Olaven Spire Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Bestilte en radiostyrt bil på netthandelen, en kompis har også bestilt en derfra Det stod på produktinfoen at man kunne stille dem i 2 frekvenser. Derfor jeg kjøpte bilen sånn at vi kunne leke som noen småunger på glattholka om vinteren, kjøre om kapp osv. Etter jeg har mottatt min pakke så er det plutselig forandret på produkt infoen, nå står det ikke lengre at det støtter 2 frekvenster og jeg kan ikke finne noe på bilen heller. Ikke fulgte det med bruksanvisning heller, tor kjøpsloven sier at det skal følge med bruksanvisning. Ikke fulgte det med noe Angrefrist papirer heller. Etterlyste en bruksanvisning på e-mail, fikk til svar at når det kommer så legges det på hjemmesiden deres. Så jeg finner det best ut å returnere bilen. Noen som kjenner angrefrist loven bedre enn meg? Har jeg 14 dager, 3 måneder eller 1 års angrefrist siden jeg ikke har fått angrefrist papirer eller noen notis om dette på kvitteringen som fulgte med bilen? Dette er en delvis webshoperfaring og forespørsel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Du har 3 md angrefrist om skjema ikke følger med varen. Siden du har fått en vare som ikke stemmer med beskrivelsen skal du ha rett på full tilbakebetaling sett bort i fra angrefrist. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Du har vel 14 dager på deg fra den dagen du mottok angrefristpapirene eller at dem ble send deg som en mail , men send dem en mail og be om et returnr snarest. Mottar du dem ikke har du vel 3 mnd ja. Endret 26. desember 2003 av Snekker`n Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Takk for rask hjelp Vet dere om jeg kan kreve penger for porto og "pakke" gebyret deres siden jeg er opplyst feil fra deres side? En annen ting er at det står "med forbehold om endringer" på produkt siden, men det blir som å kjøpe en ekte bil med forbehold om endringer. Etter man har kjøpt bilen så kommer selger ny info: oisann det var 50hk ikke 150hk motor i bilen alikevel. Den retten til forbehold kan vel umulig være rett, eller hva? Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Siden det sto at du skulle kunne skifte mellom to frekvenser og det kan du da ikkje så har du fått en vare med mangel! Da har du krav i følge av forbrukerkjøpsloven at du skal kunne kreve prisavslag etter §31, heve kjøpet etter §32, kreve erstatning §33, kreve omlevering §29, kreve at mangelen blir rettet §29, eller å holde tilbake betalingen etter §28.. Håper dette var til litt hjelp da Endret 26. desember 2003 av k_drey Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Forresten hvis ikkje netthandelen har gitt deg opplysning om angrerett så har du angrerett frist på ett år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå