P-in-P Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg har en gammel PSU som jeg har jumpet og en 80mm vifte jeg ikke bruker - hva skjer hvis jeg setter den på 115V istedet for 230? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Mest sansynlig sprenger du den. Du kan også rissikere at du ødelegger hovedkortet og andre enheter i maskinen, men det er sjelden. Det det her er snakk om er hvilken spenning PSU en skal ha som utgangspunkt, 230 som vi har eller 115 som de har i Usa. Om du stiller den til 115, mens den får 230(det som er i strømnettet i norge), så kan den enten brenne opp, sprenge (ikke slik superBOM) eller sikringen i den går. Er nokk en del skoleungdommer som har merket dette "the hard way" i kjedelige økkonomitimer. Lenke til kommentar
Tails Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 jeg prøvde det på den gamle maskina mi. var ikke lurt, hele maskina eksploderte og jeg satt uten pc. reprasjonen kostet meg over 1500 kr. uff. ikke prøv på det Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 det kommer et heftig smell Lenke til kommentar
Tails Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 og utrolig mye røyk!! Lenke til kommentar
dA_Jon Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 hadde lan hjemme hos meg en gang så klarte en Viss person (ikke meg) å flippe over brytern mens alle andre sov kun jeg og han som var våken. smalt ganske godt og et jevla lysglimt i heile stua lukta svidd gjordet det å Lenke til kommentar
sgt_ryan Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 heh..vi bygde en pc for noen år tilbake og så funka den ikke og det var klart det måtte være den røde knappen som måtte stilles på! Heh, blå gnist/flamme opp langs hele veggen. Lenke til kommentar
Sondre_ Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 hehe.. Har mange dårlige minner fra sånne brytere! Har åpna min PSU og satt en metall-bit foran, slik at du må sku opp PSUen som å switche over! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Hehe, det er visst mange dårlige minner om denne beryktede knappen! Er gla for at jeg var smart nok til å spørre i vert fall før jeg prøvde den , men det hadde jo egentlig ikke hatt noe å sagt siden den var fra en gammel 486 maskin som jeg kjøpte av en venn for 100kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå