Complexity Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Omtrent alle nye biler har vel noe form for "Autopilot" i dag, og ser ikke at noen av de er "milevis" forran Tesla. Og Tesla sin blir stadig bedre, mens de fleste andre vil aldri bli bedre. Skal godt gjøres å sovne når man må ta i rattet hvert 15 sekund. Er forøvrig også kamera som peker på føreren i en Tesla. Det er ikke i bruk til noe enda men kommer vel oppdatering en dag hvor det vil brukes til å observere føreren. Skjønner at folk kan være skeptisk til Tesla på noen måter, men at folk oppriktig hate merket og ønske dem død å begravet kan jeg ikke helt forstå. Verden trengte virkelig Tesla for å komme seg fram, uten dem hadde elbiler knapt eksistert i dag. Endret 9. oktober 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Skyter seg vel ikke i leggen av å lansere morsomme "gimicks" som folk digger.Prompelyder er en "gimick" som jeg ikke finner noe galt i. Det er verre med det andre vi ser. Forsøk på autonomi nivå 3 uten sikkerhet rundt personenes fokus, samt dette tullet. Det å kaste ut beta-programvare ut til mennesker der folk kan ende opp med å skade seg ved feil bruk, er virkelig ikke noe man trenger inn i bilismen. Da kan man like gjerne kaste ut krav for hjelm på motorsykkel, og bilbelte på biler, og kun skylde dødsfall på mennesker. Og jo mere folk bruker dette, jo bedre blir det. Helt klart, og det er intensjonen til Elon Musk. Han driter i om folk bruker produktene feil, og folk dør som årsak av det. Hvorfor ville ikke Google lansere sin AutoPilot som Elon kopierte? Årsaken var at folk stolte for mye på bilen. De startet å sminke seg i speilet i fart, og se på mobiltelefonen. Google stoppet prosjektet når en ansatt sovnet i bilen. Dette viste Musk, men han har tydeligvis ikke samme syn på sikkerhet som Google hadde, og mener at konsekvensene (noen dødsfall) er mindre enn erfaringen han kan få ved å kaste ut et beta-programvare ut til menneskene, som i realiteten fungerer som "crash-test-dummies" for et uferdig produkt. https://www.theguardian.com/technology/2018/jan/24/self-driving-cars-dangerous-period-false-security Google ønsker å hoppe over nivå 3, og heller fokusere på nivå 4 og 5. Rett og slett fordi Nivå 3 er den farligste nivået av dem alle, og for de som jobber for dette så risikerer dem å få alt slettet, og at det blir ulovlig fordi folk som Elon Musk driter i advarselene, og kun fokuserer på penger. Hvor mange ulykker ved nivå 3 bruk, skal man ha, før diverse land setter full strek under bruken av fører-assister? Er jo bare å se på hvor mye bedre Autopilot har blitt bare av at folk har brukt det. Tesla er milevis bak alle de andre som jobber med autonomi. Forskjellen er at de andre jobber med dette bak lukkede dører, og sier seg ikke fornøyd for de mener det er 100% sikkert å kaste ut til kunder, mens Tesla fint ser "penger i løse luften" ved å bruke sine egne kunder som test-personer, sammen med andre personer som kan risikere å møte en bil med en person som sover bak rattet. Du kan jo fint kjøpe deg en Tesla og aldri bruke noe av dette, fortsatt fantastiske biler. Tesla er vell ikke definert ut ifra forsøkene sine på nivå 3 autonom ferdsel? Det burde da være nok ved bilene som gjør de interessante enn et uferdig produkt. Uten sikkerhet? Hvorfor er det da sikrere enn en vanlig person da? Ingen har skadet seg, selv ved feil bruk. Ingen har dødd av dette, men folk har dødd av bilbelte og airbag. Hvorfor klager du ikke på dem? Hvor mange ulykker skal man ha med vanlige biler før det blir forbudt å kjøre bil? For øyeblikket dør 1,25 millioner mennesker per år. Tesla senker dette. Tror du at smart summon of autopiloten til Tesla er samme programvare som deres selvkjørende bil vil kjøre på? Du har fortsatt større sjanse for å overleve om en person sover med autopilot enn om en person sover i en vanlig bil. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Bilbelte og airbag har beviselig reddet flere liv enn de har tatt. Det har ikke Tesla med sin autonom nivå 3 gjort, selv om Tesla pynter på statistikk for å forsvare seg selv hver gang noen dør av det. Tror du at smart summon of autopiloten til Tesla er samme programvare som deres selvkjørende bil vil kjøre på? Det er en god indikasjon på hvor ræva nivå 3 egentlig er, samt hvorfor de har vært stillestående på nivå 3 i så mange år, selv om tusenvis av biler gir dem data. Mer data spiller ingen rolle, når de har skrevet seg inn i en blind-gate. Endret 9. oktober 2019 av oophus3do 3 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Bilbelte og airbag har beviselig reddet flere liv enn de har tatt. Det har ikke Tesla med sin autonom nivå 3 gjort, selv om Tesla pynter på statistikk for å forsvare seg selv hver gang noen dør av det. Tror du at smart summon of autopiloten til Tesla er samme programvare som deres selvkjørende bil vil kjøre på? Det er en god indikasjon på hvor ræva nivå 3 egentlig er, samt hvorfor de har vært stillestående på nivå 3 i så mange år, selv om tusenvis av biler gir dem data. Mer data spiller ingen rolle, når de har skrevet seg inn i en blind-gate. Tesla sin autopilot har beviselig reddet flere liv den også. Beviselig. Vi har statistikker på dette. Vi kan sammenligne. Vi vet. Det er ikke snakk om noen mening, at noen mener Tesla er sikrere, de er det. Fakta. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Tesla sin autopilot har beviselig reddet flere liv den også. Beviselig. Vi har statistikker på dette. Vi kan sammenligne. Vi vet. Det er ikke snakk om noen mening, at noen mener Tesla er sikrere, de er det. Fakta. Snakker du om statestikken til Tesla? Den som sammenligner 2-3 år gamle Tesla'er med 20-30 år gamle vrak på veiene? Nivå 3 har ingenting ute på veiene å gjøre: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-10/as-robots-take-the-wheel-driving-skills-begin-to-hit-the-skids Endret 9. oktober 2019 av oophus3do 2 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Tesla sin autopilot har beviselig reddet flere liv den også. Beviselig. Vi har statistikker på dette. Vi kan sammenligne. Vi vet. Det er ikke snakk om noen mening, at noen mener Tesla er sikrere, de er det. Fakta. Snakker du om statestikken til Tesla? Den som sammenligner 2-3 år gamle Tesla'er med 20-30 år gamle vrak på veiene? Nivå 3 har ingenting ute på veiene å gjøre: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-10/as-robots-take-the-wheel-driving-skills-begin-to-hit-the-skids "Tesla found with Autopilot on drivers experienced one incident for every 2.91 million miles compared to those without Autopilot every 1.58 million miles" Dette er Tesla mot Tesla. Ikke Tesla mot andre biler. "the average U.S. driver has one accident roughly every 165,000 miles" Så det er betydelig tryggere med autopilot. Det at nye biler er tryggere enn eldre utelukker ikke at autopiloten er tryggere. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 "Tesla found with Autopilot on drivers experienced one incident for every 2.91 million miles compared to those without Autopilot every 1.58 million miles" Dette er Tesla mot Tesla. Ikke Tesla mot andre biler. "the average U.S. driver has one accident roughly every 165,000 miles" Så det er betydelig tryggere med autopilot. Det at nye biler er tryggere enn eldre utelukker ikke at autopiloten er tryggere. Som sagt håpløs statistikk, og dette er generert av Tesla for å male et godt bilde av seg selv. De områdene hvor Autopilot brukes er hvor? De områdene hvor Autopilot ikke brukes er hvor? Det er tullete å sammenligne kun når kollisjonene foregår. Man må se på hvilke situasjoner systemet fungerer bedre enn mennesker på generell basis, samt hvor det er naturlig å skru på AutoPilot og ikke. Trur du folk flest bruker AutoPilot gjennom lyskryss for eksempel? Steder med mest kollisjoner? Folk skrur som regel av AutoPilot der de vet systemet som oftest ikke fungerer så bra, og du kan jo tippe hvilke områder dette er, samt hvilke områder som genererer flere kollisjoner og uhell. 2 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 "Tesla found with Autopilot on drivers experienced one incident for every 2.91 million miles compared to those without Autopilot every 1.58 million miles" Dette er Tesla mot Tesla. Ikke Tesla mot andre biler. "the average U.S. driver has one accident roughly every 165,000 miles" Så det er betydelig tryggere med autopilot. Det at nye biler er tryggere enn eldre utelukker ikke at autopiloten er tryggere. Som sagt håpløs statistikk, og dette er generert av Tesla for å male et godt bilde av seg selv. De områdene hvor Autopilot brukes er hvor? De områdene hvor Autopilot ikke brukes er hvor? Det er tullete å sammenligne kun når kollisjonene foregår. Man må se på hvilke situasjoner systemet fungerer bedre enn mennesker på generell basis, samt hvor det er naturlig å skru på AutoPilot og ikke. Trur du folk flest bruker AutoPilot gjennom lyskryss for eksempel? Steder med mest kollisjoner? Folk skrur som regel av AutoPilot der de vet systemet som oftest ikke fungerer så bra, og du kan jo tippe hvilke områder dette er, samt hvilke områder som genererer flere kollisjoner og uhell. Det er absolutt ikke noen håpløs statistikk. Om du kjører så så langt så har du så så stor sjanse for å havne i en ulykke. Man trenger ikke være forsker for å forstå dette... Autopilot brukes nå på alle områder, akkurat slik som du bruker en bil uten autopilot. Fra parkeringsplassen og ut på landeveien. Trafikklys er heller ikke stedet med mest ulykker. Når skal du komme med noe vitenskapelig som støttes av statistikker osv? Så langt er det kun meninger hvor du er negativ til Tesla. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) AutoPilot fungerer ikke til alle områder. Det er en grunn til at Tesla ligger milevis bak de ledende aktørene innenfor dette. Om du mener AP fungerer overalt, så foreslår jeg at du filmer dette, og viser kompliserte situasjoner, som 4-6 felts lyskryss, rundtkjøringer, 2-felts landeveier med bratte svinger uten midt-strek etc etc etc. For det er i de kompliserte situasjonene de fleste ulykker forekommer. Det er der man som oftest skrur av AP. For om det du sier stemmer. Så er vi ved nivå 4 autonom ferdsel. Det er vi ikke. Endret 9. oktober 2019 av oophus3do 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 AutoPilot fungerer ikke til alle områder. Det er en grunn til at Tesla ligger milevis bak de ledende aktørene innenfor dette. Hvem? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Hvem? De som leder desidert er Waymo og GM. Tesla rapporterer ikke engang inn tallene. Du kan jo tenke deg hvorfor. Endret 9. oktober 2019 av oophus3do 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 De som leder desidert er Waymo og GM. Ok. Hvem lager en dårligere autopilot enn Tesla da? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Ok. Hvem lager en dårligere autopilot enn Tesla da? Har du tallet for "disengagement rate" som Tesla har, så kan du få et svar på det. Det eneste vi har derifra, er vell noen videoer? Dog 1 eksempel på en bil som kjører på motorvei gjelder ikke for slikt. Waymo og GM tester jo stort sett i alle situasjoner, slik man må gjøre, om man skal nå et mål her på å kunne tilby nivå 4 autonom ferdsel. Waymo leder med 17,950 km mellom hver gang et menneske må ta over. 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Tenker mer på hvordan du rangerer de forskjellige Autopilotene som tilbys. Det virker ut som du mener Tesla sin versjon er totalt søppel. kontra "omtrent alt annet" (?) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Hvor mange privateide waymo biler kjører på veien? Hvor kan de kjøpes? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Tenker mer på hvordan du rangerer de forskjellige Autopilotene som tilbys. Det virker ut som du mener Tesla sin versjon er totalt søppel. kontra "omtrent alt annet" (?) Det er mange som rangerer dem? Er jo bare å søke det opp. Tesla sin versjon er ikke søppel, men den er ikke god nok til å bruke normale mennesker som ikke setter seg inn i systemet slik ansatte hos de andre gjør, når de fungerer som beta-testere for Tesla. Hvor mange privateide waymo biler kjører på veien? Hvor kan de kjøpes? Ser ikke helt relevansen? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Det er mange som rangerer dem? Er jo bare å søke det opp. Tesla sin versjon er ikke søppel, men den er ikke god nok til å bruke normale mennesker som ikke setter seg inn i systemet slik ansatte hos de andre gjør, når de fungerer som beta-testere for Tesla. Ser ikke helt relevansen? Nei det gjør du nok ikke. Men du sammenligner to forskjellige produkter. Tesla har også sine egne test produkter som de kjører rundt med som håndterer langt mer enn det vi som privatpersoner har tilgang til. Det er disse du bør sammenligne om du skal se mot waymo. Og nei jeg sier ikke at tesla sine testbiler er bedre enn waymo. Men jeg mener sammenligningen er way of. Tesla leverer det beste produktet til privat markedet pr i dag. Har kjørt en ny tiguan denne uken, det systemet der er livsfarlig og useless. Jobber mer i mot systemet enn det hjelper deg... 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Men du sammenligner to forskjellige produkter. Tesla har også sine egne test produkter som de kjører rundt med som håndterer langt mer enn det vi som privatpersoner har tilgang til. Det er disse du bør sammenligne om du skal se mot waymo. Jeg sammenligner nivå 4 med nivå 4. Det er ingen som selger biler som tilbyr nivå 4 idag, selv ikke Tesla. Ja, da stiller jeg det samme spørsmålet til deg. Har du tallet for "disengagement rate" hos Tesla? De er vell ikke så lett å få tak i, siden de ikke rapporterer inn dette, slik de andre gjør. Når man så tenker på hvor glad Elon er i å reklamere for tingene sine, så er det ikke særlig vanskelig å forestille seg rundt hvorfor. Hadde de vært på top 3, så hadde det vært nydelig reklame for Tesla. I tillegg så var det vell du Salvesen, som viste frem Tesla's system med en video som beviste ovenfor oss hvor kort Tesla faktisk har kommet. Og nei jeg sier ikke at tesla sine testbiler er bedre enn waymo. Men jeg mener sammenligningen er way of. Jeg sammenligner autonom nivå 4 med autonom nivå 4. Ikke 3. Folk hopper stort sett over nivå 3, siden det er det verste punktet rundt sikkerhet i slike systemer. Google's konklusjon er rimelig klar på det. Endret 9. oktober 2019 av oophus3do 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Ja, da stiller jeg det samme spørsmålet til deg. Har du tallet for "disengagement rate" hos Tesla? De er vell ikke så lett å få tak i, siden de ikke rapporterer inn dette, slik de andre gjør. Når man så tenker på hvor glad Elon er i å reklamere for tingene sine, så er det ikke særlig vanskelig å forestille seg rundt hvorfor. Hadde de vært på top 3, så hadde det vært nydelig reklame for Tesla. Jeg sammenligner autonom nivå 4 med autonom nivå 4. Ikke 3. Folk hopper stort sett over nivå 3, siden det er det verste punktet rundt sikkerhet i slike systemer. Google's konklusjon er rimelig klar på det. Hvorfor stiller du meg dette spørsmålet? Og nei jeg sitter såklart ikke på interne tall fra Tesla som ikke er åpent for allmennheten. Og det vet du, så spørsmålet er bare ett av mange måter å drive dårlig debattering på. Som sagt, å sammenligne tesla sitt assistanse system til konsumere mot waymo sine test biler er absurd og ganske idiotisk. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå