Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan skal jeg koble meg opp til en router?


Anbefalte innlegg

Jeg har Nextgentel Cayman 3351 og forstår ikke hvordan jeg skal koble meg opp på ruteren...

 

Jeg vet ruteren har 10.0.0.1 og 255.255.255.0 som subnet mask men fortsatt?

Kjørte "ARP -A" og får internett adress på 10.0.0.1 som viser da at det er ruteren

 

 

Jeg har TP fra Netopian til port8(uplinken) på en vanlig switch og andre tp ledninger i de andre portene..

 

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg inn i ruteren. Må jeg koble meg direkte min tp fra min maskin til ruteren?

 

Hver gang jeg kjører "http://10.0.0.1/" i explorer får jeg "The page cannot be displayed"

 

All hjelp mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med min NGT router måtte jeg ha fast ip 10.0.0.2 for å komme inn i routern, deretter kjører du telnet 10.0.0.1 og må logge inn med brukernavn/passord. Dette får du fra kundeservice. Jeg måtte heldigvis bare sitte i 1,5 timer og høre på en utrolig latterlig pling-plong lyd.. dette var for 2 år siden, mulig de har blitt bedre nå...? :sleep:

 

Håper dette hjelper deg :yes:

Lenke til kommentar

Men går det hvis jeg kobler min Tp direkte til rutern? Og hvordan skal mine nettverks instillinger se ut da? Jeg har prøvd alt fra å sette fast ip på kortet, på adapteren til briding. kommer fortsatt ikke inn på den. Men uansett hva jeg gjør når jeg tar ARP -a så får jeg "internett adress 10.0.0.1" fram.....Er det noen spesiell måte jeg må sette opp 1394 Adapter/Local are network kortet?

 

Ingen passord virker når jeg prøver telnet men jeg vet jo ikke engang om jeg har koblet riktig ;\ Håper noen har mer erfaring på dette enn meg =[

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...