Tesla har, som er hele poenget med å bruke systemet hos forbrukerne - mengden data.

 

Du kan godt ha forhåpninger rundt det at de har noe på "lur". Men jeg er så absolutt ikke der, da det gir null og nada mening at de skulle hatt det. Da ville vi isåfall ha sett "Smart Summon" som en forsmak på det de hadde på lur. Dog det stemmer ikke.

Du et helt lost, de er helt åpne om at mange nå oppgradere hardware og at de jobber med ny allerede. De må bare levere det de har lovet, om det krever oppdateringer så går det såklart på sin kappe.

 

Forøvrig driver alle selskaper på samme måte og har lassevis av prototyper som fungerer på en helt annen måte. Som VW eksemplet, tror du virkelig det er så langt de har kommet? Så håpløs som det er?

 

Nei, selvfølgelig ikke.

 

Google tesla lidar og bilder du, så ser du at de har og tester mye forskjellig hardware. Det betyr ikke at de trenger lidar, men de kan gjøre opp sin egen mening om det er nødvendig. I tillegg har en videoer fra Tesla med langt høyere funksjonalitet enn en ser i konsumer produktet autopilot. Som i dag er svært begrenset, mye pga regler og lover. Ett eksempel er jo svingradius i Europa feks.

 

Slike ting må ikke waymo forholde seg til feks, da de har spessielle tillatelser i spessielle områder. Meg bekjent er det ingen av de som kjører i Europa feks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du et helt lost, de er helt åpne om at mange nå oppgradere hardware og at de jobber med ny allerede. De må bare levere det de har lovet, om det krever oppdateringer så går det såklart på sin kappe.

Forstår du ikke hva jeg sier? De kan fint oppgradere hardware i form av kraftigere hardware. Men software som benytter dette kan ikke forandres, ved å involvere flere sensorer o.l. siden de da faller inn i en fallgruve rundt hva Elon Musk tidligere har sagt. 

 

Forstår du forskjellen? 

 

Forøvrig driver alle selskaper på samme måte og har lassevis av prototyper som fungerer på en helt annen måte. Som VW eksemplet, tror du virkelig det er så langt de har kommet? Så håpløs som det er?

 

Forstår du ikke hva som blir skrevet med vilje? VW lanserer ikke noe de mener ikke er fullverdig, i motsetning til Tesla, samt er mye mer forsiktig med omtalene rundt hva de forskjellige assistene kan bli brukt for. Elon bruker jo et klipp der folk har sex i bilen til porno uten at noen følger med på veien som reklame for hva bilen kan gjøre, uten å ta rede for seg de gangene det går galt. 

 

VW hadde aldri i verden lansert en "Smart Summon" slik Tesla har lansert sin. 

 

Google tesla lidar og bilder du, så ser du at de har og tester mye forskjellig hardware. Det betyr ikke at de trenger lidar, men de kan gjøre opp sin egen mening om det er nødvendig. I tillegg har en videoer fra Tesla med langt høyere funksjonalitet enn en ser i konsumer produktet autopilot. Som i dag er svært begrenset, mye pga regler og lover. Ett eksempel er jo svingradius i Europa feks.

 

Google tester alle typer sensorer. Naturlig nok. Tesla har solgt biler med falsk reklame, om løsningen må forandres. Ser du ikke forskjellen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forstår du ikke hva jeg sier? De kan fint oppgradere hardware i form av kraftigere hardware. Men software som benytter dette kan ikke forandres, ved å involvere flere sensorer o.l. siden de da faller inn i en fallgruve rundt hva Elon Musk tidligere har sagt. 

 

Forstår du forskjellen? 

 

Tror ikke du forstår helt selv hva du snakker om, en kan såklart inkludere flere sensorer inn en eksisterende software. Forøvrig har jeg ikke sagt at de skal ha inn flere sensorer heller, det har vell også Tesla vært klare fra sin side om at de ikke trenger. Så ser ikke helt hvorfor du maser om dette? 

 

 

Forstår du ikke hva som blir skrevet med vilje? VW lanserer ikke noe de mener ikke er fullverdig, i motsetning til Tesla, samt er mye mer forsiktig med omtalene rundt hva de forskjellige assistene kan bli brukt for. Elon bruker jo et klipp der folk har sex i bilen til porno uten at noen følger med på veien som reklame for hva bilen kan gjøre, uten å ta rede for seg de gangene det går galt. 

 

VW hadde aldri i verden lansert en "Smart Summon" slik Tesla har lansert sin. 

 

Nei? Gjør du? Faen har Elon sin deling av porno med saken å gjøre? Du vet det at det ikke er slik at man MÅ følge Elon for å forstå en Tesla, den har en manual? Diskuter bilmerket Tesla, ikke personer. Det er helt uinteressant hva han driver med i denne sammenheng. 

Jeg ser virkelig ikke hva du babler om her, virker mer som en ekstrem personlig heksejakt som jeg ikke har noe interesse å være med på. 

 

 

 

Google tester alle typer sensorer. Naturlig nok. Tesla har solgt biler med falsk reklame, om løsningen må forandres. Ser du ikke forskjellen? 

 

Jepp, alle som tar inn biler pga problemer eller endringer på biler driver med FALSK REKLAME! eller så tok de bare en feilvurdering og rettet opp problemene på en ryddig måte? Det er lov å se litt rasjonelt på ting. Og det er pr i dag ingenting som tyder på at det kommer til å skje enda. Så slapp av. 

 

Du virrer helt utenfor hva som ble diskutert her. 

 

Jeg mener sammenligningen er feil, end of F*** story. Det er min mening, ikke mer enn det. Hei då. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror ikke du forstår helt selv hva du snakker om, en kan såklart inkludere flere sensorer inn en eksisterende software. 

Det er jo her du tar feil, så lenge Elon Musk har lovet at alle biler, fra 2012(?) til idag og utover, alle sammen har støtte for full autonom ferdsel på nivå 5. Samt har tatt seg betalt for FSD. Så kan de ikke involvere flere sensorer for at software skal fungere tilfredsstillende. 

 

De er 100% nødt til å produsere software som fungerer med dagens hardware. Hvis ikke vil de bli saksøkt fra alle som har kastet penger ut vinduet på lovnader de aldri har fått opplevd. 

 

Eventuelt må Tesla innkalle alle bilene, som har blitt solgt med FSD for å installere ny hardware, samt nye karosseri-deler for installasjon av flere sensorer. Det kommer aldri til å forekomme. Og dette er grunnen til at de har malt seg opp i et hjørne.

 

De har kastet folk ut i uferdige beta-program, mens folk samtidig har betalt for dette. Selvfølgelig blir de nødt til å ta denne kostnaden selv, om de finner ut at de må ha flere sensorer, eller kraftigere hardware. Dog, siden lovnadene er kommet, så må software fungere på dagens hardware - men det de kan komme unna med, er latency forskjeller mellom ny og gammel hardware. Men det å produsere 2 forskjellige systemer mellom dem gir uansett ikke noen mening. 

 

Nei? Gjør du? Faen har Elon sin deling av porno med saken å gjøre? Du vet det at det ikke er slik at man MÅ følge Elon for å forstå en Tesla, den har en manual? Diskuter bilmerket Tesla, ikke personer. Det er helt uinteressant hva han driver med i denne sammenheng. 

Jeg ser virkelig ikke hva du babler om her, virker mer som en ekstrem personlig heksejakt som jeg ikke har noe interesse å være med på. 

 

Har du null forståelse for menneskets hjerne, og hvordan vi fungerer? Hvor mange trur du finkjemmer manualen etter hver OTA? 

Hvor mange hører på hva Elon sier Tesla skal klare, og trur på det?

 

Manualen sier at man ikke skal bruke dette på offentlige parkeringsplasser, mens Elon sier at man kan det. Hva er resultatet? Haugevis av twitter meldinger, og youtube kilpp viser folk som prøver å bruke Smart Summon på offentlig vei, og parkeringsplasser. 

 

Hva burde konklusjonen være? 

 

Jepp, alle som tar inn biler pga problemer eller endringer på biler driver med FALSK REKLAME! eller så tok de bare en feilvurdering og rettet opp problemene på en ryddig måte? Det er lov å se litt rasjonelt på ting. Og det er pr i dag ingenting som tyder på at det kommer til å skje enda. Så slapp av. 

 

Det er stor forskjell på fabrikanter som tar inn biler for å skifte på en feil, kontra hva Elon gjør rundt Tesla i sin omtale av hvordan bilen skal fungere. 

 

Han direkte lyver til kunder, og det virker ikke som om han selv leser manualene engang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo her du tar feil, så lenge Elon Musk har lovet at alle biler, fra 2012(?) til idag og utover, alle sammen har støtte for full autonom ferdsel på nivå 5. Samt har tatt seg betalt for FSD. Så kan de ikke involvere flere sensorer for at software skal fungere tilfredsstillende. 

 

De er 100% nødt til å produsere software som fungerer med dagens hardware. Hvis ikke vil de bli saksøkt fra alle som har kastet penger ut vinduet på lovnader de aldri har fått opplevd. 

 

Eventuelt må Tesla innkalle alle bilene, som har blitt solgt med FSD for å installere ny hardware, samt nye karosseri-deler for installasjon av flere sensorer. Det kommer aldri til å forekomme. Og dette er grunnen til at de har malt seg opp i et hjørne.

 

De har kastet folk ut i uferdige beta-program, mens folk samtidig har betalt for dette. Selvfølgelig blir de nødt til å ta denne kostnaden selv, om de finner ut at de må ha flere sensorer, eller kraftigere hardware. Dog, siden lovnadene er kommet, så må software fungere på dagens hardware - men det de kan komme unna med, er latency forskjeller mellom ny og gammel hardware. Men det å produsere 2 forskjellige systemer mellom dem gir uansett ikke noen mening. 

 

 

Her er du skikkelig på dypt vann, og ELON ELON ELON som vanlig. Nesten på kanten til personforfølgning... Vi diskuterer Tesla, ikke Elon tweets. 

 

Påstand: 

-har lovet at alle biler, fra 2012(?) til idag og utover, alle sammen har støtte for full autonom ferdsel på nivå 5

     -Nei, det stemmer ikke. Det er biler med AP2 og utover som har hatt mulighet for FSD. Og det er nivå 4. 

- Samt har tatt seg betalt for FSD. Så kan de ikke involvere flere sensorer for at software skal fungere tilfredsstillende. 

     -Hvorfor ikke? Kilde takk. 

-De er 100% nødt til å produsere software som fungerer med dagens hardware. Hvis ikke vil de bli saksøkt fra alle som har kastet penger ut vinduet på lovnader de aldri har fått opplevd. 

    -Du svarer deg selv: Eventuelt må Tesla innkalle alle bilene, som har blitt solgt med FSD for å installere ny      hardware, samt nye karosseri-deler for installasjon av flere sensorer. Det kommer aldri til å forekomme. Og dette er grunnen til at de har malt seg opp i et hjørne.

-De har kastet folk ut i uferdige beta-program, mens folk samtidig har betalt for dette.

    -Kilde? 

-Selvfølgelig blir de nødt til å ta denne kostnaden selv, om de finner ut at de må ha flere sensorer, eller kraftigere hardware.

    -Selvfølgelig, det gjør de også. Flere som har fått HW3 allerede. Gratis såklart. 

-Dog, siden lovnadene er kommet, så må software fungere på dagens hardware - men det de kan komme unna med,

   -Igjen, kilde?

 

 

Har du null forståelse for menneskets hjerne, og hvordan vi fungerer? Hvor mange trur du finkjemmer manualen etter hver OTA? 

Hvor mange hører på hva Elon sier Tesla skal klare, og trur på det?

 

Manualen sier at man ikke skal bruke dette på offentlige parkeringsplasser, mens Elon sier at man kan det. Hva er resultatet? Haugevis av twitter meldinger, og youtube kilpp viser folk som prøver å bruke Smart Summon på offentlig vei, og parkeringsplasser. 

 

Hva burde konklusjonen være? 

 

Altså, jeg er jo ett menneske så jeg har nok en forståelse på hvordan vi fungerer ja. Jeg "trur" ikke så mye, jeg forholder meg til fakta. Å "tru" er en dårlig holdning. 

 

Kilder? Uavhengig hva din erkefiende Elon sier så bryter det med retningslinjene. Så det er ganske dumt å følge slike råd, om de finnes. 

 

 

 

Det er stor forskjell på fabrikanter som tar inn biler for å skifte på en feil, kontra hva Elon gjør rundt Tesla i sin omtale av hvordan bilen skal fungere. 

 

Han direkte lyver til kunder, og det virker ikke som om han selv leser manualene engang. 

 

 

 

Hva er den store forksjellen? Og dropp elon, seriøst du høres helt crazy ut! 

Endret av Salvesen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...