Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lett å sette inn nytt kombiskap selv?

Anbefalte innlegg

Je har kjøkkeninredning fra Ikea. Der er også kombiskapet som er innbygget. Jeg har hatt mine mistanker til at motoren eller en sensor i kjøleskapet ikke har fungert optimalt og etter at jeg la inn et termometer i går ble jeg ganske negativt overrasket over hvor varmt kjøleskapet faktisk var.

Jeg drar på ferie på tirsdag og bestiller nytt kombiskap fra Ikea når jeg kommer hjem igjen. Jeg bestiller med hjemlevering for å slippe å frakte det hjem selv.  

I glippen mellom kjøleskapsdøren og skpdøren den er festet i ser det ut som det er to skinner i plastikk som fester de sammen. Hvordan løsner jeg egentlig det feste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt jobb å montere integrert kombiskap, men ikke veldig vanskelig. Det viktige er å være nøyaktig når man monterer slik at dørene beveger seg som de skal i forhold til hverandre og at dørene på kjøl og frys tetter som de skal.

Det varierer litt hvordan man får løs skinnene på det gamle, men vanligvis kan man skru løs selve skinnene eller skinnefestet på kjøl- og frysdøra. Det lureste er å spore opp monteringsanvisningen på det gamle kombiskapet. På et tilfeldig valgt nytt IKEA kombiskap så kan du se på side 20 og 28 på denne pdf-en: https://www.ikea.com/no/no/assembly_instructions/tinad-integrert-kj-leskap-fryser-a-__AA-2042510-3.pdf

Og for sikkerhets skyld:

Hvis kombiskapet er under 5 år gammelt, så kan problemet være en reklamsjonssak.

Hvis kombiskapet plutselig har blitt for varmt så er det noe feil på det, men hvis det stort sett har vært for varmt så kan det skyldes dårlig lufting i skapseksjonen.

Lenke til kommentar

Hvis kombiskapet er under 5 år gammelt, så kan problemet være en reklamsjonssak.

I sommer var det 5 år siden leiligheten ble overdratt. De forrige eierne bodde i leiligheten i to år og det var de som satte inn nåværende kjøleskap så garantien har nok gått ut for ikke så lenge siden. 

Takk for tips om det andre. Skal sjekke ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...