arna Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg har Nextgentel Cayman 3351 og forstår ikke hvordan jeg skal koble meg opp på ruteren... Jeg vet ruteren har 10.0.0.1 og 255.255.255.0 som subnet mask men fortsatt? Kjørte "ARP -A" og får internett adress på 10.0.0.1 som viser da at det er ruteren Jeg har TP fra Netopian til port8(uplinken) på en vanlig switch og andre tp ledninger i de andre portene.. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg inn i ruteren. Må jeg koble meg direkte min tp fra min maskin til ruteren? Hver gang jeg kjører "http://10.0.0.1/" i explorer får jeg "The page cannot be displayed" All hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) EDIT: bare tull det jeg skrev.. (sorry leste feil) Endret 26. desember 2003 av JuZt3r Lenke til kommentar
CIder Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Kabelen fra modemet skal i "wan" porten på routeren.Deretter plugger du resten av kablene/maskinene der det 1x,2x,3x osv.... Lenke til kommentar
arna Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 men det er ikke et modem, det er en nextgentel ruter som har 2 innganger(Ethernet og ADSL) Så da greier jeg å dele linjen riktig men hvordan kommer jeg meg inn på den for å konfigurere den? Please noen Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Prøv å skrive telnet i kjør. Skriv open 10.0.0.1 i vinduet som dukker opp. Logg på med brukernavn og passord. Lenke til kommentar
herpel Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Med min NGT router måtte jeg ha fast ip 10.0.0.2 for å komme inn i routern, deretter kjører du telnet 10.0.0.1 og må logge inn med brukernavn/passord. Dette får du fra kundeservice. Jeg måtte heldigvis bare sitte i 1,5 timer og høre på en utrolig latterlig pling-plong lyd.. dette var for 2 år siden, mulig de har blitt bedre nå...? Håper dette hjelper deg Lenke til kommentar
arna Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Men går det hvis jeg kobler min Tp direkte til rutern? Og hvordan skal mine nettverks instillinger se ut da? Jeg har prøvd alt fra å sette fast ip på kortet, på adapteren til briding. kommer fortsatt ikke inn på den. Men uansett hva jeg gjør når jeg tar ARP -a så får jeg "internett adress 10.0.0.1" fram.....Er det noen spesiell måte jeg må sette opp 1394 Adapter/Local are network kortet? Ingen passord virker når jeg prøver telnet men jeg vet jo ikke engang om jeg har koblet riktig ;\ Håper noen har mer erfaring på dette enn meg =[ Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Ring kundeservice. Jeg kjenner ikke til Nextgentel Cayman 3351, og problemet kan bestå av flere ting - som nextgentel kan hjelpe deg med. Lykke til og god Jul! Lenke til kommentar
arna Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Hadde håpet på bedre tips enn ring kundeservice:) I julestria vil man ikke høre på mono sanger på telefonen i et par timer Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Hva skjer når du telnet'er til routeren da ? (10.0.0.1) ? brukernavnet er kundenummeret ditt -10000 med stor P foran, passord er samme som ved aktivering. http://relativt.net Endret 26. desember 2003 av mars001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå